• Anonym (kukenifittan)

Knulla ons utan kondom?

Ni som är singlar och knullar nya då och då, skyddar ni er? Själv knullar jag alltid utan gummi för att kondom är så obekvämt och tar bort känslan. Jag står hellre över faktiskt. Det må vara "korkat", men sån är jag. Och väldigt få tjejer säger emot. Och de få som gör det går nästan alltid med på att bli knullade utan, när de är fulla och blivit uppkåtade. Hur är ni?

Och brukar ni berätta att ni tar p-piller eller inte? Fråga om hon tar? Jag blir sjukt nog extra kåt av att inte veta. Det ger en extra kick att spruta i en tjej utan att veta.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Knulla ons utan kondom?
  • Anonym (Tjohejsan)
    Anonym (Klamydia) skrev 2015-03-24 21:18:00 följande:
    "Livsfarliga vaccinationer"...jo, tjena!? Du ska vara glad att du som tjej får de gratis, det hade jag också önskat jag fick.

Med kunskap kan du inte övertalas med hittepå och det är ditt eget ansvar att vara påläst.
    Och vilka vaccinationer är det du hade velat ha gratis? Klart att du har rätt i att livsfarligavaccinationer ska vara gratis- man ska ju inte betala för att utsätta sig för dem.

Ansvar att vara påläst- det är kanske inte så lätt med ungdomar alla gånger- spec tjejer som träffar killar som är lite äldre...
    Anonym (Tjej) skrev 2015-03-24 21:20:57 följande:
    Det är illa att övertala någon till sex oavsett orsak, du får lära henne att inte gå med på vad som helst. Finns värre saker man kan råka ut för annars. Men är hon inte vaccinerad så lär hon bli smittad förr eller senare hur som helst, hur ska hon annars skaffa barn liksom? Nästan alla vuxna är ju smittade av HPV hursomhelst... Det är ju inte mindre risk för att man är i ett fast förhållande.
    Anonym (Klamydia) skrev 2015-03-24 19:09:24 följande:
    Ja, men inte om alla varit sjukdomsfria.
    Nej men jag ligger inte med killar som legat med tjejer inom den närmsta tiden om de inte testat sig.Jag vet många män som hade velat vaccinera sig om det funnits möjlighet. Troligtvis skulle detta göras också ifall det inte kostat så mycket för samhället. Men som sagt, lär din dotter att inte ha sex utan kondom då så är det ingen fara. Men klaga inte på de män som vill ha sex utan.

Självklart gör jag vad jag kan- vad tror du? Jo, jag tycker banne mig det är dags för män att ta ansvar- inte bara för sina snoppar utan även annat. Som t.ex. börja ifrågasätta varför inte vaccinet utvecklats för män- tror inte alls det är dyrare, utan helt enkelt handlar om att man fortfarande behandlar män som småungar. Jag tror faktiskt killar ligger runt mer än tjejer- kanske har jag fel, men jag tror att det är så- och då skulle det vara billigare och mer effektivt att vaccinera männen.

Vad gäller sex och fasta förhållanden- ja, killen lär bli tvingad att gå och kolla upp sig innan han kommer i närheten...men med män som aktivt dessutom söker upp tjejer som är fulla, är det ju inte så lätt. Bara den jävla attityden får mig faktiskt att fundera över om det inte är dags att kastrera vissa män och stoppa ner organen långt ner i halsen på dem- där kan de ligga och spruta...eller ruttna.Skrattande
  • Anonym (Klamydia)
    Anonym (Tjohejsan) skrev 2015-03-24 21:52:43 följande:
    Och vilka vaccinationer är det du hade velat ha gratis? Klart att du har rätt i att livsfarligavaccinationer ska vara gratis- man ska ju inte betala för att utsätta sig för dem.
    Vet inte om det funkar på killar...men vaccin mot HPV-viruset (eller vad det heter) är ett exempel.
    På vilket sätt är de farliga? Farligare än livmoderscancer?
    Ansvar att vara påläst- det är kanske inte så lätt med ungdomar alla gånger- spec tjejer som träffar killar som är lite äldre...
    Det är inte lätt att ta körkort heller, men det är inget skäl till att köra utan.

