• Drömmenimittliv

IVF Örebro 2015

Startar en ny tråd för oss som redan är inne elr ska påbörja ivf karusellen i Örebro län.

Vi har precis förbrukat vårt
    1Ivf försök som resulterade i ett ET och FET som jag nu ruvar på, är på rd8 idag tror???? har td 30/3. Hoppas att det har tagit sig, har inga speciella symptom???? hoppas fler hittar hit???? vi är 25 och 26år.

• Svar på tråden IVF Örebro 2015
  • nittondemars
    Zamira skrev 2015-05-25 20:22:49 följande:

Det vet jag inte tyvärr, glömde att fråga om det när jag gjorde mitt i tisdags :/

Du kunde ju inte veta att jag skulle fråga efter det idag Flört

Hittills har jag hållt mig ifrån att läsa så mycket om olika behandlingar, metoder och allt graviditetsprat. Har blivit så frustrerad och deppig av det. Men nu känner jag att jag inte vet så mycket vad som händer. Jag kommer antagligen med fler dumma frågor framöver... :)
  • Zamira
    nittondemars skrev 2015-05-25 20:40:31 följande:
    Du kunde ju inte veta att jag skulle fråga efter det idag Flört

Hittills har jag hållt mig ifrån att läsa så mycket om olika behandlingar, metoder och allt graviditetsprat. Har blivit så frustrerad och deppig av det. Men nu känner jag att jag inte vet så mycket vad som händer. Jag kommer antagligen med fler dumma frågor framöver... :)

Haha nä det är ju sant ;)

Och jag gjorde nästan tvärtom, har googlat/sökt fl och överallt haha!

Dock tog jag mycket med en nypa salt, t.ex om folk skrev att det ena och andra gjorde såå ont, för sånt tänker jag är väldigt individuellt, så sånt läste jag inte om. Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar! :)

• soni

Någon som blivit överstimulerad? Jag har ca 20-25 äggblåsor som är mellan 8-13mm sågs på VUL igår. Läkaren sa att det kanske bara blir ÄP och ingen ET :(

• Söndag
    soni skrev 2015-05-26 07:34:18 följande:

Någon som blivit överstimulerad? Jag har ca 20-25 äggblåsor som är mellan 8-13mm sågs på VUL igår. Läkaren sa att det kanske bara blir ÄP och ingen ET :(

Så fick ju jag också! Använde en annan typ av ägglossningsspruta och totalfrys men de får vi hoppas du slipper :)
  • soni

De ringde nyss och sa att mitt östradiolvärde är över 4000! Inte bra. Undrar om det ens blir ÄP. :( nytt prov imorgon och besök med VUL.

• Söndag
    soni skrev 2015-05-26 10:58:39 följande:

De ringde nyss och sa att mitt östradiolvärde är över 4000! Inte bra. Undrar om det ens blir ÄP. :( nytt prov imorgon och besök med VUL.

Urs då!! Vilket oflyt! :(
  • Zamira
    soni skrev 2015-05-26 10:58:39 följande:

Fy vad tråkigt :(

Hoppas att det blir bättre dock!

• Zamira

Pratade med Örebro förut, det ägg som odlades vidare klarade sig inte, så av 19 ägg som plockades ut, var 15 bra, 2 blev befruktade varav ett sattes in i mig, och det andra odlades vidare men utan framgång. Så inga ägg i frysen om detta skulle misslyckas :(

Jag hade ju hoppats på att det med 19 ägg (som de sa såg fina ut) skulle bli några stycken till frysen, men inte ett enda!!
    Men jag får vara glad över att jag har ett i mig åtminstone, och att detta är första försöket bara..
    Och att de säger att man ska se första som testomgång, så jag får göra det..

• Amandalinnea

Hej allihopa!

Har varit lite frånvarande ett då jag var lite deppig. Min jäkla ägglossning ville sig inte alls förra gången så fick ännu en gång "avboka" instättningen av vårt embryo :/ men nu är jag förhoppningsvis igång igen då jag fått tid för VUL om ca 10 dagar och då håller jag alla tummar för att ägglossningen går vägen :)

• Mollan79

Hej tjejer

Dag 4 med 6-dagars blastocyst och känner ingenting :(

Dagarna sniglar sig fram trots att dagarna är fullbokade, önskar bara att jag kände nåt litet symptom som fick mig att behålla hoppet..

Hur går det för er?

Svar på tråden IVF Örebro 2015