• Anonym (kukenifittan)

Knulla ons utan kondom?

Ni som är singlar och knullar nya då och då, skyddar ni er? Själv knullar jag alltid utan gummi för att kondom är så obekvämt och tar bort känslan. Jag står hellre över faktiskt. Det må vara "korkat", men sån är jag. Och väldigt få tjejer säger emot. Och de få som gör det går nästan alltid med på att bli knullade utan, när de är fulla och blivit uppkåtade. Hur är ni?

Och brukar ni berätta att ni tar p-piller eller inte? Fråga om hon tar? Jag blir sjukt nog extra kåt av att inte veta. Det ger en extra kick att spruta i en tjej utan att veta.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Knulla ons utan kondom?
  • Anonym (Hoppsan)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-03-24 14:32:42 följande:
    Jag ligger inte runt så mycket. Kanske en ny på ett halvår. Så jag hinner testa mig emellan för det mesta. Mja, om man ligger med någon som bara haft en tjej tidigare för flera år sedan borde han nog märkt om han var smittad med något. En gång har jag legat med en kille som var i förhållande med en annan tjej som han låg med men hon hade varit oskuld innan hon träffade honom så då kändes det inte så riskabelt ändå.
    Anonym (Hoppsan) skrev 2015-03-23 21:20:58 följande:

Oväntat att så många skiter i kondomen. Det är lite äckligt av er faktiskt. Jag använder generellt sett alltid kondom med ny sexpartner (innan man båda testat sig) men har missat någon enstaka gång och klamydian kom som ett brev på posten. Jag testade mig naturligtvis eftersom jag i vanliga fall är ordentlig och skyddar mig.

Jag hade klamydia utan symptom vill jag be att tala om för alla er som slarvar. Det är vanligt och ännu vanligare hos killar än hos tjejer. Klamydia kan leda till sterilitet.

Andra sjukdomar som man kan sprida utan att ha symptom är kondylom, herpes, gonorre´. Ni som alltid knullar utan har säkerligen minst en av dessa....eller så kommer ni få. Grattis!

Mm men då är du inte lika noga med vilka du ligger med. Jag skulle tycka att det var jätteäckligt att ligga med någon som hade klamydia även fast kondom användes. Sedan känns det värdelöst med kondom. Jag har legat med folk i 15+ år och aldrig fått någon sjukdom.

Det har jag vaccinerat mig för innan jag började med oskyddat sex. Men ja, taskigt av männen som utsätter andra kvinnor för risker, även fast det förstås är kvinnornas ansvar själva.

"inte lika noga med vilka jag ligger med" ? Frågan gällde ju ons, oavsett om du frågar så lovar jag dig att killen kommer att säga att han är clean om han inte vill använda kondom. Klamydia syns inte och på killar känns det ofta inte heller. Folk som inte använder kondom är de som sprider sjukdomar punkt. De flesta killar jag ligger med brukar vara helt eniga med mig om att det är osmart som sjutton att ligga utan kondom, så jo jag tycker generellt att jag gör bra val av sexpartner. Det har som sagt bara hänt någon enstaka gång att jag missat kondomen, slarv....

Du däremot som gärna ligger utan kondom med killar som gärna ligger utan kondom, är ju i stor risk att redan bära på sjukdomar.

Det borde inte behöva sägas men könsjukdomar syns inte alltid. Vissa som tex herpes och klamydia går inte att testa sig för när man inte har utslag och utslag får inte alla på en gång men man är ändå smittbärare och sprider skiten vidare. (Och det är inte klamydia man vaccinerar sig emot).
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Klamydia) skrev 2015-03-24 15:02:20 följande:
    Fast detta vet du inget om, han kan ljuga, eller hans flickvän har varit otrogen, vilket han kanske inte vet...
    Folk som behöver ljuga lär sig att göra det så bra att det oftast funkar.
    Man kan vara smittad med både det ena och det andra utan att veta. Det finns många som lever ett liv där de tänker sig att det där med tester inte är nödvändigt för dem, de har ju bara legat med tre och två av dem var oskulder...men det räcker att en av dem slarvat med fel partner en gång.
    Nej, man kan aldrig vara 100% säker. En kondom kan spricka också och man kan bli överkörd av en bil. Jag tycker att mina försiktighetsåtgärder är tillräckliga och det har funkat bra hittills. Hon var inte riktigt typen som är otrogen och var väldigt kär i honom då. Visst finns det folk som säkert ljuger. Jag har tex träffat två killar som försökte ligga men jag kände att de var för opålitliga. Jag tycker att jag är bra på att bedöma människor. Är dessutom bra på att ljuga själv så känner igen tecknen.
    Anonym (Klamydia) skrev 2015-03-24 15:05:37 följande:
    Du kan ju inte påstå dig vara särskilt noga heller eftersom du litar på vad de säger fast de kanske inte ens själva vet.
    Du har bara haft tur.
    De vet väl själva vilka de har legat med...?