• Anonym (Hoppsan)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-03-24 17:50:07 följande:
    Nej, man kan aldrig vara 100% säker. En kondom kan spricka också och man kan bli överkörd av en bil. Jag tycker att mina försiktighetsåtgärder är tillräckliga och det har funkat bra hittills. Hon var inte riktigt typen som är otrogen och var väldigt kär i honom då. Visst finns det folk som säkert ljuger. Jag har tex träffat två killar som försökte ligga men jag kände att de var för opålitliga. Jag tycker att jag är bra på att bedöma människor. Är dessutom bra på att ljuga själv så känner igen tecknen.
    Anonym (Klamydia) skrev 2015-03-24 15:05:37 följande:
    Du kan ju inte påstå dig vara särskilt noga heller eftersom du litar på vad de säger fast de kanske inte ens själva vet.
    Du har bara haft tur.
    De vet väl själva vilka de har legat med...?

Dina försiktighetsåtgärder är ju: inga försiktighetsåtgärder.

Jag lovar dig att om killen är tillräckligt kåt så kommer han säga att han är oskuld även om han knullat med halva stan. 

Dessutom använder du ju själv inte kondom så det kan ju lika gärna vara du som smittar honom. Eftersom inte alla sjukdomar går att testa för och vissa smittar utan symptom.
  • Anonym (Hoppsan)
    Det är illa att övertala någon till sex oavsett orsak, du får lära henne att inte gå med på vad som helst. Finns värre saker man kan råka ut för annars. Men är hon inte vaccinerad så lär hon bli smittad förr eller senare hur som helst, hur ska hon annars skaffa barn liksom? Nästan alla vuxna är ju smittade av HPV hursomhelst... Det är ju inte mindre risk för att man är i ett fast förhållande.
    Anonym (Klamydia) skrev 2015-03-24 19:09:24 följande:
    Ja, men inte om alla varit sjukdomsfria.
    Nej men jag ligger inte med killar som legat med tjejer inom den närmsta tiden om de inte testat sig.Jag vet många män som hade velat vaccinera sig om det funnits möjlighet. Troligtvis skulle detta göras också ifall det inte kostat så mycket för samhället. Men som sagt, lär din dotter att inte ha sex utan kondom då så är det ingen fara. Men klaga inte på de män som vill ha sex utan.

Vaccinet gäller förresten inte för alla HPV virus. Det finns många olika sorter. Fast det gäller det som är vanligast orsak till livmoderhalscancer. MEN man kan fortfarande få andra HPV virus och man kan få livmoderhalscancer ändå så man måste ändå gå på cellprovsundersökningar när det är dags.

Det går heller inte att testa sig för HPV-virus (som också ger tex kondylom). 
  • Anonym (Klamydia)
    Anonym (Hoppsan) skrev 2015-03-24 22:51:21 följande:

Jag lovar dig att om killen är tillräckligt kåt så kommer han säga att han är oskuld även om han knullat med halva stan. 

Dessutom använder du ju själv inte kondom så det kan ju lika gärna vara du som smittar honom. Eftersom inte alla sjukdomar går att testa för och vissa smittar utan symptom.
    Det går att testa i stort sett alla sjukdomar med blodprov, urinprov och topsning.
    För vissa könssjukdomar krävs dock att du har utslag vid topsning, då det är själva utslaget som topsas.
  • Anonym (Hoppsan)
    Anonym (Klamydia) skrev 2015-03-24 23:13:21 följande:
    Det går att testa i stort sett alla sjukdomar med blodprov, urinprov och topsning.
    För vissa könssjukdomar krävs dock att du har utslag vid topsning, då det är själva utslaget som topsas.
    Kondylom och könsherpes går inte att testa sig för om man inte har utslag. Herpes kan topsas vid utslag, Kondylom diagnostiseras på utseende, det finns inget test för kondylom.

Och många får inte utslag eller får så få utslag att de inte märker det. Man smittar dock även när man inte har utslag, vilket innebär att man kan smitta sjukdomar man inte vet om att man har. Båda finns också kvar i kroppen för alltid. 

Sen brukar de inte automatiskt ta hiv-test eller testa för alla andra sjukdomar (hepatit, syfilis) via blodprov om man inte ber om test för någon speciell sjukdom. Det vanliga är urinprov och tops. 

Taktiken oskyddat och testa sig då och då har stora brister.
  • Anonym (Klamydia)
    Anonym (Hoppsan) skrev 2015-03-24 23:39:06 följande:
    Kondylom och könsherpes går inte att testa sig för om man inte har utslag. Herpes kan topsas vid utslag, Kondylom diagnostiseras på utseende, det finns inget test för kondylom.

