• Linux1003

Onanerande barn

Vet inte hur jag ska berätta detta men vi har 3 barn varav mellersta är en flicka på precis 7 år. Vi har upplevt henne något översexuell sedan hon lärde sig sitta i en vanlig barnstol. Redan när hon var knappa året så satt hon och gned sitt underliv mot sin barnstol och stundtals så såg hon ut att hon skulle svimma av. Hon fortsatte med barnstolen i bilen och när hon blev äldre så spände hon med benen genom att sätta sina händer i skrevet när hon t ex tittar på barnprogram. Vi har påpekat detta då och då att hon får sluta spänna sig så hon förstår att det är något hon inte får lov att göra då hon hoppar till när vi kommer på henne.

Hon har dessutom fått en ny ung manlig lärare på 27 år som hon berättar vitt och brett om och hur vacker han är och hon är så kär i honom etc. Vår äldsta son har reagerat och frågat vid flera tillfällen vad hon håller på med. Vi har pratat med en nära vän till oss med barn i samma ålder och hört att en i deras bekantskapskrets dotter har betett sig likadant och att det har gått över i samband med att flickan börjat förskolan. Vi tog upp det tidigt på barnavårdcentralen men de tyckte också att detta var övergående och viftade bort det.

Vi kan inte påstå att det är övergående och nu är hon extrem intresserad av sitt kön. Självfallet så cirkulerar även andra tankar om hon blir utnyttjad i skolan eller andra sammanhang och oron växer. Ni som har barn och i synnerhet flickor, känner ni igen beteendet och tacksam för era synpunkter och erfarenheter.

• Svar på tråden Onanerande barn
  • Batmamba

Jag hoppas verkligen att det inte är så i det här fallet - vill i så fall be om ursäkt TS! - men det händer att pedofiler söker berättelser om barn och sex på det här viset. Och även om du, TS, är seriös i din förfrågan kan det komma in pedofiler här och läsa. Det kan vara bra att tänka på om någon väljer att berätta om egna erfarenheter. Förmodligen kommer ingen till skada av det, men man vill kanske vara försiktig med hur andra använder den information man lämnar.

• Batmamba

Fler har tänkt samma tanke såg jag nu...

• Anonym (annie)

Min dotter är nio år och har onanerat sedan dryga året. Jag ville inte att hon skulle skämmas varken för att hon gör det, eller skämmas för sitt kön. Pojkar pillar ju på snoppen i tid och otid. Däremot ville jag lära henne att likväl som man kissar på toaletten och äter vid matbordet, så pillar man på sin snippa när man är själv i sin säng. Och man tvättar alltid händerna först (barn har ju ofta smutsiga händer och kan ju leda till urinvägsinfektion ). När hon var liten gjorde hon det överallt, var hon än var. Men nu vet hon och sköter det snyggt. Ibland händer det att hon gör det i soffan framför tvn på kvällen, men istället för att få henne att skämmas, säger jag bara: "vi äter vid matbordet och pillar snippan i sin säng".

Sen att kalla det översexuell tycker jag är att ta i och dessutom lägga sina egna värderingar i något. De gör något de tycker känns skönt, och mer är det inte. Sex finns inte för ett barn. Lär henne inte att skämmas för sin egen kropp.

• Linux1003

Ett normalt förekommande beteende i FL är troll som spyr galla. Om ni vill bistå konstruktivt, läs hela tråden innan ni spinner vidare med påhopp. Vi behövde höra folks erfarenheter och främst hur de tacklar likvärdigt problem men har fått den information vi eftersökte från Lena via RFSUs hemsida. Tack Lena och ni andra som konstruktivt delade av egna erfarenheter och inga fler kommentarer från oss.

• Batmamba
    Linux1003 skrev 2015-04-02 20:57:35 följande:

Ett normalt förekommande beteende i FL är troll som spyr galla. Om ni vill bistå konstruktivt, läs hela tråden innan ni spinner vidare med påhopp. Vi behövde höra folks erfarenheter och främst hur de tacklar likvärdigt problem men har fått den information vi eftersökte från Lena via RFSUs hemsida. Tack Lena och ni andra som konstruktivt delade av egna erfarenheter och inga fler kommentarer från oss.

Var spydde jag galla? På vilket sätt trollade jag?

Jag tycker att man bör ha i åtanke vad för folk som kan dras till sådana här trådar. Frågan i sig är helt relevant och inte fel i sig. Jag ville bara att de som lämnar ut väldigt intim information om sig eller sina barn ska vara medveten om hur andra läsare kan använda den. Kanske är inte ett öppet forum rätt plats för den här diskussionen, tyvärr.
  • Anonym (!)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 20:57:02 följande:

Min dotter är nio år och har onanerat sedan dryga året. Jag ville inte att hon skulle skämmas varken för att hon gör det, eller skämmas för sitt kön. Pojkar pillar ju på snoppen i tid och otid. Däremot ville jag lära henne att likväl som man kissar på toaletten och äter vid matbordet, så pillar man på sin snippa när man är själv i sin säng. Och man tvättar alltid händerna först (barn har ju ofta smutsiga händer och kan ju leda till urinvägsinfektion ). När hon var liten gjorde hon det överallt, var hon än var. Men nu vet hon och sköter det snyggt. Ibland händer det att hon gör det i soffan framför tvn på kvällen, men istället för att få henne att skämmas, säger jag bara: "vi äter vid matbordet och pillar snippan i sin säng".

Sen att kalla det översexuell tycker jag är att ta i och dessutom lägga sina egna värderingar i något. De gör något de tycker känns skönt, och mer är det inte. Sex finns inte för ett barn. Lär henne inte att skämmas för sin egen kropp.

Men snälla! Att "pilla på snippan" är inte samma sak som att onanera sig till en orgasm. För jag antar att hon inte "kommer" i soffan, utan bara pillar eller kliar?
  • Anonym (annie)
    Anonym (!) skrev 2015-04-02 21:22:30 följande:

Men snälla! Att "pilla på snippan" är inte samma sak som att onanera sig till en orgasm. För jag antar att hon inte "kommer" i soffan, utan bara pillar eller kliar?

Åh jo hon kommer. Det är bara att vi säger "pilla snippan" eftersom hon var så otroligt liten när hon började. När hon är färdig är hon röd i ansiktet och ibland lite svettig och hon brukar sucka tungt när hon kommer.
  • Anonym (Aurora)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 21:25:05 följande:
    Åh jo hon kommer. Det är bara att vi säger "pilla snippan" eftersom hon var så otroligt liten när hon började. När hon är färdig är hon röd i ansiktet och ibland lite svettig och hon brukar sucka tungt när hon kommer.
    Låter inget vidare mysigt som sällskap framför tv´n det där flickebarnet.
  • Anonym (annie)
    Anonym (Aurora) skrev 2015-04-02 21:30:42 följande:

Låter inget vidare mysigt som sällskap framför tv´n det där flickebarnet.

Precis. Därför vi säger att hon ska göra det i sängen. Och nu för tiden gör hon det nästan enbart i sin säng. Det är någon gång när hon glömmer det. Men då stoppar jag henne och påminner henne.
  • Anonym (Aurora)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 21:33:54 följande:
    Precis. Därför vi säger att hon ska göra det i sängen. Och nu för tiden gör hon det nästan enbart i sin säng. Det är någon gång när hon glömmer det. Men då stoppar jag henne och påminner henne.
    Tycker ändå det känns lite obehagligt med ett ständigt onanerande av ett barn...
Svar på tråden Onanerande barn