• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • evve88
    sommarsol1 skrev 2015-05-26 08:06:37 följande:

Hej allihopa =) 

Jag har BF 15/12 och vill gärna prata med andra blivande mammor! 

Välkommen :) första barnet?
  • evve88
    JJ15 skrev 2015-05-26 08:58:55 följande:

Sjukskriven resten av veckan och läkarn har skrivit ett recept på primperan (verkar vara vanligt här i Finland mot illamåendet). Är sängliggandes, känner mig som en zombie. Sovit riiiktigt dåligt inatt. Hoppas att veckan börjat bättre för er andra mammor!

Usch då, låter inte skoj alls. Kämpa på! <3
  • SsJj

Sjukskriven resten av veckan och läkarn har skrivit ett recept på primperan (verkar vara vanligt här i Finland mot illamåendet). Är sängliggandes, känner mig som en zombie. Sovit riiiktigt dåligt inatt. Hoppas att veckan börjat bättre för er andra mammor!

Fyy va jobbigt!! :( Hoppas du mår lite bättre med dom då och vila mycket så hoppas vi det vänder för dig snart!
    evve88 skrev 2015-05-26 11:04:04 följande:

Igår gjorde jag mkp, hon flyttade fram mig 8 dagar. Känns så skönt! Nu är de bara att hålla tummarna för provsvar.. Usch var inte beredd på att det skulle kännas så obehagligt! Denna eviga väntan!!

Vi håller också tummarna!! Kram!

Välkomna maria1 och sommarsol1 ! :)
  • evve88
    SsJj skrev 2015-05-26 11:12:14 följande:

Fyy va jobbigt!! :( Hoppas du mår lite bättre med dom då och vila mycket så hoppas vi det vänder för dig snart!Vi håller också tummarna!! Kram!

Välkomna maria1 och sommarsol1 ! :)

Åh tack <3
  • Beya

Välkomna alla nya:)

Förresten, jag ska ju göra KUB- testet nästa vecka, får man reda på resultatet direkt, eller det tar några dagar det också?

• SsJj
    Beya skrev 2015-05-26 12:04:18 följande:

Välkomna alla nya:)

Förresten, jag ska ju göra KUB- testet nästa vecka, får man reda på resultatet direkt, eller det tar några dagar det också?

Du har lämnat blodprovet va? Isf får du veta det direkt efter ultraljudet. :) Det fick iaf jag.
  • sommarsol1

Tack tack =) 

Nä mitt andra barn.. men snart 12 år sen så känns som första gången. 
    Btw 30 år från Skåne (Trelleborg)

• JJ15

Tack tjejer <3 har precis stigit upp ur sängen för första ggn för dagen. Läskigt hur svag man kan känna sig.

Beya - du får veta resultatet direkt ifall du tagit blodproverna i förväg :) jag tog blodproverna förra veckan och har tid för kub på fredag. Spännande! :)

• Kauwe
    Beya skrev 2015-05-25 20:02:59 följande:
    Tack så mycket!

Har ingen matlust alls:( o råkade läsa en artikel att om man får maginfluensa som gravid kan det leda till diabetes senare i livet för barnet :(
    Kan du ge mig källan Beya? Skulle gärna kola upp detta närmare, då jag även inledde min gravidited med magsjuka... Obestämd

Var bor du, JJ15? Här är en Esbo-bo...

• Elin87

Förstår dig, jag har varit hemma i 3 veckor nu. Sjukskrev mig själv en vecka och sen gick jag till doktorn och han sjukskrev mig direkt!

Spydde hela tiden nästan när jag var uppe. Fick lergigan comp som minskade kräkningarna lite men det går upp och ner, måste ligga ner större delen av dagen och kämpar än med illamåendet och kräkningarna (är i v11) och längtar efter att få tillbaka energin i kroppen!
Svar på tråden BF december 2015 :-)