BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Sitter och klurar lite på vad som kan vara bra att ha hemma utöver kläder och alla sakerna. Mer hygienmässigt liksom.. Tänkte jag skulle ta tag i den biten nu och så kolla om någon hade något tips att fylla på med?! :) Jag har kommit på dessa sakerna bara.
Blöjor Tvättlappar Skumtvättlappar Babypuder Inotyol Babyolja Badtermometer Nässug Koksaltlösning Nagelvård Babytopz Termometer Alvedon Bindor (Amningsinlägg
Bröstvårtsalva och ev amningsnapp kan vara bra om man ska amma).
Babyolja och nässug skulle jag skippa. Babyolja innehåller typ bensin, googla framställnigen av det, bättre med vanlig matolja, raps eller kokos. (De flesta bandyprodukter innehåller massa skit.) Nässug har jag förstått inte är så jättebra, då den retat slemhinnorna och kan ge motsatt effekt. Bättre med bara bröstmjölk så brukar de lösas upp och rinna ut själv.
Mjuka tops till naveln? Kanske :)
Jag kör på eko babyolja utan massa skit. Samma med d-vitaminerna.
Ja bröstmjölk är superbra till det mesta men jag vill ändå ha en för säkerhets skull. Inga stora pengar om den skulle bli liggande. Tror jag har en näsfrida liggandes..
Vi använde vanliga Babytops till naveln. :)
Hej. Hoppar in här väldigt sent kanske men är vart fall en 26 årig tjej från Borås som har en son på 3 år sedan innan och nu väntar jag och min man ett syskon till min son med beräknat BF den 11/12. Och hakar gärna på i den här tråden om jag får :)
Hej. Hoppar in här väldigt sent kanske men är vart fall en 26 årig tjej från Borås som har en son på 3 år sedan innan och nu väntar jag och min man ett syskon till min son med beräknat BF den 11/12. Och hakar gärna på i den här tråden om jag får :)
Gah! Blev inte beviljad GP av fk. Vet inte hur jag ska göra nu, lär inte få igenom en sjukskrivning och kan verkligen inte jobba hela tiden ut. Tycker att det är fruktansvärt tråkigt att behöva ta mina mammadagar innan bebis ens är född och därmed få mindre tid med barnet... Sitter och skriver min överklagan just nu men det är så himla svårt och mina tankar är bara katastrof och helst vill jag bara gråta hela dagarna typ.
Varit på första föräldrakursen idag och jag mår fan illa av all info kring förlossning osv. Är livrädd rent ut sagt. :/ Någon som kan och vill peppa lite? :)
Har haft såå sjukt ont i ryggen i natt:( hur ska man ligga egentligen?!
Gah! Blev inte beviljad GP av fk. Vet inte hur jag ska göra nu, lär inte få igenom en sjukskrivning och kan verkligen inte jobba hela tiden ut. Tycker att det är fruktansvärt tråkigt att behöva ta mina mammadagar innan bebis ens är född och därmed få mindre tid med barnet... Sitter och skriver min överklagan just nu men det är så himla svårt och mina tankar är bara katastrof och helst vill jag bara gråta hela dagarna typ.
Varit på första föräldrakursen idag och jag mår fan illa av all info kring förlossning osv. Är livrädd rent ut sagt. :/ Någon som kan och vill peppa lite? :)
Åh vad jobbigt! Vad jobbar du med? Fanns det någon motivation till att det inte gick igenom? Förstår verkligen stressen kring allting, var det tänkt att du skulle gå hem i början av nästa vecka (såg att BF var 27/12)?