• Anonym (Lappen)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

• Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan
  • Anonym (x)
    Anonym (förbud) skrev 2015-03-31 20:25:13 följande:

Ingen baktalar genom att anmärka fakta, hat, tragiskt men sant har dom däremot gjort sig förtjänta av genom att komma hit och förstöra för oss.

Inte för jag säger det är rätt men hela situationen är onödigt, responsen oundviklig.

Vad menar du med att dom försöker, tar dom gladligen emot allt som serveras framför dom utan att göra det minsta själva mer än att förstöra och ofreda.

Att försöka är att lära sig språket och bidra till landet som i att jobba, dom gör precis rena motsatsen.

Det tragikomiska i det hela är att dom har lägre arbetslöshet i sina hemländer än vad Sverige har, bara det, vill man ta framför att skapa så är det ett val man gör.

nej inte fakta, det är inte att baktala men i den här tråden har det handlat om tro, inte fakta spekulationer och illvilja.

Jag tycker inte heller om den gatubild vi har fått, men att ge sig på enskilda romer gör ingen nytta mer än att man möjligen får en kortsiktig tillfredsställelse av att nån rom blir misshandlad. 
    Ställ krav på våra politiker istället det är dom som kan göra något åt sitautionen. 
    Sätt press på EU att sätta press på dom länder som romerna kommer ifrån främst Rumänien och Bulgarien då. 
    Responsen är inte alls oundviklig, inte om man tänker till lite. 

även om arbetslösheten är lägre i hemländerna så är möjligheten till arbete där obefintlig, pga diskriminering.
    Annars skulle dom ju inte komma hit och tigga.
    Hade dom ett annat val vore dom inte här. 

En del försöker också lära sig språket, och dom försöker sälja saker istället för att tigga, 
    Dom bygger latriner och bajamajor i lägren och sen blir dom bortkörda och allt går om intet tillbaka på ruta 1. 
    Hur många gånger tror du man orkar med det samtidigt som man blir utsatt för spott och spe?
  • Donum
    Anonym (förbud) skrev 2015-03-31 18:38:19 följande:

ööhh det var du som drog till att "svensk kiss är minsann bättre"

Glömmer du ens vad du själv skriver?

Det finns vissa som gör så, NEJ, det finns inte vissa som gör så, i alla fall inga civiliserade människor som bor i ett välfärdssamhälle.

Om mina barn frågar mig nått försöker jag ge informativ bildande svar, inte bara vifta av dom med "det finns vissa som gör så"

Min fråga till dig var då hur man förklarar VARFÖR dom gör så och VARFÖR polis låter dom komma undan med det medan vi skulle omgående bli bestraffade för exakt samma företeelse.

Jösses. Är det rasism att "svenskt" piss skulle vara bättre än andras?

Är det din tolkning så pågår det mer rasism inom SD än jag har räknat med.

För att de väljer att göra så, givetvis. Hur svårt kan det vara att förklara att olika människor gör olika saker?

Om barnen är så stora att de funderar på att de skulle bli bestraffade av polis så har de nog förmåga att tänka själva.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (x)
    Anonym (förbud) skrev 2015-03-31 20:28:37 följande:

Det är sån förståelse som skapar mer förståelse, som i hatet som uppstår mot dom, tyvärr.

Anonym (x) skrev 2015-03-31 20:22:43 följande:
    Och hur tycker du man ska lösa problemet då?
    Hur var det nu med att tro mer om folk på gatan, försvann det ut genom fönstret när det inte passade längre.
    Fine, du vill inte betala, det är ok, men gnäll då inte på konsekvenserna av ditt egna val. 

Upprätthålla lagar kan ju vara en mycket bra början, allt dom gör här är olagligt.

Jag tror och är övertygad om att dom är kapabla att hålla en anställning i sina hemländer bara dom önskar det, gör inte du?
    Eller är det en handikappad stackars liten folksamling som inte ens klarar av att sköta sina behov som man ska?

