Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?
Det borde vara tillåtet att lappa till olydiga ungjävlar som inte kan hålla käft. I länder där det är tillåtet vet ungarna hur de ska uppföra sig till skillnad från svenska barn.
Det borde vara tillåtet att lappa till olydiga ungjävlar som inte kan hålla käft. I länder där det är tillåtet vet ungarna hur de ska uppföra sig till skillnad från svenska barn.
Mina barn har än så länge inte gått över gränsen så pass att kraftigare åtgärder var nödvändiga men jag minns hur jag själv betedde mig.
Så ja, att bakbinda föräldrar med lagar är att göra sig själv en otjänst, resultatet blir en del ungar som tror att dom kan bete sig hur som och vara totalt gräns eller respektlösa.
Om en unge har gjort sig förtjänt av en lavett så brister man som förälder genom att inte dela ut den.
Det kvittar vilka lagar som idag finns och inte finns.
Rent skitprat från början till slut, både du och din mormor saknar uppenbarligen inte bara folkvett utan elementär repekt för människors och barns kroppsliga integritet, finns inget försvar för att medvetet välja att planera och misshandla barn som du så fullkomligt vidrigt, oförsvarligt och genomkorkat väljer att förespråka. Örfila dig själv istället om du går igång på det men håll dig långt borta från barn.
Ja, absolut. Folkvett lärs bäst med en lavett, som mormor brukade säga.
varje utdelad lavettt är en kränkning och en misshandel och ett missbruk av barnets beroendeställning, det finns ingen ursäkt för att mot bättre vetande välja att misshandla ock kränka barn.
Haha, ja. Kan väl hålla med till viss del. Bara inte lavetterna missbrukas. Jag fick lavetter när jag betedde mig riktigt dumt. Det satte aldrig men på mig, men däremot lärde jag mig var mina gränser går att inte kunna bete mig som en vild jävel när som helst och hur jag vill.
barn är alldeles för bortskämda i Sverige , svensk uppfostran funkar inte i längden.. väldigt mesiga svenskar som inte ger ungarna lavetter när dom förtjänar det , för det är då dom lär sig!
Alla dina inlägg är fyllda med idioti och påhopp.
Yes, starta du en tråd om att misshandla sin fru så håller vi oss till trådens ämne här.
Kanske till och med utan dina patetiska utsvävningar.
håller med dig . Svensk uppfostran borde avskaffas och istället bli som förr
Det är din åsikt. Och vissa har andra åsikter. Det finns inget som säger vad som är rätt eller fel. Du tycker att det är fel att slå barn men jag tycker att det är rätt i dom stunderna som barnen har betett sig illa , men annars finns det ingen anledning att slå barnen, men jag tycker absolut att det skulle bli lagligt att slå i uppfostringsyfte
att slå barnen när dom gjort fel är inte att plåga dom. Man slår dom ju liksom inte hela tiden , bara när dom gjort fel. Du tycker att mina åsikter är skitåsikter men jag tycker lika mycket att dina åsikter är skitåsikter. Vi tycker alla olika och det får man respektera.