• Drömmenimittliv

IVF Örebro 2015

Startar en ny tråd för oss som redan är inne elr ska påbörja ivf karusellen i Örebro län.

Vi har precis förbrukat vårt
    1Ivf försök som resulterade i ett ET och FET som jag nu ruvar på, är på rd8 idag tror???? har td 30/3. Hoppas att det har tagit sig, har inga speciella symptom???? hoppas fler hittar hit???? vi är 25 och 26år.

• Svar på tråden IVF Örebro 2015
  • Mollan79

Jag hade också dåligt med utdelning av äggplocket, 10 ägg bara 2 befruktade. Trodde verkligen på denna 6-dagars.

Och en ny omgång skrämmer skiten ur mig, vet inte om jag klarar detta psykiskt :(

Jag vill ju verkligen men jag får försöka samla energi i sommar.

Tänker på dig och hoppas på det bästa men du har ju fått ett plus då iaf och liite rosa behöver inte betyda nåt! Kram

• Zamira
    Mollan79 skrev 2015-06-02 19:09:04 följande:

Jag hade också dåligt med utdelning av äggplocket, 10 ägg bara 2 befruktade. Trodde verkligen på denna 6-dagars.

Och en ny omgång skrämmer skiten ur mig, vet inte om jag klarar detta psykiskt :(

Jag vill ju verkligen men jag får försöka samla energi i sommar.

Tänker på dig och hoppas på det bästa men du har ju fått ett plus då iaf och liite rosa behöver inte betyda nåt! Kram

Det tar fruktansvärt mycket på psyket ja :(

Jag har försökt fokusera på jobbet under spray-/spruttiden för att inte gå och fundera och grubbla, men nu under ruvartiden så har det varit svårare, har gått och tänkt på vad jag borde och inte borde göra. (har ett fysiskt krävande jobb)

Tog ledigt tors och fre denna veckan beslutade jag mig för förut, känner mig trött på allt just nu så känner att jag behöver några dagar ledigt. 

Men på ett sätt ser jag fram emot ny omgång, ny omgång nya möjlighet, och förhoppningsvis bättre utdelning! :)

• Zamira
    Amandalinnea skrev 2015-06-05 12:41:54 följande:

Hur går det för er alla? Jag har tid för insättning nästa vecka ????

Vad kul!

Hoppas att allt går bra så att det blir insättning :)

Jag har plussat! ????
    Jag blöder, vilket var anledningen till att jag testat en del nu innan td imorgon (fick gravid 1-2 veckor igår eftermiddag), och strecken blir starkare, så vet inte riktigt vad som händer, vill att det ska gå bra, och inte vara mf/ma/utomkveds..

• Amandalinnea
    Zamira skrev 2015-06-05 13:38:02 följande:

Vad kul!

Hoppas att allt går bra så att det blir insättning :)

Jag har plussat! ????

Jag blöder, vilket var anledningen till att jag testat en del nu innan td imorgon (fick gravid 1-2 veckor igår eftermiddag), och strecken blir starkare, så vet inte riktigt vad som händer, vill att det ska gå bra, och inte vara mf/ma/utomkveds..

Åh va roligt att höra! Jag håller verkligen tummarna och hoppas att blödningarna försvinner :) det är förhoppningsvis bara en liten blödning, det är ju tydligen vanligt att man får det i början. Kram!
  • Zamira
    Amandalinnea skrev 2015-06-05 14:28:51 följande:
    Åh va roligt att höra! Jag håller verkligen tummarna och hoppas att blödningarna försvinner :) det är förhoppningsvis bara en liten blödning, det är ju tydligen vanligt att man får det i början. Kram!

Ja tack så mycket :)

Ringde till Örebro förut och undrade om jag kunde börja äta mina Cyklo-F som jag tar vid mens i vanliga fall för att minska blödningarna, men i och med att jag testat positivt så vågade hon inte säga ja, utan hon skulle prata med läkaren som skulle ringa upp senare idag, så sitter och stirrar på telefonen och hoppas att de ringer! Ska höra om man får göra blodprov eller så också, så man slipper gå i ovisshet :)

Kram

• FrunIHuset

Zamira, fick du något svar?!

Får gratulera :)

Vi har pratat förr du och jag, i en annan tråd samt hemlig facebook-grupp :)

Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • Zamira
    FrunIHuset skrev 2015-06-05 21:37:36 följande:

Zamira, fick du något svar?!

Får gratulera :)

Vi har pratat förr du och jag, i en annan tråd samt hemlig facebook-grupp :)

Jag skulle inte äta dem, utan bara avvakta och se, är det positivt imorgon, vilket det borde vara då jag testade nu på eftermiddagen och det var starkare än de jag tagit de andra dagarna, så ska jag ta ett till test efter 10 dagar, känns som en evighet dit dock..

Försöker att hitta positiva trådar om blödningar på nätet, och finns ju de som det gått bra för, och de som det inte gått bra för, så jag får bara ha tålamod och vänta helt enkelt.

Tack så mycket :)

Men åh, nu förstår jag ju vem du är, och vad roligt med syskon, stort stort grattis!! :)

• FrunIHuset
    Zamira skrev 2015-06-05 21:54:14 följande:

Jag skulle inte äta dem, utan bara avvakta och se, är det positivt imorgon, vilket det borde vara då jag testade nu på eftermiddagen och det var starkare än de jag tagit de andra dagarna, så ska jag ta ett till test efter 10 dagar, känns som en evighet dit dock..

Försöker att hitta positiva trådar om blödningar på nätet, och finns ju de som det gått bra för, och de som det inte gått bra för, så jag får bara ha tålamod och vänta helt enkelt.

Men åh, nu förstår jag ju vem du är, och vad roligt med syskon, stort stort grattis!! :)

Då hoppas vi på starkare test nu framöver :)

Kul att vi får följas åt!! Som ändå har träffats också!

Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • Zamira
    FrunIHuset skrev 2015-06-06 07:44:56 följande:
    Då hoppas vi på starkare test nu framöver :)

Kul att vi får följas åt!! Som ändå har träffats också!

Tack så mycket ????

Testade klinikens test nu imorse, och det var mycket starkare än testlagrets, som ju ska mäta samma hcg-halt står det, så det känns ju lovande trots allt :) Jag är gravid tills motsatsen har bevisats kommer jag köra på!

Ja, eller hur! Kollade upp bf, och 9/2 är datumet som jag har att följa såg jag nu =) 

Svar på tråden IVF Örebro 2015