BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Graviditetspenning är ju i stort baserat på hur fysiskt arbetet är. Vad är anledningen till sjukskrivningen? Kanske du kan specificera bättre varför du är hindrad att utföra ditt arbete? Annars hade jag satsat på att bli sjukskriven av läkare. Försöka går ju. Klarar du dig utan pengarna hade jag inte tagit ut några fp dagar. Din SGI är skyddad ändå så nära bf.
Hoppas det går bra!
Jag har gått en privat kurs som var förlossningsförberedande. Fantastisk kurs!! Lärde mig massor och både jag å sambon fick massa tips o tricks. Det var jättestor skillnad mot vad landstinget erbjuder. Då är ändå detta min andra förlossning och det känns mycket bättre inför denna gången. Har även varit på Aurora samtal och fått bäckenröntgen samt TUL inbokat. Oerhört känslosamt var det men nyttigt!! Nu är det bara att vänta på bebis
Jag är nu i v 34 (33+3) och var i torsdags och fick göra ultraljud. Blev så lycklig bebis väger "bara" 2,2 kg (jag har diabetes, övervikt och pcos så vikten kan lätt dra iväg) 8% över mot normalt så inget konstigt dessutom hade bebis normalt med fett runt sig. Enda smolket i bägaren är att bebis igen vägrade bild! Har inte en enda bild på hen. Bebis hade även vänt på sig, låg ganska långt ner så han trodde att hen hade lagt sig till rätta. Tänk vad ett bra ultraljud kan göra för själen och en gravid kropp ;)
Graviditetspenning är ju i stort baserat på hur fysiskt arbetet är. Vad är anledningen till sjukskrivningen? Kanske du kan specificera bättre varför du är hindrad att utföra ditt arbete? Annars hade jag satsat på att bli sjukskriven av läkare. Försöka går ju. Klarar du dig utan pengarna hade jag inte tagit ut några fp dagar. Din SGI är skyddad ändå så nära bf.
Hoppas det går bra!
Tänk på att specificera varför du inte kan utföra dina arbetsuppgifter, det är de dom bedömer!
Typ jag har en bruten arm och jobbar med datorer = arbetsförmågan nedsatt. Jag jobbar med datorer och har ett brutet ben = jag har kanske jävligt ont men jag bör ändå kunna sitta vid en dator om dagarna
löjlig liknelse men du fattar vad jag menar
Tänk på att specificera varför du inte kan utföra dina arbetsuppgifter, det är de dom bedömer!
Typ jag har en bruten arm och jobbar med datorer = arbetsförmågan nedsatt. Jag jobbar med datorer och har ett brutet ben = jag har kanske jävligt ont men jag bör ändå kunna sitta vid en dator om dagarna löjlig liknelse men du fattar vad jag menar
6 veckor kvar! Galet! Köpt hans första outfit att ta med till förlossningen. :D ska kolla på ny syskonvagn idag då den vi har nu trillar sönder bit för bit. Pratat med barnmorskan om förlossningen och hon har skrivit in i min journal nu att vi absolut inte vill ha någon praktikant under förlossningen. Känns skönt! Allt börjar falla på sin plats. Väntar ivrigt på att få bädda den lilla sängen!
Åkte in igår på förlossningen då jag tyckte de var så lugnt i magen och jag blev såå orolig. Då låg bebis på tvären. Någon fler som varit med om det?Kändes era rörelser annorlunda då?
Åkte in igår på förlossningen då jag tyckte de var så lugnt i magen och jag blev såå orolig. Då låg bebis på tvären. Någon fler som varit med om det?Kändes era rörelser annorlunda då?
Jag var inne en vända för några veckor sedan pga mindre rörelser. Då låg hon precis som din på tvären o "sparkade" inåt o då kände jag ju mindre.