• Linux1003

Onanerande barn

Vet inte hur jag ska berätta detta men vi har 3 barn varav mellersta är en flicka på precis 7 år. Vi har upplevt henne något översexuell sedan hon lärde sig sitta i en vanlig barnstol. Redan när hon var knappa året så satt hon och gned sitt underliv mot sin barnstol och stundtals så såg hon ut att hon skulle svimma av. Hon fortsatte med barnstolen i bilen och när hon blev äldre så spände hon med benen genom att sätta sina händer i skrevet när hon t ex tittar på barnprogram. Vi har påpekat detta då och då att hon får sluta spänna sig så hon förstår att det är något hon inte får lov att göra då hon hoppar till när vi kommer på henne.

Hon har dessutom fått en ny ung manlig lärare på 27 år som hon berättar vitt och brett om och hur vacker han är och hon är så kär i honom etc. Vår äldsta son har reagerat och frågat vid flera tillfällen vad hon håller på med. Vi har pratat med en nära vän till oss med barn i samma ålder och hört att en i deras bekantskapskrets dotter har betett sig likadant och att det har gått över i samband med att flickan börjat förskolan. Vi tog upp det tidigt på barnavårdcentralen men de tyckte också att detta var övergående och viftade bort det.

Vi kan inte påstå att det är övergående och nu är hon extrem intresserad av sitt kön. Självfallet så cirkulerar även andra tankar om hon blir utnyttjad i skolan eller andra sammanhang och oron växer. Ni som har barn och i synnerhet flickor, känner ni igen beteendet och tacksam för era synpunkter och erfarenheter.

• Svar på tråden Onanerande barn
  • Anonym (annie)
    Anonym (Aurora) skrev 2015-04-02 21:35:31 följande:

Tycker ändå det känns lite obehagligt med ett ständigt onanerande av ett barn...

Varför skulle det vara det? Det är något helt naturligt. Och det är ju inte som att det händer 24 h om dygnet. Det händer inte ens varje dag.
  • Anonym (!)
    Anonym (Aurora) skrev 2015-04-02 21:35:31 följande:

Tycker ändå det känns lite obehagligt med ett ständigt onanerande av ett barn...

Ja, alltså det hon beskriver är inte ett normalt pillande. Jag har själv varit det där barnet. Jag var och är översexuell. Dock har ju inte mina föräldrar någon aning att det fortsatt i tonåren och vuxenlivet (såvida de inte surfar porr). De tror nog också att det var en "fas".

Men det går inte att övertyga mammorna här, så de får väl bara vänta och se.
  • Anonym (!)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 21:38:14 följande:

Varför skulle det vara det? Det är något helt naturligt. Och det är ju inte som att det händer 24 h om dygnet. Det händer inte ens varje dag.

Det är INTE naturligt att ett NIOÅRIGT BARN sitter och onanerar i soffan med föräldrarna intill. Det är inte normalt nånstans, försök begrip det!
  • Anonym (Aurora)
    Anonym (!) skrev 2015-04-02 21:42:22 följande:
    Det är INTE naturligt att ett NIOÅRIGT BARN sitter och onanerar i soffan med föräldrarna intill. Det är inte normalt nånstans, försök begrip det!
    Jag håller faktiskt med här.
    Har aldrig hört talas om något liknande.
  • Anonym (annie)
    Anonym (!) skrev 2015-04-02 21:40:40 följande:

Ja, alltså det hon beskriver är inte ett normalt pillande. Jag har själv varit det där barnet. Jag var och är översexuell. Dock har ju inte mina föräldrar någon aning att det fortsatt i tonåren och vuxenlivet (såvida de inte surfar porr). De tror nog också att det var en "fas".

Men det går inte att övertyga mammorna här, så de får väl bara vänta och se.

Så om du har upplevt detta som barn själv, du tycker inte att det är normalt, hur tycker du att dina föräldrar skulle bemött dig? Skulle de skällt på dig? Fått dig att skämmas för din kropp? Medicinera dig? Berätta! Är verkligen genuint intresserad. Min metod har varit att lära henne var man är när man onanerar, och det är någon gång ibland som hon gjort det i soffan (kanske två gånger senaste halvåret), och då påminner jag henne och hon slutar. Annars gör hon det i sin säng. När hon var liten förstod hon inte att det var något privat, och kunde göra det även om vi var bland folk. Men så gör hon inte alls idag. Men du som vuxen som själv varit sån här, du kan ju verkligen säga hur du tror är det bästa sättet att bemöta det på.
  • Anonym (!)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 21:55:19 följande:

Så om du har upplevt detta som barn själv, du tycker inte att det är normalt, hur tycker du att dina föräldrar skulle bemött dig? Skulle de skällt på dig? Fått dig att skämmas för din kropp? Medicinera dig? Berätta! Är verkligen genuint intresserad. Min metod har varit att lära henne var man är när man onanerar, och det är någon gång ibland som hon gjort det i soffan (kanske två gånger senaste halvåret), och då påminner jag henne och hon slutar. Annars gör hon det i sin säng. När hon var liten förstod hon inte att det var något privat, och kunde göra det även om vi var bland folk. Men så gör hon inte alls idag. Men du som vuxen som själv varit sån här, du kan ju verkligen säga hur du tror är det bästa sättet att bemöta det på.

Det spelar ingen roll vad du säger till henne. Hon är och förblir översexuell.

Min mamma sa på ett sätt, min pappa på ett annat, mina syskon på olika sätt, detsamma i skolan, mormor och morfar, osv. Det spelade ingen roll hur de sa det - mins luster vägde tyngre. Jag är likadan idag, 30 år gammal.
  • Anonym (annie)
    Anonym (!) skrev 2015-04-02 21:58:55 följande:

Det spelar ingen roll vad du säger till henne. Hon är och förblir översexuell.

Min mamma sa på ett sätt, min pappa på ett annat, mina syskon på olika sätt, detsamma i skolan, mormor och morfar, osv. Det spelade ingen roll hur de sa det - mins luster vägde tyngre. Jag är likadan idag, 30 år gammal.

Och du känner att det är något fel på dig då alltså? Hur mår du annars?
  • Anonym (Pappa till 2 småkillar)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 20:57:02 följande:

Min dotter är nio år och har onanerat sedan dryga året. Jag ville inte att hon skulle skämmas varken för att hon gör det, eller skämmas för sitt kön. Pojkar pillar ju på snoppen i tid och otid. Däremot ville jag lära henne att likväl som man kissar på toaletten och äter vid matbordet, så pillar man på sin snippa när man är själv i sin säng. Och man tvättar alltid händerna först (barn har ju ofta smutsiga händer och kan ju leda till urinvägsinfektion ). När hon var liten gjorde hon det överallt, var hon än var. Men nu vet hon och sköter det snyggt. Ibland händer det att hon gör det i soffan framför tvn på kvällen, men istället för att få henne att skämmas, säger jag bara: "vi äter vid matbordet och pillar snippan i sin säng".

Sen att kalla det översexuell tycker jag är att ta i och dessutom lägga sina egna värderingar i något. De gör något de tycker känns skönt, och mer är det inte. Sex finns inte för ett barn. Lär henne inte att skämmas för sin egen kropp.

Bästa inlägget på hela månaden!

Tänk till TS! Spänn av! Lägg inte ditt shit på ditt barn.

Har själv 2 smågrabbar. "På rummet gör man sånt"... Så går dom in där ...och det pillas

De är inte 40-talet längre anser jag ;)
  • Anonym (!)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 22:00:17 följande:

Och du känner att det är något fel på dig då alltså? Hur mår du annars?

Nej, inget större fel - annat än att jag går omkring och är konstant kåt. Men det har löst på diverse olika vis.

I övrigt är jag som vem som helst. Förutom att jag har flera sexpass efter jobbet, medan kollegorna går på gymmet.
  • Anonym (!)
    Anonym (Pappa till 2 småkillar) skrev 2015-04-02 22:01:37 följande:

Bästa inlägget på hela månaden!

Tänk till TS! Spänn av! Lägg inte ditt shit på ditt barn.

Har själv 2 smågrabbar. "På rummet gör man sånt"... Så går dom in där ...och det pillas

De är inte 40-talet längre anser jag ;)

Brukar dina barn få orgasm, stöna, bli svettiga och röda efter sitt "pill"?
Svar på tråden Onanerande barn