• Anonym (Tjohejsan)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-03-24 14:32:42 följande:
    Jag ligger inte runt så mycket. Kanske en ny på ett halvår. Så jag hinner testa mig emellan för det mesta. Mja, om man ligger med någon som bara haft en tjej tidigare för flera år sedan borde han nog märkt om han var smittad med något. En gång har jag legat med en kille som var i förhållande med en annan tjej som han låg med men hon hade varit oskuld innan hon träffade honom så då kändes det inte så riskabelt ändå.
    Anonym (Hoppsan) skrev 2015-03-23 21:20:58 följande:

Oväntat att så många skiter i kondomen. Det är lite äckligt av er faktiskt. Jag använder generellt sett alltid kondom med ny sexpartner (innan man båda testat sig) men har missat någon enstaka gång och klamydian kom som ett brev på posten. Jag testade mig naturligtvis eftersom jag i vanliga fall är ordentlig och skyddar mig.

Jag hade klamydia utan symptom vill jag be att tala om för alla er som slarvar. Det är vanligt och ännu vanligare hos killar än hos tjejer. Klamydia kan leda till sterilitet.

Andra sjukdomar som man kan sprida utan att ha symptom är kondylom, herpes, gonorre´. Ni som alltid knullar utan har säkerligen minst en av dessa....eller så kommer ni få. Grattis!

Mm men då är du inte lika noga med vilka du ligger med. Jag skulle tycka att det var jätteäckligt att ligga med någon som hade klamydia även fast kondom användes. Sedan känns det värdelöst med kondom. Jag har legat med folk i 15+ år och aldrig fått någon sjukdom.

Det har jag vaccinerat mig för innan jag började med oskyddat sex. Men ja, taskigt av männen som utsätter andra kvinnor för risker, även fast det förstås är kvinnornas ansvar själva.

Lätt att säga att tjejerna ska ta ansvar- men det var ju inte länge sedan vaccinationerna mot detta började. Och alla är inte vaccinerade. Som min egen dotter t.ex. Eftersom vaccinationerna i sig fått dödlig utgång, kunde jag inte låta henne göra det. Om hon träffar en äldre kille/man som inte ens tänker på detta- eller tar för givet att hon blivit vaccinerad. kanske han övertalar henne att inte använda kondom.

Nej, fy fan- sätt skottpengar på män som ts.
  • Anonym (Tjohejsan)
    enola skrev 2015-03-24 17:00:57 följande:
    Var din kommentar riktad till mig? I så fall, att man inte ska underskatta risken att smittas av HIV betyder ju inte att man därmed inte ska bry sig om andra risker. Självklart är det alltid urdumt att ha tillfälliga relationer utan att använda kondom, både för att man själv kan råka illa ut och för att man kan skada andra.Min kommentar var bara ett svar till den som tyckte att man inte behöver oroa sig för HIV.
    Nej, tänkte nog inte just på ditt inlägg, kanske... se mitt föregående inlägg. Om någon gjorde min dotter dödssjuk för nöjet att knulla utan skydd, så kan han få veta att det kanske var sista gången i livet han fick ligga. Sedan blir det "Lit de parade"- med eller utan kondom-jag skiter i vilket. 
  • Anonym (Klamydia)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-03-24 17:50:07 följande:
    Anonym (Klamydia) skrev 2015-03-24 15:05:37 följande:
    Du kan ju inte påstå dig vara särskilt noga heller eftersom du litar på vad de säger fast de kanske inte ens själva vet.
    Du har bara haft tur.
    De vet väl själva vilka de har legat med...?

