• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • evve88
    Hallonpaj skrev 2015-06-10 09:25:53 följande:

Tack för era lugnande ord evve88 och BowserSchnauzer 

Längtar så efter den riktiga bebismagen och att få känna de första sparkarna. Ska bli så mysigt! Jag ringde just och bokade Rul (ska göras hemma i Sverige under semestern) det får bli nästa milstolpe!

Har ni några roliga planer för sommaren förresten? 

Vi som vanligtvis bor i en speedad världsmetropol ska upp till Norrland en vecka för en lugn flugfiskesemester med ett par vänner. Sen blir det husvagn och camping någonstans i södra Sverige, färden får gå dit solen skiner.

Bokade med RUL, fick tid samma dag ja går in i v 19.. Känns sååå långt bort :)

Åker till Kroatien på lördag :) ska bli skönt!! Nojjar lite över pigment fläckar bara. Har köpt hög solskyddsfaktor..

Sen blir de tre veckor senare i sommar men de blir ganska lugnt, renovera huset och ta lite utflykter.. Kanske shoppa lite bebis grejer i Ullared? :p
  • Beya

Vet att en del inte vill tala om vikten, men är det fler än jag som redan gått upp över 6 kilo? hade varit skönt att få känna sig lite normal men känner att det är mitt eget fel, var ju tvungen att äta varannan timme den första tiden om jag skulle må bra... sen har jag ätit mycket mer pasta, bröd och ris som jag inte gör i vanliga fall. Önskar jag kunde skylla på bebisen i magen men det är ju jag själv som ätit mig till detta :)

Angående bebiskläder och inköp så avvaktar jag.. tycker det känns alldeles för tidigt. Kanske efter RUL, vi får se min pojkvän däremot vill redan börja titta på barnvagnar

• velvet

Beya - Jag vågar inte ens väga mig. Men antar att jag måste ta tjuren vid hornen snart, återkommer då.

När det gäller bebisprylar så struntar jag faktiskt i att man "borde" vänta. I värsta fall så får vi ge bort/sälja det vi köpt. :)

• Beya
    velvet skrev 2015-06-10 10:35:02 följande:

Beya - Jag vågar inte ens väga mig. Men antar att jag måste ta tjuren vid hornen snart, återkommer då.

När det gäller bebisprylar så struntar jag faktiskt i att man "borde" vänta. I värsta fall så får vi ge bort/sälja det vi köpt. :)

Vågar knappt inte det jag heller längre... fick chocken när jag vägde mig på inskrivningen...

Ja man ska ju göra precis som man känner för
  • velvet

Beya - Jag vet ju att jag får "skylla mig själv". Och intalar mig själv att även om jag gått upp mycket nu (det har jag garanterat!) så kan jag bromsa det om jag skärper mig. Det var nämligen exakt samma sak förra graviditeten, och den slutade på totalt +10 kg. Om jag lyckas hålla mig under +15 kg den här gången så är jag nöjd. Hehe.

• Beya
    velvet skrev 2015-06-10 10:46:59 följande:

Beya - Jag vet ju att jag får "skylla mig själv". Och intalar mig själv att även om jag gått upp mycket nu (det har jag garanterat!) så kan jag bromsa det om jag skärper mig. Det var nämligen exakt samma sak förra graviditeten, och den slutade på totalt +10 kg. Om jag lyckas hålla mig under +15 kg den här gången så är jag nöjd. Hehe.

Ja då hade jag också varit jättenöjd om jag lyckats med det
    Försöker också skärpa mig nu när jag mår bättre men tycker det skenar iväg ändå. Och med tanke på hur många månader det är kvar så tror jag inte det är möjligt för mig att bara gå upp 4 kilo till. Men jag tänker inte vara för hård mot mig själv, utan bara göra mitt bästa så får man försöka ta slitgörat att gå  ner efteråt istället. Det ska ju tydligen vara svårare att gå ner efter andra barnet men hoppas det inte stämmer.
  • velvet

Beya - Uuuh, jag hoppas verkligen inte heller det. :( Men jag är också inne på att försöka vara snäll mot mig själv. Går jag inte ner all vikt någonsin så känns det faktiskt också helt okej.

• Honsomvill

En fråga,

Va ska man handla för storlek på bebis kläder? Eftersom det är vårt första barn, har jag verkligen ingen aning...

• velvet

Honsomvill - Jag tror att dom rekommenderar att man har några plagg i olika storlek med sig till BB? Typ 44, 50, 56. Man vet ju inte exakt hur stor bebis man får! Vi hade bara med oss storlek 50 vilket vår dotter drunknade i. Hon kunde bara ha storlek 44 den första tiden. Hon var trots allt 49 cm lång och vägde drygt 3200 g när hon föddes, så lite konstigt att inte storlek 50 passade!

Svar på tråden BF december 2015 :-)