• Linux1003

Onanerande barn

Vet inte hur jag ska berätta detta men vi har 3 barn varav mellersta är en flicka på precis 7 år. Vi har upplevt henne något översexuell sedan hon lärde sig sitta i en vanlig barnstol. Redan när hon var knappa året så satt hon och gned sitt underliv mot sin barnstol och stundtals så såg hon ut att hon skulle svimma av. Hon fortsatte med barnstolen i bilen och när hon blev äldre så spände hon med benen genom att sätta sina händer i skrevet när hon t ex tittar på barnprogram. Vi har påpekat detta då och då att hon får sluta spänna sig så hon förstår att det är något hon inte får lov att göra då hon hoppar till när vi kommer på henne.

Hon har dessutom fått en ny ung manlig lärare på 27 år som hon berättar vitt och brett om och hur vacker han är och hon är så kär i honom etc. Vår äldsta son har reagerat och frågat vid flera tillfällen vad hon håller på med. Vi har pratat med en nära vän till oss med barn i samma ålder och hört att en i deras bekantskapskrets dotter har betett sig likadant och att det har gått över i samband med att flickan börjat förskolan. Vi tog upp det tidigt på barnavårdcentralen men de tyckte också att detta var övergående och viftade bort det.

Vi kan inte påstå att det är övergående och nu är hon extrem intresserad av sitt kön. Självfallet så cirkulerar även andra tankar om hon blir utnyttjad i skolan eller andra sammanhang och oron växer. Ni som har barn och i synnerhet flickor, känner ni igen beteendet och tacksam för era synpunkter och erfarenheter.

• Svar på tråden Onanerande barn
  • Anonym (Samma här)
    Linux1003 skrev 2015-04-02 14:34:57 följande:

Tack för återkopplingar och främst de som känner igen beteendet från egna barn. Vi har rätt många barn på båda sidor och hon avviker på detta sett och är enligt vårt sätt översexuell. Att man är översexuell innebär inte heller att det är fel på personen ifråga. Allt handlar om tidpunkt och en helt annan medvetenhet och mognad både fysiskt och mentalt som ett barn ej besitter.

Och att uppmuntra en nyss fyllda 7 åring som förälder är inte bara absurt men också på gränsen till perverst. Det kommer att utvecklas på ett naturligt sätt utan att vi behöver påskynda processen mer än nödvändigt.

Nej skulle aldrig falla mig in att uppmuntra min dotter till det, dock skrev jag att man måste akta sig för att göra det till något fult och skamligt då det kan påverka dem negativt i framtiden. Jag tyckte det var fruktansvärt jobbigt när min dotter gned sig mot saker, visste inte vad jag skulle göra och började få för mig alla möjliga saker som kunde ha hänt henne. Tog upp detta på BVC och även med barnläkare som lugnade mig och förklarade att det är något som de allra flesta barn gör mer eller mindre och att det kommer "försvinna" efter ett tag. Vad jag kan minnas så gned hon sig som sagt vid 2-3 års ålder, försökte förklara för henne att man inte gör så när andra ser. Sen har jag märkt att hon gjort det någon gång när hon ska sova och slutat om man gått in i rummet. Det försvann dock ett tag efter att hon börjat i skolan för 2-3 år sedan.
  • Anonym (Aurora)
    Anonym (Samma här) skrev 2015-04-03 00:09:02 följande:
    Nä det är väl ingenting man direkt sitter och skyltar med bland vänner och bekanta direkt. Har du egna barn? Fråga på BVC te.x , dom kommer att svara dig att det är helt normalt att utforska sin kropp, detta är något ALLA barn gör någon gång, mer eller mindre. Jag minns att jag själv utforskade min kropp när jag var barn och vet många vänner som också gjorde det , är inte mer sexuell idag än "normalt"
    Ja jag har egna barn, den yngsta är 16 och den äldsta betydligt äldre så erfarenhet av barn kan jag lova att jag har.
    Som du förstår springer jag inte på BVC med dem längre.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Aurora) skrev 2015-04-03 00:36:34 följande:

Ja jag har egna barn, den yngsta är 16 och den äldsta betydligt äldre så erfarenhet av barn kan jag lova att jag har.

Som du förstår springer jag inte på BVC med dem längre.

