• Drömmenimittliv

IVF Örebro 2015

Startar en ny tråd för oss som redan är inne elr ska påbörja ivf karusellen i Örebro län.

Vi har precis förbrukat vårt
    1Ivf försök som resulterade i ett ET och FET som jag nu ruvar på, är på rd8 idag tror???? har td 30/3. Hoppas att det har tagit sig, har inga speciella symptom???? hoppas fler hittar hit???? vi är 25 och 26år.

• Svar på tråden IVF Örebro 2015
  • FrunIHuset
    Zamira skrev 2015-06-06 09:07:31 följande:

Testade klinikens test nu imorse, och det var mycket starkare än testlagrets, som ju ska mäta samma hcg-halt står det, så det känns ju lovande trots allt :) Jag är gravid tills motsatsen har bevisats kommer jag köra på!

Ja, eller hur! Kollade upp bf, och 9/2 är datumet som jag har att följa såg jag nu =) 

Jäklar va skoj!!! Grattis!! :) Så glad jag blir nu! Klart du är gravid ända tills motsatsen kan bevisas! Jag har ännu inte fattat att jag ska ha barn trots typ 10 test och sett bönan på bild med tickande hjärta. Ka ske blir mer verkligt den 15e när vi ska till Örebro för VUL!

Ska berätta för svärföräldrarna idag, sonen ska få ha en tshirt där det stor Storebror 2016 på. Får de hur lång tid det tar innan någon förstår ;)
    Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • Zamira
    FrunIHuset skrev 2015-06-06 11:30:29 följande:
    Jäklar va skoj!!! Grattis!! :) Så glad jag blir nu! Klart du är gravid ända tills motsatsen kan bevisas! Jag har ännu inte fattat att jag ska ha barn trots typ 10 test och sett bönan på bild med tickande hjärta. Ka ske blir mer verkligt den 15e när vi ska till Örebro för VUL!

Ska berätta för svärföräldrarna idag, sonen ska få ha en tshirt där det stor Storebror 2016 på. Får de hur lång tid det tar innan någon förstår ????

Åh, ni har fått se tickande hjärta alltså? Vad skönt :)   
    Ja det förstår jag, man gör alltså ul där och inte på hemmaorten, eller Karlstad som det borde vara för mig?

Åh vad roligt! Här omkring vet alla i familjen att vi har td idag, men funderar på att säga som det är, har plussat, men blöder, så att inte de har för stora förhoppningar, men lika bra att de vet om vad som händer känner jag  :)

• FrunIHuset
    Zamira skrev 2015-06-06 11:53:13 följande:

Åh, ni har fått se tickande hjärta alltså? Vad skönt :)   

Ja det förstår jag, man gör alltså ul där och inte på hemmaorten, eller Karlstad som det borde vara för mig?

Åh vad roligt! Här omkring vet alla i familjen att vi har td idag, men funderar på att säga som det är, har plussat, men blöder, så att inte de har för stora förhoppningar, men lika bra att de vet om vad som händer känner jag  :)

Om det är landstingsbekostat får du göra VUL i Karlstad tror jag. Men jag som bekostat allt själv eftersom vi redan fått ett barn måste göra allt i Örebro eller på Charlottamottagningen i Karlstad. Och vi vill inte ha några mellanhänder så vi gjorde allt i Örebro denna gång, VUL och möte! Risken för missförstånd minskar :)

Jag var till gynakuten i tisdags för att jag fick Bruna flytningar, fick komma direkt och ett tickande hjärta fanns där. Nu har jag inte fått några mer flytningar men är livrädd ändå! Hade såna här flytningar med sonen i vecka 10....
  • Zamira
    FrunIHuset skrev 2015-06-06 14:06:04 följande:
    Om det är landstingsbekostat får du göra VUL i Karlstad tror jag. Men jag som bekostat allt själv eftersom vi redan fått ett barn måste göra allt i Örebro eller på Charlottamottagningen i Karlstad. Och vi vill inte ha några mellanhänder så vi gjorde allt i Örebro denna gång, VUL och möte! Risken för missförstånd minskar :)

Jag var till gynakuten i tisdags för att jag fick Bruna flytningar, fick komma direkt och ett tickande hjärta fanns där. Nu har jag inte fått några mer flytningar men är livrädd ändå! Hade såna här flytningar med sonen i vecka 10....
    Okej, då förstår jag att ni gör allt där istället  =)

Ja det kan jag förstå, allt som inte känns normalt gör en ju livrädd, skönt att allt såg bra ut i alla fall!  
  • FrunIHuset
    Zamira skrev 2015-06-06 14:49:26 följande:

Okej, då förstår jag att ni gör allt där istället  =)

Ja det kan jag förstå, allt som inte känns normalt gör en ju livrädd, skönt att allt såg bra ut i alla fall!  

Minsta lilla sak får en att stanna upp och känna efter!

Men detta kommer gå bra, gör oss båda ;) Nu är det meningen att vi ska följa varann ;)
  • Zamira
    FrunIHuset skrev 2015-06-06 15:29:50 följande:
    Minsta lilla sak får en att stanna upp och känna efter!

Men detta kommer gå bra, gör oss båda ;) Nu är det meningen att vi ska följa varann ????
    Ja, det får vi hoppas på, jag känner ju hopp fortfarande iom att gravtesten blir starkare, och inte svagare, så nu får 10 dagar gå fort tycker jag, så man får ett positivt resultat igen =)
  • Amandalinnea

Nu är jag äntligen ruvare igen! :D testdag den 24/6! Hoppas verkligen att det blir ett plus denna gång! :)

• Zamira
    Amandalinnea skrev 2015-06-11 16:27:16 följande:

Nu är jag äntligen ruvare igen! :D testdag den 24/6! Hoppas verkligen att det blir ett plus denna gång! ????

Härligt! :D 

Håller tummarna för att du får ett bra resultat då =)

• Söndag
    Amandalinnea skrev 2015-06-11 16:27:16 följande:

Nu är jag äntligen ruvare igen! :D testdag den 24/6! Hoppas verkligen att det blir ett plus denna gång! :)

Å spännande!! Hejja :)
  • Amandalinnea

Tack snälla Zamira och Söndag!

Hur sjutton ska man kunna slappna av tills testdag?? Haha. Jag försöker att inte tänka så mycket på det men det går inte så bra. Jag känner efter om jag har symtom, vilket jag egentligen inte heller vill för jag vill inte ha falska förhoppningar. Blä för denna väntan!!!

Svar på tråden IVF Örebro 2015