Jag VILL betala, polis att upprätthålla landets lagar, inte kasta en snöboll utför en lutning och kolla hur mycket den växer.

Och ändå är du inte intresserad av att ge dom möjligheten att vistas här utan att behöva bryta lagar, då ska du inte heller gnälla på att dom gör det, när dom inte har något annat val. 

hur ska dom kunna hålla en anställning när dom inte får nån i sina hemländer, tänk nu lite. 
  • Anonym (x)
    Anonym (Blueberry) skrev 2015-03-31 20:29:48 följande:
    Ingen specifik är utpekad. Så om ingen känner sig träffad så existerar inte problemet.
    Spelar ingen roll det är lika lågt för det och något man bör avhålla sig ifrån.
    Framförallt för att det är ganska korkat att dra slutsatser om andra som man inte vet något om på ett negativt sätt.
    Det säger mer om en själv än vad det säger om dom man uttalar sig om.
  • Anonym (Blueberry)

Jag tycker man ska visa den vanlige Svensson mer förståelse.
    Svensson jobbar, betalar skatt, deklarerar, sopsorterar, köper ekologiskt och gör vad hen ska och ägnar sig inte åt brottslighet. När Svensson blir irriterad på det ökande tiggeriet så ska hen bli skambelagd bara för att hen inte visar mer förståelse. Varför det? Är han högre stående än andra människor och därför ska avkrävas en högre moral?

• Anonym (x)
    Anonym (Blueberry) skrev 2015-03-31 20:34:59 följande:
    Så om jag säger till en kompis att jag tycker det är trist att ha tiggare i varenda gathörn och vill inte ha dem där, jag störs av dem när jag promenerar i parken, tycker du då att jag baktalar dem och gör dem illa?
    Nej, det tycker jag inte.
    Då pratar du om dig själv och hur du påverkas.
    Det är helt ok.
    Baktalar gör du om du uttalar dig om andra människor, och så var det ju inte i ditt exempel. 
  • Anonym (Blueberry)
    Anonym (x) skrev 2015-03-31 20:42:58 följande:
    Spelar ingen roll det är lika lågt för det och något man bör avhålla sig ifrån.
    Framförallt för att det är ganska korkat att dra slutsatser om andra som man inte vet något om på ett negativt sätt.
    Det säger mer om en själv än vad det säger om dom man uttalar sig om.
    Du tycker inte det spelar roll. Jag tycker det. Vi har inte samma moraliska kompass. Du tycker det är lågt, det tycker inte jag.
  • Anonym (x)
    Anonym (Blueberry) skrev 2015-03-31 20:42:58 följande:

Jag tycker man ska visa den vanlige Svensson mer förståelse.
    Svensson jobbar, betalar skatt, deklarerar, sopsorterar, köper ekologiskt och gör vad hen ska och ägnar sig inte åt brottslighet. När Svensson blir irriterad på det ökande tiggeriet så ska hen bli skambelagd bara för att hen inte visar mer förståelse. Varför det? Är han högre stående än andra människor och därför ska avkrävas en högre moral?

För att jag förväntar mig av vuxna människor att dom har förmåga att tänka ett steg längre än bara till den intiala känslan.
    Dessutom så är svensken i ett sånt klart överläge mot den tiggande och det är i min bok alltid värre att slå på den som är svagare än en själv. 
  • Anonym (Blueberry)
    Anonym (x) skrev 2015-03-31 20:44:18 följande:
    Nej, det tycker jag inte.
    Då pratar du om dig själv och hur du påverkas.
    Det är helt ok.
    Baktalar gör du om du uttalar dig om andra människor, och så var det ju inte i ditt exempel. 
    Ok. (Se, nu frågade jag direkt) 
  • Anonym (x)
    Anonym (Blueberry) skrev 2015-03-31 20:45:47 följande:
    Du tycker inte det spelar roll. Jag tycker det. Vi har inte samma moraliska kompass. Du tycker det är lågt, det tycker inte jag.
    Tja, det är ju ditt val hur du vill framställa dig själv.
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan