Anonym (Tjej) skrev 2015-03-24 14:32:42 följande:
Jag ligger inte runt så mycket. Kanske en ny på ett halvår. Så jag hinner testa mig emellan för det mesta. Mja, om man ligger med någon som bara haft en tjej tidigare för flera år sedan borde han nog märkt om han var smittad med något. En gång har jag legat med en kille som var i förhållande med en annan tjej som han låg med men hon hade varit oskuld innan hon träffade honom så då kändes det inte så riskabelt ändå.
Anonym (Hoppsan) skrev 2015-03-23 21:20:58 följande:
Oväntat att så många skiter i kondomen. Det är lite äckligt av er faktiskt. Jag använder generellt sett alltid kondom med ny sexpartner (innan man båda testat sig) men har missat någon enstaka gång och klamydian kom som ett brev på posten. Jag testade mig naturligtvis eftersom jag i vanliga fall är ordentlig och skyddar mig.
Jag hade klamydia utan symptom vill jag be att tala om för alla er som slarvar. Det är vanligt och ännu vanligare hos killar än hos tjejer. Klamydia kan leda till sterilitet.
Andra sjukdomar som man kan sprida utan att ha symptom är kondylom, herpes, gonorre´. Ni som alltid knullar utan har säkerligen minst en av dessa....eller så kommer ni få. Grattis!
Mm men då är du inte lika noga med vilka du ligger med. Jag skulle tycka att det var jätteäckligt att ligga med någon som hade klamydia även fast kondom användes. Sedan känns det värdelöst med kondom. Jag har legat med folk i 15+ år och aldrig fått någon sjukdom.
Det har jag vaccinerat mig för innan jag började med oskyddat sex. Men ja, taskigt av männen som utsätter andra kvinnor för risker, även fast det förstås är kvinnornas ansvar själva.
"inte lika noga med vilka jag ligger med" ? Frågan gällde ju ons, oavsett om du frågar så lovar jag dig att killen kommer att säga att han är clean om han inte vill använda kondom.
Klamydia syns inte och på killar känns det ofta inte heller. Folk som inte använder kondom är de som sprider sjukdomar punkt. De flesta killar jag ligger med brukar vara helt eniga med mig om att det är osmart som sjutton att ligga utan kondom, så jo jag tycker generellt att jag gör bra val av sexpartner. Det har som sagt bara hänt någon enstaka gång att jag missat kondomen, slarv....
Du däremot som gärna ligger utan kondom med killar som gärna ligger utan kondom, är ju i stor risk att redan bära på sjukdomar.
Det borde inte behöva sägas men könsjukdomar syns inte alltid. Vissa som tex herpes och klamydia går inte att testa sig för när man inte har utslag och utslag får inte alla på en gång men man är ändå smittbärare och sprider skiten vidare. (Och det är inte klamydia man vaccinerar sig emot).