Och många får inte utslag eller får så få utslag att de inte märker det. Man smittar dock även när man inte har utslag, vilket innebär att man kan smitta sjukdomar man inte vet om att man har. Båda finns också kvar i kroppen för alltid. 

Sen brukar de inte automatiskt ta hiv-test eller testa för alla andra sjukdomar (hepatit, syfilis) via blodprov om man inte ber om test för någon speciell sjukdom. Det vanliga är urinprov och tops. 

Taktiken oskyddat och testa sig då och då har stora brister.

Sant.

Konstigt egentligen att inget test går att göra på kondylom eftersom det är virus.

• Anonym (Klamydia)

Vissa här tycks vara i behov av lite upplysning....och se så lätt tillgängligt det är via internet...

www.1177.se/Stockholm/Tema/Sex-och-relationer

konssjukdom.nu/

www.doktorn.com/artikel/r%C3%A5kat-ut-f%C3%B6r-en-k%C3%B6nssjukdom

www.healthexpress.se/konssjukdomar.html

www.1177.se/Stockholm/Tema/Sex-och-relationer/Konssjukdomar/Konssjukdomar-sexuellt-overforda-infektioner/

www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Preventivmedel/

preventivmedel.nu/preventivmedel/

www.preventivmedel.com/

• Anonym (Tjohejsan)
    Anonym (Klamydia) skrev 2015-03-24 22:17:08 följande:
    Vet inte om det funkar på killar...men vaccin mot HPV-viruset (eller vad det heter) är ett exempel.
    På vilket sätt är de farliga? Farligare än livmoderscancer?
    Det är inte lätt att ta körkort heller, men det är inget skäl till att köra utan.

Den här artikeln skrevs redan 2008:
    Cancervaccinet kan ha dödat 19
    Sedan dess har just detta vaccin förekommit i flera fall av rapporterade dödsfall hos unga tjejer:
    Gardasil Vaccine: One More Girl Dead
    Those who have died following Gardasil vaccination
    Gardasil linked to deaths and disabilities after young girls vaccinated: Toronto Star investigation
    Det är ju lätt att säga att tjejerna ska informera sig- men som någon annan också skrivit här, så räcker inte vaccinationen för alla olika former av virus. Och propagandan för att ta gratisvaccinet har varit stenhård här i Sverige- det finns väl knappat en enda skolsköterska som talar om eller ens är medvetna om riskerna.

Nej, jag tycker knullarunt -Orvar som startat denna tråd, och alla andra med liknande hänsynslösa pittfixering kan dra något gammalt över sig.  
  • Anonym (kukenifittan)

Ni verkar bara fokusera på könssjukdomar. Jag tycker njutning är det viktigaste.

• Har gjort det
    Anonym (kukenifittan) skrev 2015-03-25 18:37:30 följande:

Ni verkar bara fokusera på könssjukdomar. Jag tycker njutning är det viktigaste.

Så du tycker njutning går före hälsa för dig och andra?
  • Anonym (Tjej)

Det är illa att övertala någon till sex oavsett orsak, du får lära henne att inte gå med på vad som helst. Finns värre saker man kan råka ut för annars. Men är hon inte vaccinerad så lär hon bli smittad förr eller senare hur som helst, hur ska hon annars skaffa barn liksom? Nästan alla vuxna är ju smittade av HPV hursomhelst... Det är ju inte mindre risk för att man är i ett fast förhållande.Nej men jag ligger inte med killar som legat med tjejer inom den närmsta tiden om de inte testat sig.Jag vet många män som hade velat vaccinera sig om det funnits möjlighet. Troligtvis skulle detta göras också ifall det inte kostat så mycket för samhället. Men som sagt, lär din dotter att inte ha sex utan kondom då så är det ingen fara. Men klaga inte på de män som vill ha sex utan.

Självklart gör jag vad jag kan- vad tror du? Jo, jag tycker banne mig det är dags för män att ta ansvar- inte bara för sina snoppar utan även annat. Som t.ex. börja ifrågasätta varför inte vaccinet utvecklats för män- tror inte alls det är dyrare, utan helt enkelt handlar om att man fortfarande behandlar män som småungar. Jag tror faktiskt killar ligger runt mer än tjejer- kanske har jag fel, men jag tror att det är så- och då skulle det vara billigare och mer effektivt att vaccinera männen.

