• Drömmenimittliv

IVF Örebro 2015

Startar en ny tråd för oss som redan är inne elr ska påbörja ivf karusellen i Örebro län.

Vi har precis förbrukat vårt
    1Ivf försök som resulterade i ett ET och FET som jag nu ruvar på, är på rd8 idag tror???? har td 30/3. Hoppas att det har tagit sig, har inga speciella symptom???? hoppas fler hittar hit???? vi är 25 och 26år.

• Svar på tråden IVF Örebro 2015
  • Söndag
    Mollan79 skrev 2015-05-27 14:35:50 följande:

Hej tjejer

Dag 4 med 6-dagars blastocyst och känner ingenting :(

Dagarna sniglar sig fram trots att dagarna är fullbokade, önskar bara att jag kände nåt litet symptom som fick mig att behålla hoppet..

Hur går det för er?

Jag håller med dagarna går så himla segt.... Har nedräkning till vul vecka 25 vilket känns som en evighet :-/
  • nittondemars

Igår var jag på kontroll med vul och allt såg bra ut sa de. Ca 15 ägg som behöver växa lite till innan det är dags för äp och slemhinna på 6 mm.. Nytt vul på fredag.

Idag har jag börjar blöda lite, mest sin spottings men det har hållt på hela dagen. Ska jag vara orolig för detta? Någon som vet?

• Mollan79

Söndag:

När började du känna nåt? Men du gjorde stimulerat FET lr?

Jag får ångestattacker här, jag vill verkligen inte börja om med ny IVF. Dyrt och jobbigt mentalt o fysiskt :(

• soni

Besked om äggplock på fredag. Ca 40 äggblåsor i olika storlekar så till 99% så blir det Totalfrys :(

Konstigt nog så mår jag bra. Inget ont, inte spänd och inte överdrivet svullen..

Jag som hade hoppats så att i alla fall få ta fram ett gravtest till midsommar.. :( :(

Känns helt kört nu.

drommaromenliten.blogg.se

• FrunIHuset
    Söndag skrev 2015-05-27 14:43:48 följande:
    Jag håller med dagarna går så himla segt.... Har nedräkning till vul vecka 25 vilket känns som en evighet :-/
    När ska du dit? Jag fick tid 15 juni eftersom jag kommer vara bortrest veckan innan. De ville att jag skulle komma 10 juni men blir lite svårt då jag befinner mig långt ner i Sverige
    Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • Söndag
    Mollan79 skrev 2015-05-27 15:51:16 följande:

Söndag:

När började du känna nåt? Men du gjorde stimulerat FET lr?

Jag får ångestattacker här, jag vill verkligen inte börja om med ny IVF. Dyrt och jobbigt mentalt o fysiskt :(

Jag körde ostimulerat, återföring på lördagen och framåt helgen veckan efter visste jag redan innan test att jag var gravid! Märklig känsla men den var ju rätt!

Ja de är väldigt jobbigt framförallt för psyket :( jag hoppas hoppas hoppas för din skull!

Nu kommer jag inte lhåg längre men tre-fyra någonstans började jag få "mensvärk"
  • Söndag
    FrunIHuset skrev 2015-05-27 20:17:21 följande:
    När ska du dit? Jag fick tid 15 juni eftersom jag kommer vara bortrest veckan innan. De ville att jag skulle komma 10 juni men blir lite svårt då jag befinner mig långt ner i Sverige
    16de ska vi dit! Skönt med lite semester känns olustigt med de där ultraljudet tänk om ngt är fel....

Börjar iallafall få lite mer symptom nu
  • FrunIHuset
    Söndag skrev 2015-05-28 06:42:04 följande:

16de ska vi dit! Skönt med lite semester känns olustigt med de där ultraljudet tänk om ngt är fel....

Börjar iallafall få lite mer symptom nu

Va kul att vi ligger så lika! :)

Ja, jag är lite nervös för ultraljudet! Analyserar tester om de har blivit starkare eller inte... Man blir ju galen!
  • Mollan79

Jag har tjuvtestat idag, ruvardag 10 med 6-dagars. Minus som väntat då jag inte känner nåt, ytterst öm i bröstvårtorna och orkeslös/yr bara men det kan ju bero på mkt.

Usch, det är så tungt och jag är så ledsen :(

Hur går det för dig Zamira?

• Zamira
    Mollan79 skrev 2015-06-02 10:06:17 följande:

Jag har tjuvtestat idag, ruvardag 10 med 6-dagars. Minus som väntat då jag inte känner nåt, ytterst öm i bröstvårtorna och orkeslös/yr bara men det kan ju bero på mkt.

Usch, det är så tungt och jag är så ledsen :(

Hur går det för dig Zamira?

Usch då, vad ledsamt, kan förstå att du känner dig ledsen :(

Tjuvtestat jag också, svagt svagt rosa streck, eller det ser ut att vara rosa (inte kontrollstrecket) men tror att det kan vara nåt fel på den, för bruna flytningar, illamående och ont i magen idag tyvärr, men man ska ju se första som en provomgång, så jag får göra det, och ta nya tag i höst!

Känns bara tråkigt att det inte blev några till frysen, de plockade ju ut 19 fina ägg, men bara 2 blev befruktade tyvärr, varför vet de inte, så jag hoppas på fler befruktade nästa gång! Känns så trist att behöva gå igenom processen igen, men hoppas på korta prot. nästa gång, men får se vad Karlstad säger..

Svar på tråden IVF Örebro 2015