• Drömmenimittliv

IVF Örebro 2015

Startar en ny tråd för oss som redan är inne elr ska påbörja ivf karusellen i Örebro län.

Vi har precis förbrukat vårt
    1Ivf försök som resulterade i ett ET och FET som jag nu ruvar på, är på rd8 idag tror???? har td 30/3. Hoppas att det har tagit sig, har inga speciella symptom???? hoppas fler hittar hit???? vi är 25 och 26år.

• Svar på tråden IVF Örebro 2015
  • Söndag
    Zamira skrev 2015-05-20 10:27:46 följande:

Fick samtal från Örebro precis, av de 19 vi hade så har 2 klarat sig över natten (båda var ICSI) så nu hoppas jag att de är fina så ena kan sättas in och andra frysas :)

Och nästa gång (om det blir det, hoppas på att vi lyckas på första) så hoppas jag på färre äggblåsor, men att fler ägg klarar sig :)

Jag håller tummarna!!
  • FrunIHuset
    Söndag skrev 2015-05-20 09:35:07 följande:

Grattis!! Va skönt!!

Jag ringde dem igår redan trots tidig test :)

Vul vecka 25 spännande!! Men har klinikens test kvar och tänkte att jag testar det på fredag! (Och beställer hem några fler test )

Hur gör du med vagiatorerna? Fortsätter du eller slutar du? Jag vet inte hur jag ska göra. Sist slutade jag samma dag och det gick ju bra
    Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • Söndag
    FrunIHuset skrev 2015-05-20 11:57:18 följande:
    Hur gör du med vagiatorerna? Fortsätter du eller slutar du? Jag vet inte hur jag ska göra. Sist slutade jag samma dag och det gick ju bra
    Va sa de till dig? Jag frågade inte men tänkte köra på tills de är slut... Tror jag skulle sluta vid plus
  • Mollan79

I morgon ska jag göra FET, jag kommer vara ett nervvrak innan vi är där!

Är så rädd att vårt enda embryo inte ska klara upptiningen.

Sedan känns det så osäker att göra i ostimulerad cykel oxå, har ju ingen aning om hur slemhinnan ser ut och min mens har ju varit allt från 21-28 dagar så jag skulle ju kunna få den när som känns det som:(

Men jag hoppas era + smittar och att allt går vägen!

• Söndag
    Mollan79 skrev 2015-05-22 08:49:20 följande:

I morgon ska jag göra FET, jag kommer vara ett nervvrak innan vi är där!

Är så rädd att vårt enda embryo inte ska klara upptiningen.

Sedan känns det så osäker att göra i ostimulerad cykel oxå, har ju ingen aning om hur slemhinnan ser ut och min mens har ju varit allt från 21-28 dagar så jag skulle ju kunna få den när som känns det som:(

Men jag hoppas era + smittar och att allt går vägen!

Så kände jag också speciellt som denna mens kom två veckor efter mensen innan typ!

Men de går nog bra de är duktiga! Och de verkar vara väldigt få som inte överlever! :)
  • FrunIHuset
    Söndag skrev 2015-05-20 12:32:26 följande:

Va sa de till dig? Jag frågade inte men tänkte köra på tills de är slut... Tror jag skulle sluta vid plus

Jag slutade i onsdags :) Har inte haft lika mkt spänningar i magen men tröttheten har ökat ;) Jag fick fortsätta om jag ville men är så glad att slippa allt kladd!

Tog ett digitalt CB imorse som visade 2-3 bara :( Borde ju vara +3?

Sista mens var 13 april, återföring 7 maj... Suck, så rädd för missfall!
  • Söndag
    FrunIHuset skrev 2015-05-22 10:50:14 följande:
    Jag slutade i onsdags :) Har inte haft lika mkt spänningar i magen men tröttheten har ökat ;) Jag fick fortsätta om jag ville men är så glad att slippa allt kladd!

Tog ett digitalt CB imorse som visade 2-3 bara :( Borde ju vara +3?

Sista mens var 13 april, återföring 7 maj... Suck, så rädd för missfall!
    Fast visst är de precis på gränsen till att bli 3+ de är nog ingen fara!

Fick du tid för vul?
  • FrunIHuset
    Söndag skrev 2015-05-22 11:50:03 följande:

Fast visst är de precis på gränsen till att bli 3+ de är nog ingen fara!

Fick du tid för vul?

Inte ringt kliniken, skulle ringa dem till veckan eftersom de inte hade schema för läkarna så långt fram.

Men den 28e ska jah på hälsosamtal med mvc :)
  • Söndag
    FrunIHuset skrev 2015-05-22 12:53:21 följande:
    Inte ringt kliniken, skulle ringa dem till veckan eftersom de inte hade schema för läkarna så långt fram.

Men den 28e ska jah på hälsosamtal med mvc :)
    Aha va spännande! Jag ska inte dit försen vecka 25 då barnmorskan ville att vi skulle göra ultraljud först... Känns långt bort :)
  • FrunIHuset
    Söndag skrev 2015-05-22 19:50:35 följande:

Aha va spännande! Jag ska inte dit försen vecka 25 då barnmorskan ville att vi skulle göra ultraljud först... Känns långt bort :)

Jaha, ville hon det? Här får vi träffa dem för hälsosamtal först och sen inskrivning runt vecka 10.

Jag vill så gärna få en tid för ultraljud nu så jag har något att sikta mot. Dagarna sniglar sig ju fram just nu!
Svar på tråden IVF Örebro 2015