Vad gäller sex och fasta förhållanden- ja, killen lär bli tvingad att gå och kolla upp sig innan han kommer i närheten...men med män som aktivt dessutom söker upp tjejer som är fulla, är det ju inte så lätt. Bara den jävla attityden får mig faktiskt att fundera över om det inte är dags att kastrera vissa män och stoppa ner organen långt ner i halsen på dem- där kan de ligga och spruta...eller ruttna.Skrattande

Fast man testar inte sig för HPV så det går inte att kolla, därför hjälper det inte med förhållande. Hon måste antingen vaccinera sig, bara ha sex med oskulder/de som bara legat med vaccinerade tjejer eller använda kondom resten av livet och därmed inga barn.

Sedan finns det ändå en risk att hon tex blir våldtagen och smittad. Förmodligen är risken större att en tjej blir våldtagen under sin livstid än att dö av gardasil.

Anonym (Hoppsan) skrev 2015-03-24 22:51:21 följande:

Nej det kommer han inte, vem skryter med att han är oskuld liksom? De flesta tjejer vill inte ha oskulder. Jag säger ju inte att jag föredrar det innan jag frågar... De som har erkänt att de varit oskulder har skämts för det. Nej jag smittar inte eftersom jag inte får några könssjukdomar. De uppstår ju inte spontant. Jag testar mig regelbundet vilket innebär mellan varje kille i princip och jag har aldrig i hela mitt liv haft någon könssjukdom.

• Anonym (Tjohejsan)

Underbart är kort, sa spermien och dog..

• MEE83
    enola skrev 2015-03-24 12:17:11 följande:

Ja, på 80-talet.
    Numera är det ju lyckligtvis hyfsat ovanligt i Sverige överhuvudtaget, men det är inte längre vanligast bland homosexuella.
    Och även om det är är betydligt mindre risk att bli smittad av HIV nuförtiden, varför ta risken? Visst, skulle man smittas så finns det bromsmediciner så de flesta kan leva ett normalt, fullångt liv i alla fall. Men tänk på att du kan bära på viruset i åratal utan att veta om det. Under den tiden kanske du inleder ett seriöst förhållande och för smittan vidare till din partner. Ni kanske blir gravida och du för smittan vidare till ditt barn. Är det verkligen värt att ta den risken, bara för att få knulla okända människor utan kondom?

Kanske inte bland människor som lever med det, men det är, i absoluta tal, fortfarande flest homosexuella män som smittas varje år. Vilket är ganska logiskt, då det är vanligare med analsex bland denna grupp av individer, och analsex=större risk. Notera figur 2 i länk nedan.

2013 var det 22 pers som brände sig genom hetrosexuell kontakt, risken är som sagt minimal, jag oroade mig för det där när jag var yngre, men det är ju egentligen ren och skär skrämselpropaganda, någon skrev att man utsätter sig för större risk genom att åka eller köra bil, det är korrekt, det är större risk att dö i en bilolycka än att åka på HIV, mycket större risk, så varför åka eller köra bil?

Nu knullar jag inte runt längre, då jag lever i ett förhållande, så ingen risk där, men HIV är nog ett av de sämre argumenten som kådisförspråkare kan använda, då man med hjälp av lite diskret matematik och sannolikhetslära snabbt kommer fram till att ja, det är värt att ta risken, för risken är så liten. Då finns det bättre skrämselpropaganda, till exempel graviditeter, eller andra, mer vanligt förkommande könssjukdomar.

Antalet personer som smittats med hiv i Sverige (86 fall 2013) har varit relativt stabilt den senaste tioårsperioden men vissa skillnader finns vad gäller olika smittvägar (figur 2).

De som smittats i Sverige genom sex mellan män har ökat sedan 2004 men stabiliserats de senaste åren på ca 65 fall (62 fall 2013). En fortsatt ökning ses dock bland utlandsfödda med smittväg sex mellan män, där 29 fall rapporterades 2013 (figur 3).

Antalet fall som rapporterar smitta i Sverige genom heterosexuell kontakt (22 fall 2013) har inte ändrats nämnvärt sedan början av 2000-talet, medan de smittade i Sverige genom injektionsmissbruk (2 fall 2013) har minskat under samma period (figur 2) efter en topp 2007.

http://www.folkhalsomyndigheten.se/amnesomraden/statistik-och-undersokningar/sjukdomsstatistik/hivinfektion/
  • Anonym (Klamydia)
    MEE83 skrev 2015-03-26 01:32:05 följande:

Kanske inte bland människor som lever med det, men det är, i absoluta tal, fortfarande flest homosexuella män som smittas varje år. Vilket är ganska logiskt, då det är vanligare med analsex bland denna grupp av individer, och analsex=större risk. Notera figur 2 i länk nedan.

