• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • velvet
    Anny123 skrev 2015-09-16 20:45:05 följande:

Hur känns er mage? Spänner den mkt? Sammandragningar? Annat?

Tycker att min mage är så himla spänd! Det känns som att den ska sprängas ibland. Minns inte att jag kände såhär under förra graviditeten. Går in i vecka 29 om någon dag.
  • Beya

Jo det spänner och dra här också.. känner också som om det ska spricka snart. Tar emot när man ska knyta skor eller plocka upp något man tappat från golvet. Rätt osmidig med andra ord :)

• taramn

Bf 2/12. Har alltså gått in i v. 30 (29+2)

Trots att jag mått o mår pyton så känner jag sån glädje! Folk säger att jag strålar o de gör mig så glad.

Jag tycker att jag över natten har blivit GIGANTISK, o så går jag som en pingvin. Undrar hur jag kommer se ut om några veckor då jag vet att magen bara kommer växa! Min graviditet har inte synts riktigt tills nu... kommer nog chocka folk när jag helt plötsligt har fått en riktig gravidmage!

Ni som varit gravida förut, blev ni mycket större mellan v 30 o fram till förlossningen?!

• SsJj

Jag har börjat få en himlans massa sammandragningar. Dom gör absolut inte ont men det är ohärligt! Fick inte en enda med någon utan flickorna och nu kommer det flera gånger varje dag (ibland flera i timmen) även om jag vilar. Det är helt ofarligt så länge dom inte gör ont eller?

Nu börjar det även krampa i vaderna om nätterna och restless legs på kvällarna. Undrar dock ännu var mardrömmarna och halsbrännan tagit vägen denna gång men det kommer väl! Kissar minst 100 gånger om dygnet nu känns det som. Bara att kämpa på. Ca 100 dagar kvar. :)

• BowserSchnauzer
    SsJj skrev 2015-09-20 08:48:00 följande:

Jag har börjat få en himlans massa sammandragningar. Dom gör absolut inte ont men det är ohärligt! Fick inte en enda med någon utan flickorna och nu kommer det flera gånger varje dag (ibland flera i timmen) även om jag vilar. Det är helt ofarligt så länge dom inte gör ont eller?

Nu börjar det även krampa i vaderna om nätterna och restless legs på kvällarna. Undrar dock ännu var mardrömmarna och halsbrännan tagit vägen denna gång men det kommer väl! Kissar minst 100 gånger om dygnet nu känns det som. Bara att kämpa på. Ca 100 dagar kvar. :)

Jag har också sammandragningar men inte lika mycket som du tror jag :). Kändes först som att bebisen gosade in sig med huvudet i bäckenet om man nu ska försöka beskriva det, men sen insåg jag att hela livmodern var hård. Händer då och då hela dagen ffa när jag går omkring. Ska vara ofarligt om det inte gör ont (även om man väl kan märka av det genom "känslan").

Här är det nu 87 dagar kvar... Åh, längtar så efter att få veta vad det är för liten person därinne :)
  • LoveHeaven

Hej!

Är ny här på FL, hittade denna tråden och tyckte det kunde vara kul att gå med :)

Jag är gravid med en liten flicka planerad till 24/12.

Har 4 barn sedan innan.

Johanna född 05, Evangelin och Novelia födda 12 och Ammy född 14.

• summer13
    SsJj skrev 2015-09-20 08:48:00 följande:

Har med restless legs. käkar magnesium och järn och bär stödstrumpor vilket hjälper! Sen mycket begränsat med socker, speciellt på kvällen. Har läst mycket om det och jag tycker detta funkar så jag iaf kan somna..
Svar på tråden BF december 2015 :-)