Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?
Inga ungar tar nån skada av några daskar på ändan. Inte ens på bar ända.
Inga ungar tar nån skada av några daskar på ändan. Inte ens på bar ända.
Det är tillåtet där jag bor men det är sällan jag agat barnen även om det hänt.
varför kan inte folk bara ta ansvar för sina egna barn och skita i andras barn? jag fattar inte varför man lägger ner energi på att bry sig om hur andras barn blir behandlade. Det är ju upp till var och en om man vill aga sina barn eller inte. Blir så jävla förbannad på folk som bryr sig om andras barn. Jag säger bara till dessa människor : skit i andras barn och hur de blir uppfostrade och bry er om era egna istället!
Du, jag har inte fått stryk som barn. Ändå tycker jag att barnaga borde vara tillåtet så det du sitter och skriver är bara skitsnack , ens åsikter har ingenting att göra med om man växte upp med barnaga eller inte. Jag tycker att det är sorgligt när jag ser dagens alla svenska barn hur dom beter sig. I vissa fall när dom beter sig riktigt oacceptabelt viket dom gör väldigt ofta skulle en lavett sitta fint. Hur ska dom annars lära sig?
Jag är inte hysterisk, men förstår att du tar till sådana tillmälen när argumenten tryter, och alla barn oavsett ålder är för gamla för att få smisk, eller för unga till den dag de själva kan välja det.
Lugna ner dig. Yngsta tösen är 18 och för gammal för smisk men båda är präktiga, duktiga, glada och fina tjejer idag. Och jag har fin kontakt med båda så sluta vara hysterisk.
Snicksnack det tror jag inte ett spår på. I sådana fall skulle alla uppfostra sina barn på det viset vilket uppenbarligen inte är fallet. Det är ju uppenbart så att argumentationen inte håller eftersom en person som använder aga inte tycker det är fel att aga används. Eller hur. Vafan spelar det för roll om en överkänslig pacifist kallar det för negativa konsekvenser då det för en riktig förälder som vågar ta ansvar är positiva konsekvenser
Du pojken .. jag har barn serru. Flera stycken. De är artiga trevliga och duktiga i skolan . De har många vänner. Och tar ansvar hemma. De hamnar inte i bråk men de kan ta skit utan att bryta ihop eller börja käfta. Till skillnad från somliga.
Hmm dragon är en av de finaste kryddor jag känner 5ill. Men åter till ämnet.. Nej aga och våld är inte samma sak. Våld innehåller aggressivitet inte aga. Aga är ett sätt att få barn att förknippa vissa beteenden med obehag och ska aldrig göras 8 vredesmod.
varför kan inte folk bara ta ansvar för sina egna barn och skita i andras barn? jag fattar inte varför man lägger ner energi på att bry sig om hur andras barn blir behandlade. Det är ju upp till var och en om man vill aga sina barn eller inte. Blir så jävla förbannad på folk som bryr sig om andras barn. Jag säger bara till dessa människor : skit i andras barn och hur de blir uppfostrade och bry er om era egna istället!
Och aga ska som varje sunt tänkande människa inser inte göras alls. Under nöta som helst omständigheter. Det tillkommer inte vare sig dig eller övriga våldsapolgeter i tråden att ta er friheten att misshandla barn eller prisge dem åt andras misshandel.
Hmm dragon är en av de finaste kryddor jag känner 5ill. Men åter till ämnet.. Nej aga och våld är inte samma sak. Våld innehåller aggressivitet inte aga. Aga är ett sätt att få barn att förknippa vissa beteenden med obehag och ska aldrig göras 8 vredesmod.