Ja, men inte om alla varit sjukdomsfria.
  • Anonym (kukenifittan)
    Anonym (Tjohejsan) skrev 2015-03-24 18:20:51 följande:
    Om någon gjorde min dotter dödssjuk för nöjet att knulla utan skydd, så kan han få veta att det kanske var sista gången i livet han fick ligga.
    Och om det var tvärt om skulle du göra samma sak?
  • Anonym (kukenifittan)
    Anonym (Tjohejsan) skrev 2015-03-24 18:15:50 följande:
    Du underskattar verkligen dina medsystrar du. Bara för att en person har en fitta mellan benen så är den automatiskt dum i huvudet och har inget ansvar? Du resonerar konstigt.

Den som vill vara säker på att inte bli smittad av något, skyddar sig. Punkt. Det handlar inte om kön.
  • Anonym (Tjohejsan)
    Anonym (kukenifittan) skrev 2015-03-24 19:38:43 följande:
    Du underskattar verkligen dina medsystrar du. Bara för att en person har en fitta mellan benen så är den automatiskt dum i huvudet och har inget ansvar? Du resonerar konstigt.

Den som vill vara säker på att inte bli smittad av något, skyddar sig. Punkt. Det handlar inte om kön.
    Det har inte bara med det att göra- alla är inte uppdaterade med vilka sjukdomar som går- och tror kanske dessutom att de  ärv accinerade- eller övertalas att tro det av cyniska pojkvänner. Män och pojkar verkar inte införstådda med vad de sprider för skit- synd att det ine är ni som tvingas ta lisvfarliga vaccinationer. 

Vad sägs om en bultsax mellan benen?
  • Anonym (Klamydia)
    Anonym (Tjohejsan) skrev 2015-03-24 20:55:59 följande:
    Det har inte bara med det att göra- alla är inte uppdaterade med vilka sjukdomar som går- och tror kanske dessutom att de  ärv accinerade- eller övertalas att tro det av cyniska pojkvänner. Män och pojkar verkar inte införstådda med vad de sprider för skit- synd att det ine är ni som tvingas ta lisvfarliga vaccinationer. 

"Livsfarliga vaccinationer"...jo, tjena!? Du ska vara glad att du som tjej får de gratis, det hade jag också önskat jag fick.

Med kunskap kan du inte övertalas med hittepå och det är ditt eget ansvar att vara påläst.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Tjohejsan) skrev 2015-03-24 18:15:50 följande:
    Lätt att säga att tjejerna ska ta ansvar- men det var ju inte länge sedan vaccinationerna mot detta började. Och alla är inte vaccinerade. Som min egen dotter t.ex. Eftersom vaccinationerna i sig fått dödlig utgång, kunde jag inte låta henne göra det. Om hon träffar en äldre kille/man som inte ens tänker på detta- eller tar för givet att hon blivit vaccinerad. kanske han övertalar henne att inte använda kondom.

Det är illa att övertala någon till sex oavsett orsak, du får lära henne att inte gå med på vad som helst. Finns värre saker man kan råka ut för annars. Men är hon inte vaccinerad så lär hon bli smittad förr eller senare hur som helst, hur ska hon annars skaffa barn liksom? Nästan alla vuxna är ju smittade av HPV hursomhelst... Det är ju inte mindre risk för att man är i ett fast förhållande.
    Anonym (Klamydia) skrev 2015-03-24 19:09:24 följande:
    Ja, men inte om alla varit sjukdomsfria.
    Nej men jag ligger inte med killar som legat med tjejer inom den närmsta tiden om de inte testat sig.
    Anonym (Tjohejsan) skrev 2015-03-24 20:55:59 följande:

Jag vet många män som hade velat vaccinera sig om det funnits möjlighet. Troligtvis skulle detta göras också ifall det inte kostat så mycket för samhället. Men som sagt, lär din dotter att inte ha sex utan kondom då så är det ingen fara. Men klaga inte på de män som vill ha sex utan.

Svar på tråden Knulla ons utan kondom?