• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • lillaknytet

Vi har en brio go här hemma men är sugen på bugaboo Buffalo då jag har haft de andra modellerna.

Har ni börjat shoppa till bebis förresten?

• Citrona
    lillaknytet skrev 2015-08-09 20:41:46 följande:

Vi har en brio go här hemma men är sugen på bugaboo Buffalo då jag har haft de andra modellerna.

Tack för tipset1 ska kolla upp den ;)
  • laluna
    Stura skrev 2015-08-09 15:59:46 följande:

Åh vad bra!! Känns det fortfarande bättre? Var det via din bm som du hittade detta? Var i Sverige gick du? :)

Ja den absolut värsta smärtan är borta känner av det men än så länge är det på en hanterbar nivå. Skall tillbaka om en vecka och få nya nålar och hon kommer då även att sätta fast några frön i öronen som jag kan trycka på själv vid behov :) Låter hur märkligt som helst men jag är beredd att prova allt :) jag bor i Göteborg och gör detta privat. Skall ta upp problemen med bm när jag har tid nästa gång. Men det jag har fått hjälp med där tidigare graviditeter har inte funkat tyvärr
  • Polly 98

Hej alla! Jag har en fråga Jag väntar vårt 5 barn så borde kanske veta, men minns inte att det varit såhär m dom andra. Alltså, när bebis sparkar känner jag av vissa sparkar så väldigt långt ner. Nästan som foten eller vad det nu är är på väg ut. Nån mer som känner igen sig?

• BowserSchnauzer
    Polly 98 skrev 2015-08-10 08:33:40 följande:

Hej alla! Jag har en fråga smile5.gif Jag väntar vårt 5 barn så borde kanske veta, men minns inte att det varit såhär m dom andra. Alltså, när bebis sparkar känner jag av vissa sparkar så väldigt långt ner. Nästan som foten eller vad det nu är är på väg ut. Nån mer som känner igen sig?

Igår hade jag en "sparka långt ner dag", både urinblåsan och ädlare delar fick sig en omgång - mycket lustig känsla eftersom jag bara känt sparkar på sidorna tidigare (och den akuta kissnödigheten blev 100 resor värre!). Teoretiskt kan den ju sparka vart som helst i livmodern så om bebisen har lite "tur" så kan den säkert sparka mitt på utgången. Borde ju knappast vara den första som gör det så borde inte vara någon fara tänker jag :) - bara konstig känsla för mamma ;).
  • BowserSchnauzer
    Längtan 34 skrev 2015-08-09 19:26:54 följande:
    Vet inte hur bred sing är men Brio smile känns rätt smidig :). Beställde ett förmånligt paket häromdagen från Jollyroom. Chassi, sittdel, liggdel, spjälsäng, skötbord samt¨Brio babyskydd inkl bas för 7799 kr. Bra reapris! Brio smile har blivit utsedd till bästa duovagn på bästitest.se och har läst på forum att folk är nöjda med den. Kanske kan vara något :)?
    Lät som en jättebra deal så jag gick in och kollade men nu var det slut i lager :/. Typiskt, vi hade egentligen tänkt köpa en mjuklift men med det där priset kunde man ju göra det också för samma pengar som vi tänkt lägga från början... Varit inne på en annan lekmer som också hade bra pris men bara på vagnpaketer - men är det 2014 års modell då tro? Inte för att det spelar så stor roll men det står ju inget i beskrivningen...
  • BowserSchnauzer
    BowserSchnauzer skrev 2015-08-10 09:01:58 följande:
    Lät som en jättebra deal så jag gick in och kollade men nu var det slut i lager :/. Typiskt, vi hade egentligen tänkt köpa en mjuklift men med det där priset kunde man ju göra det också för samma pengar som vi tänkt lägga från början... Varit inne på en annan lekmer som också hade bra pris men bara på vagnpaketer - men är det 2014 års modell då tro? Inte för att det spelar så stor roll men det står ju inget i beskrivningen...
    Skrev fel, menade babyhuset och inte lekmer ;)
  • Polly 98

Vi har beställt en city select syskonvagn från lekmer. Men dom verkar ha haft det struligt med leveranser hela sommaren. Många arga och missnöjda kunder har jag läst. Hoppas våran kommer som den ska!

• Polly 98
    BowserSchnauzer skrev 2015-08-10 08:59:00 följande:
    Igår hade jag en "sparka långt ner dag", både urinblåsan och ädlare delar fick sig en omgång - mycket lustig känsla eftersom jag bara känt sparkar på sidorna tidigare (och den akuta kissnödigheten blev 100 resor värre!). Teoretiskt kan den ju sparka vart som helst i livmodern så om bebisen har lite "tur" så kan den säkert sparka mitt på utgången. Borde ju knappast vara den första som gör det så borde inte vara någon fara tänker jag :) - bara konstig känsla för mamma ;).
    Ja, jag antar att du har helt rätt! Minns bara inte att det varit såhär m de andra. Och som du skriver, väldigt konstig och obehaglig känsla...
  • Anniiica
    lillaknytet skrev 2015-08-09 20:41:46 följande:

Vi har bara handlat saker med förlossningsgaranti, resten tänkte vi vänta med iaf till slutet av okt, mitten av nov.

Det vi tänkte göra lite tidigare kanske är att fräscha upp det som blir barnrummet med någon ny tapet eller bord :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)