• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Lyckligajag
    anabana skrev 2015-05-27 17:35:46 följande:

Usch, nu i eftermiddags fick jag helt plötsligt en kraftig blödning, blodet rann längs med benen och lite av vad som såg att vara slemhinna kom ut. Gick precis in i v 12 (11+0). Ingen smärta alls och nu har blödningen typ stoppat. Ringde kvinnokliniken men de sa att jag skulle vänta och ringa min barnmorska i morgon för de kan ändå inte göra ngt. Får jag jätteont skulle jag ringa igen... Vet inte hur jag ska göra, finns det ngt hopp??

Samma sak hände mig idag.. När jag stod i duschen började blod rinna längs benet och det blödde väldigt mycket, ringde in och ska ringa tillbaka vid 7. Hoppas jag får åka in då, så jobbigt att inte veta. Är i vecka 11+4. Kom ut en klump när jag var på toaletten med så hoppet är inte så stort för mig.
  • anabana
    Lyckligajag skrev 2015-05-27 18:15:02 följande:
    Samma sak hände mig idag.. När jag stod i duschen började blod rinna längs benet och det blödde väldigt mycket, ringde in och ska ringa tillbaka vid 7. Hoppas jag får åka in då, så jobbigt att inte veta. Är i vecka 11+4. Kom ut en klump när jag var på toaletten med så hoppet är inte så stort för mig.
    Hur har det gått för dig? Jag har slutat blöda, jag hoppas ju så innerligt att bebisen är OK men tänker direkt på missfall.. Kram på dig
  • Lyckligajag
    anabana skrev 2015-05-27 19:15:01 följande:
    Hur har det gått för dig? Jag har slutat blöda, jag hoppas ju så innerligt att bebisen är OK men tänker direkt på missfall.. Kram på dig
    Jag blöder bara ytterst lite nu.. Ska ringa imorgon och boka tid för ultraljud, hoppas verkligen att det inte är missfall. Är ju ganska långt gången och har tre dagar kvar sen har man passerat det gränsen vid v12 så väldigt tråkigt om det är ett missfall nu men hoppas inte på det! Hoppas självklart det för dig också att det inte är någon fara med bebisen. kram!
  • SsJj

Fy sjutton vad otäckt för er båda! :( Håller tummarna för er och hoppas att allt slutar bra!

Varit lite väl mycket otur och blödningar med decemberbebisar nu tycker jag. :( <3

• bebba83

Instämmer jag med! Massa lycka till och hoppas det går vägen för oss alla nu!!!! <3

• carouline

Jag hänger gärna på här :) Jag är i vecka 12 (11+2), BF 13/12.

Ska på KUB, på fredag nästa vecka. Tror inte tiden kan gå långsammare än vad den gör just nu :D

• velvet

Carouline - välkommen! Vi har samma BF! Är också i vecka 11+2 idag, kub på måndag. Tiden sniglar sig fram... Gah!!

• MagdalenaZ

Hej alla!

22 december fick jag konstaterat bf efter många om och men.. :) har en 14 månaders "bebis" sen innan så detta är mitt andra !

Läser lite om blödningar. Har ni haft samlag i samband med blödningarna? Jag hade totalt 8 blödningar när jag var gravid förra gången. Ena var riktigt kraftig så det läckte genom mina (tragiskt nog) vita byxor.. När livmodern växer kan blodkärlen komma fram, har man samlag kan blodkärlen spricka. Ingen fara, dock obehagligt.

Tyvärr så måste man ÖVERDRIVA för att få en tid när det kommer till blödningar vid graviditet.

Lycka till!!

Svar på tråden BF december 2015 :-)