• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Cheysa

Bf 6/12.

Jag är en av dem som inte har något att klaga på (dont hate me!). Graviditeten upptäcktes i vecka 22 (ja jag är stor sedan innan), min mage växte dock inte mycket förrän vecka 25 då kände jag mig sprickfärdig, nu har det lugnat sig igen. Ska dock tillägga att jag ligger på sträcket efter kurvan i tillväxt på barnet. Har en son men genom adoption så allt med en graviditet är nytt för mig.

Jag undrar om någon här har diabetes sedan innan? Upplever att det skiljer lite på mig och "normala" när det gäller upplägget och kontroller vore skönt att höra någon annan diabetikers åsikt :)

Någon skrev om förlossningsbrev? Antar att jag får googla det men tips tar jag gärna emot.

• Beya

Jag känner mig lite kluven till att skriva förlossningsbrev. Blev så besviken förra gången då det märktes att de inte alls läst det så man fick ändå ta upp allt igen. Jag hade så ont så jag kunde inte föra min talan som tur är gjorde min partner det.
    Det viktigaste för mig är iaf smärtlindringen och att jag vill behöva tjata om den.

• moruri

Googla så hittar du olika bra mallar för förlossningsbrev.

Min första förlossning var typ en dröm! De hade verkligen tagit in alla mina önskemål och var en fantastisk upplevelse.
    Den andra sket de fullständigt i vad jag skrivit.

Men för mig var det en bra sätt att mentalt förbereda mig inför förlossningen.

• sosso08
    Cheysa skrev 2015-09-14 10:20:52 följande:

Bf 6/12.

Jag är en av dem som inte har något att klaga på (dont hate me!). Graviditeten upptäcktes i vecka 22 (ja jag är stor sedan innan), min mage växte dock inte mycket förrän vecka 25 då kände jag mig sprickfärdig, nu har det lugnat sig igen. Ska dock tillägga att jag ligger på sträcket efter kurvan i tillväxt på barnet. Har en son men genom adoption så allt med en graviditet är nytt för mig.

Jag undrar om någon här har diabetes sedan innan? Upplever att det skiljer lite på mig och "normala" när det gäller upplägget och kontroller vore skönt att höra någon annan diabetikers åsikt :)

Någon skrev om förlossningsbrev? Antar att jag får googla det men tips tar jag gärna emot.

Här är en som har diabetes typ1 sedan innan. Har betydligt mycket tätare kontroller än vid en "normal" graviditet. Har nästan varit på kontroll hos läkaren av sockret vartannan till var tredje vecka hela graviditeten (är i v.27 (26+1)). Från och med v.28 blir det även ul med jämna mellanrum.
    Tycker det är jätte skönt med så regelbunden kontroll :)
  • Beya

Nu är jag orolig för lillan igen. Hon har inte gjort så mycket väsen av sig.. Hur var det nu, ringer man direkt till förlossningen, eller till barnmorskan?

• lillaknytet
    Beya skrev 2015-09-15 11:22:45 följande:

Nu är jag orolig för lillan igen. Hon har inte gjort så mycket väsen av sig.. Hur var det nu, ringer man direkt till förlossningen, eller till barnmorskan?

Du ringer till förlossningen.. Hoppas hon bara sover.. Drick iskallt vatten och buffa <3
  • Beya
    lillaknytet skrev 2015-09-15 11:33:33 följande:
    Du ringer till förlossningen.. Hoppas hon bara sover.. Drick iskallt vatten och buffa <3
    Tack! Drack kallt men kom bara en liten svag spark. Så tänkte jag ringer ikväll men nu när jag vilade började hon röra sig så hela magen rörde sig:)
    Åh denna oro!
  • Anny123

Åh vad skönt!! Ibland stressar man upp sig så i onödan, det tar verkligen på krafterna. Känner igen mig i det du skriver och känner. Kram och vad härligt att lillis rörde sig nu

• Beya
    Anny123 skrev 2015-09-15 16:46:32 följande:

Åh vad skönt!! Ibland stressar man upp sig så i onödan, det tar verkligen på krafterna. Känner igen mig i det du skriver och känner. Kram och vad härligt att lillis rörde sig nu smile1.gif

Javisst gör det! Tack:) får se hur länge man får lov att vara lugn nu. Kram
  • summer13

Fick se lilla skatten i magen idag!

kollade så att tappen inte var påverkad då jag haft kraftig molvärk. Den var inte påverkad alls och bebis i magen låg å gottade sig fantastisk känsla att vi snart ska få ses!! LÄNGTAR!

Har även bokat in mig på profylaxkurs. Känns skönt. Nu väntar jag bara på att aurora ska höra av sig så jag kan få göra en plan för förlossningen. Min förra var ingen höjdare..

Svar på tråden BF december 2015 :-)