• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Honsomvill
    summer13 skrev 2015-10-13 03:28:55 följande:

Ni som gått hem/ska gå hem snart - hur gör ni ned pengar? Har ni semester, föräldraledighet el nåt annat?

Jag jobbar fram till sista November. Sen har jag valt att plocka föräldradagar då jag inte har några problem med kroppen överhuvudtaget och då inte behöver bli sjukskriven. Men fortfarande skönt att vara hemma ett par dagar innan bf.
  • bebba83
    summer13 skrev 2015-10-13 03:28:55 följande:

Ni som gått hem/ska gå hem snart - hur gör ni ned pengar? Har ni semester, föräldraledighet el nåt annat?

Jag har graviditetspenning och sen tar jag semester de sista 10 dagarna. ..
  • Frankie86

Jag har planerat att gå hem den 20/11. Så jag får ca 2v hemma innan bf. Men jag tror att hon kommer tidigare. Var först beräknad till 29/11 blev sen flyttad till 1/12 och sedan ytterligare till 9/12. Så jag ställer in mig på att det kan bli tidigare än rul :)
    Kommer att ta ut Föräldrarledighet, har inte semester kvar.

Mår så pass bra att jag hoppas på att kunna hålla hela vägen ut. Har ett väldigt lugnt kontorsjobb som jag kan styra rätt mycket själv.

• SsJj

Jag skulle vara duktig o promenera idag. 30 min pw och nu sitter jag här med foglossning och som ett tryck i hela underlivet. Nästan värt det för jisses va skönt det var att komma ut ensam och röra sig med bra musik i lurarna.

Jag är redan hemma o lullar.. Nekad a-kassa och ingen hjälp från arbetsförmedlingen så kommer tyvärr plocka lite på dagarna senare..

• moruri

Själv har jag just tackat ja till ett vikariat till november ut. Bf 6/12. Hoppas det ska gå vägen! Har bra hjälpsamma kollegor som tar de tyngre jobben (demensboende).

Här har graviditeten flutit på allt är bra, inga krämpor eller så förutom att jag åkt på magsjuka. Hemsk diarré sedan i fredags. Väntar på att infektionskliniken ska ringa tillbaka. Kommer väl få länna avföringsprov för att utesluta elaka bakterier. Peppar peppar att allt ser ta ut. I sånna här lägen både älskar och hatar man Google. För mycket information man kan få tag på som skrämmer upp en. Skulle ju vara jäkligt trist om det skulle vara något mer allvarligt och att man blir tvungen att avsluta skola/jobbet nu. Så håll tummarna för mig!

• Beya

Är det någon som ska vaccinera sig mot influensan? Det har jag inte ens tänkt på men såg en affisch om det idag i väntrummet till bm om att man bör göra det. Känner ändå att det är något jag inte vill göra.

• Frankie86
    Beya skrev 2015-10-15 20:32:00 följande:

Är det någon som ska vaccinera sig mot influensan? Det har jag inte ens tänkt på men såg en affisch om det idag i väntrummet till bm om att man bör göra det. Känner ändå att det är något jag inte vill göra.

När jag väntade mitt första barn var det väldigt hysteriskt kring svininfluensan. Min bm tyckte jag skulle vaccinera mig eftersom jag var gravid. Men jag var endast i v10-12 och jag ansåg inte att dom hade så bra rapporter på vad som kunde påverka fostret i så tidigt stadie. Jag är glad att jag inte tog det.

Jag tänker inte vaccinera mig mot influensa. Jag tror inte att jag skulle bli mera sjuk bara för att jag är gravid nu.

Vad skulle kunna hända tänker jag?
  • SsJj

Nej jag har en dotter som blev otroligt sjuk utav vaccin så def inga vaccin här...

• Kauwe

Jag har tänkt vaccinera mig, sonen (2 år 9 mån) och mannen. Vill inte att nån av oss e sjuka med nyfödd baby i familjen. Därtill lär influensan slå hårt mot både på gravida och barn, med speciellt stor risk för lunginflammation. Och mannen behöver vara frisk, för att orka ensam är en utmaning - speciellt med tanke på hur dåligt skick män blir då de är sjuka ;) Babyn har ju skydd av mig de första månadena, då influensan hörjar som värst, men det är bra att inre har insjuknade runt sig för att undvika extra risk!

• moruri

Idag har jag gjort storrensning i hela familjens garderober, har tagit hela eftermiddagen/kvällen. Gjort plats till lilleman och nu håller jag på att packa upp hans små kläder. Alltså det är ju helt galet hur små plaggen är, så otroligt sött. Att barnen har varit så små och sköra glömmer man snabbt när de kör nu kör runt som små galningar på sina Bobby cars. ^^ så himla mysigt att fixa dessa praktiska saker innan. Längtar verkligen nu!

Svar på tråden BF december 2015 :-)