Batmamba skrev 2015-03-22 13:56:41 följande:
Tror du på allvar att alla talar sanning ang sjukdomar? Det är ju dessutom så att man kan vara smittad utan att själv veta om det. Hoppas att du testar dig efter varje ligg...
Det är en riskbedömning. Jag gillar inte killar som är players utan mer de osäkra som står i ett hörn och inte varit med så många tjejer, kanske ingen. Kollar också upp dem lite innan, typ om jag har någon kompis som vet vilka de är och så. Den största risken jag tagit var när jag låg med en kille som varit med ett par stycken innan och han var från en liten by i Norrland så jag tänkte att där är väl risken rätt liten ändå. Och han sade att han aldrig haft någon sjukdom. Nåväl, det har ju funkat hittills. Jag testar mig inte efter varje ligg men regelbundet eftersom jag går till gyn regelbundet för en annan grej, och då testar de.
Anonym (Klamydia) skrev 2015-03-22 14:14:39 följande:
Det hänger på att de frågar alltså?
Anonym (Tjej) skrev 2015-03-22 13:48:39 följande:
Jag har aldrig fått någon könssjukdom heller. Eftersom det är lika riskabelt för mig så frågar jag alltid om det innan. Ligger aldrig med någon kille som någon gång haft en sjukdom eller som legat runt med en massa.
Du tycker inte du är lite naiv som tror en kille du inte känner och som bara vill stoppa kuken i dig en gång är 100% ärlig med huruvida de har eller har haft någon könssjukdom?
Hur har du koll på sexvanorna hos ett ONS-ragg?
Hur ofta går du på kontroll?
Nej det hänger inte på det. De flesta drar ut även om de inte frågar och tar för givet att det kan vara osäkert. De vill ju inte heller bli lurade till ett barn. Som jag skrev, det är mycket värre för killar att köra oskyddat för de har ingen makt över vad som händer sedan. Hade jag varit kille hade jag alltid kört med kondom.
Ja det tror jag att de är, eller att jag märker om det är en sån kille som skulle vara oärlig. Märker också ifall de är osäkra eller liksom vet vad de håller på med. Ibland har jag frågat hur många de varit med innan, före sexet.
Går på kontroll typ en gång i halvåret.
Hade någon kille sagt att han haft typ klamydia eller whatever och blivit botad så hade jag aldrig legat med honom ändå, avtändande med könssjukdomar. Har också vaccinerat mig mot HPV.