2013 var det 22 pers som brände sig genom hetrosexuell kontakt, risken är som sagt minimal, jag oroade mig för det där när jag var yngre, men det är ju egentligen ren och skär skrämselpropaganda, någon skrev att man utsätter sig för större risk genom att åka eller köra bil, det är korrekt, det är större risk att dö i en bilolycka än att åka på HIV, mycket större risk, så varför åka eller köra bil?

Nu knullar jag inte runt längre, då jag lever i ett förhållande, så ingen risk där, men HIV är nog ett av de sämre argumenten som kådisförspråkare kan använda, då man med hjälp av lite diskret matematik och sannolikhetslära snabbt kommer fram till att ja, det är värt att ta risken, för risken är så liten. Då finns det bättre skrämselpropaganda, till exempel graviditeter, eller andra, mer vanligt förkommande könssjukdomar.

Antalet personer som smittats med hiv i Sverige (86 fall 2013) har varit relativt stabilt den senaste tioårsperioden men vissa skillnader finns vad gäller olika smittvägar (figur 2).

De som smittats i Sverige genom sex mellan män har ökat sedan 2004 men stabiliserats de senaste åren på ca 65 fall (62 fall 2013). En fortsatt ökning ses dock bland utlandsfödda med smittväg sex mellan män, där 29 fall rapporterades 2013 (figur 3).

Antalet fall som rapporterar smitta i Sverige genom heterosexuell kontakt (22 fall 2013) har inte ändrats nämnvärt sedan början av 2000-talet, medan de smittade i Sverige genom injektionsmissbruk (2 fall 2013) har minskat under samma period (figur 2) efter en topp 2007.

http://www.folkhalsomyndigheten.se/amnesomraden/statistik-och-undersokningar/sjukdomsstatistik/hivinfektion/
    Eller så kan man lägga ihop sannolikheten för alla negativa konsekvenser man helst undviker...
  • MEE83
    Anonym (Klamydia) skrev 2015-03-27 21:21:02 följande:
    Eller så kan man lägga ihop sannolikheten för alla negativa konsekvenser man helst undviker...
    Ja, vissa könssjukdomar är ju rätt vanliga, jag har haft klamydia, så det har ju gått ganska bra för mig, trots att jag har varit ganska så "oansvarig" under större delen av mitt tiden då jag varit sexuellt aktiv, antibiotika löser som tur var klamydia.

Det var dock HIV specifikt jag skrev om i inlägget du citerade, eftersom de sedvanliga HIV argumenten dök upp rätt snabbt i tråden, och HIV är väldigt ovanligt, risken är minimal, vilket gör det till ett ganska så uddlöst argument för kondom. 

Jag tycker att kondom är relativt värdelöst, men ibland har jag ju varit blivit tvingad att använda det, då tjejen inte velat ha oskyddat, det funkar ju, men det är något jag gärna undviker. När jag var i tonåren var jag faktiskt riktigt bra på att använda kådis, men då levde man ju i en skräckbubbla, sedan har jag blivit sämre och sämre på det, men nu har jag inte varit singel på närmare 5 år, så risken för sjukdomar finns ju inte, så vi använder inte kondom. 
  • Anonym (b)
    Anonym (kukenifittan) skrev 2015-03-25 18:37:30 följande:

Så smart av dig och hur har du tänkt njuta när du fått hiv, eller när du betalar ditt underhåll varje månad till dina barn på bygden, utan att gnälla om det.
    Det är ju du som då satt dig själv i den sitautionen, så du har ingen rätt att klaga då. 
    Så smart av dig.
  • Anonym (Tjohejsan)
    Gardasil Vaccine Victims and Deaths - Did You Know?

Gardasil WARNING! - CNN Report 8.11.8

• Har gjort det

Jag tycker kondom är kanon eftersom det skyddar mig från sjukdomar och tjejen från att bli gravid. Jag kommer visserligen aldrig i en tjej ändå men om man skulle tillämpa strategin att dra ut den så är den ganska osäker.

Så jag hävdar det jag tidigare sagt: man är en idiot om man knullar ons utan kondom.

Svar på tråden Knulla ons utan kondom?