• Anonym (Hjälp)

Köpte bara två biljetter som inte räcker till alla mina vänner...

Köpte precis biljetter av en kille på blocket för melodifestivalens final i Stockholm nu på lördag. Jag köpte två biljetter eftersom de var ganska billiga (500 kr styck) på en jättebra plats! Jag tänkte att jag köper två så jag kan bjuda med mig en kompis. Nu väger jag mellan två av mina bästa vänner. Vem ska jag fråga? Om jag frågar den ena kommer kanske den andra ta illa upp. Vi tre umgås som mest, eller ska jag ta med mig min bror istället? Är det fult om jag väljer en av vännerna eller om jag överlåter till dem att själva sinsemellan komma överens om vem som ska få följa med mig? Det fanns bara två biljetter. Hade köpt tre st annars.

• Svar på tråden Köpte bara två biljetter som inte räcker till alla mina vänner...
  • Anonym (???)

Ts hur går det? Har du insett nu att du blivit lurad?!

• Förtryckt
    Fraams Palsing skrev 2015-03-24 08:11:58 följande:

Hej!

Min mening är inte att fördärva "tråden!" Gör jag så ; skäll ut mig!

Det skulle vara premiär på pjäsen "Pygmalion" av G  B  Shaw, och författaren som tydligen inte var så god vän med Winston Churchill, sände denne två biljetter med kommentaren: "Ta gärna med någon vän, om ni haaaar någon!"

Churchill replikerade visst och tackade för biljetterna, men reserverade sig:" Har inte tillfälle att komma till premiären, men kommer gärna till andra föreställningen, om det bliiir någon!"

Fraams Palsing-Liite

Dance, puppet, DANCE!!
  • Anonym (Hallååå)

Lurad!? Ts skämtar med er

• Förtryckt
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-03-23 18:07:02 följande:

På friends arena i Solna!

Ajajaj lilla gumman. Dyrköpt läxa. Du kan polisanmäla den "ärlige" säljaren... Kolla med ditt försäkringsbolag om du kan få tillbaks något, fast självrisken lär ju äta upp biljettpriset.
    Dance, puppet, DANCE!!
  • Anonym (:D)

Man får sig då ett gott skratt :D TS borde ju skämta, hoppas jag. Men varför skämta om en sån sak.. Vi får se vad TS säger på lördagkvällen när "finalen" är :P

• Anonym (:))
    Anonym (Hallååå) skrev 2015-03-24 15:19:37 följande:

Lurad!? Ts skämtar med er

haha knappast, men däremot kommer nog TS påstå det snart :)
  • Anonym (Hallååå)
    Anonym (:)) skrev 2015-03-24 16:09:31 följande:

haha knappast, men däremot kommer nog TS påstå det snart :)

Troll heter det. Förstår du nu?
  • Anonym (Ni är för sköjjiga!)

Det fattar väl ett ganska litet barn att detta är en tramstråd? Eller är hälften av er ironiska och istället är det jag som blir lurad? Så vridet!

Nä, men det är klart TS skojjar lite, det hör man ju på tonen. :)

• Anonym (agda)
    Anonym (Ni är för sköjjiga!) skrev 2015-03-24 18:32:43 följande:

Det fattar väl ett ganska litet barn att detta är en tramstråd? Eller är hälften av er ironiska och istället är det jag som blir lurad? Så vridet!

Nä, men det är klart TS skojjar lite, det hör man ju på tonen. :)

Men tråden ligger i känsliga rummet och då får man väl inte anklaga TS för att vara en fejk? Hen kan bli sårad och du kan bli avstängd ett par dygn? BARA FRÅGAR!
Svar på tråden Köpte bara två biljetter som inte räcker till alla mina vänner...