Även jag har två barn, men anser mig absolut inte ha sådan enorm erfarenhet av barn bara för det. Jag tror du har missat att dina barn utforskat sig själv, kanske dom har vart sena med det och därmed bättre på att dölja det.
  • Anonym (Aurora)
    Anonym (Samma här) skrev 2015-04-03 00:47:22 följande:
    Även jag har två barn, men anser mig absolut inte ha sådan enorm erfarenhet av barn bara för det. Jag tror du har missat att dina barn utforskat sig själv, kanske dom har vart sena med det och därmed bättre på att dölja det.
    Eller så bryr jag mig inte om deras innersta privata.
    Visar respekt.

Har nog inget mer att tillägga.
    Godnatt.
  • Anonym (min också)

Hej...har inte läst andra inlägg men ville bara säga att jag också har en tjej som ibland onanerar tex liggandes på soffan i vardagsrummet. Hon är 10 år nu men hon började för ett par år sen tror jag. Har inte riktigt vetat hur jag ska bete mig kring detta men jag har sagt att hon får gå upp till sitt rum och fortsätta. Hon har märkt att det hon gör bör göras privat men ibland på kvällen kan hon stöna väldigt högt från sitt rum och det käns lite obekvämt då hennes lillebror måste höra det. Han vet förstås inte vad hon gör men iallafall. Jag har aldrig direkt pratat med henne om detta.:/

• Anonym (Samma här)
    Anonym (Aurora) skrev 2015-04-03 00:58:30 följande:

Eller så bryr jag mig inte om deras innersta privata.

Visar respekt.

Har nog inget mer att tillägga.

Godnatt.

Hmm och det menar du att vi inte gör här då? Här handlar det ju om barn som tidigt börjat utforska sina kroppar, så små barn vet knappt vad privatliv är. Jag tycker bara du låter så väldigt dömande och nästintill nedvärderande mot Annis dotter. Jag tror inte du vet vad du pratar om.
  • Linux1003
    Batmamba skrev 2015-04-02 21:14:47 följande:
    Var spydde jag galla? På vilket sätt trollade jag?

Jag tycker att man bör ha i åtanke vad för folk som kan dras till sådana här trådar. Frågan i sig är helt relevant och inte fel i sig. Jag ville bara att de som lämnar ut väldigt intim information om sig eller sina barn ska vara medveten om hur andra läsare kan använda den. Kanske är inte ett öppet forum rätt plats för den här diskussionen, tyvärr.
    Syftade på inlägg från Grisen35 och ditt inlägg råkade komma samtidigt som jag skrev.
  • Anonym (!)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 23:20:35 följande:

Jag möter så många barn och anser att det som klassiskt kallas för onormalt, är det normala. Jag har mött barn som varje gång hen blev arg slet antingen sitt eget eller andras hår. Jag har mött barn som var så varm av sig att hen vägrade byxor, och idag går den ungen på högstadiet och bär shorts i stort sett året runt. Små exempel men så här ser det ut. Och folk skrattar och bryr sig inte nämnvärt. Men så handlar det plötsligt om onani och det farliga ordet SEX. Och då blir det genast skämmigt, onormalt och äckligt, speciellt om det är flickor. Jag förstår inte detta. Jag lär min unge var man är när man onanerar, och det tycker jag räcker. Något som skulle ge varningssignaler hos mig, det vore om hon gav sig på andra eller försökte dra ner kläder eller frågade konstiga saker. Då hade jag blivit orolig. Men onani är varken farligt eller skämmigt. Det är skönt! Och "normalt"!

Att slita sitt eller andras hår när man är arg, tillhör inte heller det normala. Att gå i shorts året om, är inte heller normalt.
  • tobbe01
    Anonym (!) skrev 2015-04-03 08:27:09 följande:
    Att slita sitt eller andras hår när man är arg, tillhör inte heller det normala. Att gå i shorts året om, är inte heller normalt.
  • Anonym (Aurora)
    Anonym (Samma här) skrev 2015-04-03 00:09:02 följande:
    Nä det är väl ingenting man direkt sitter och skyltar med bland vänner och bekanta direkt. Har du egna barn? Fråga på BVC te.x , dom kommer att svara dig att det är helt normalt att utforska sin kropp, detta är något ALLA barn gör någon gång, mer eller mindre. Jag minns att jag själv utforskade min kropp när jag var barn och vet många vänner som också gjorde det , är inte mer sexuell idag än "normalt"
    Nehej?
    Det brukar annars vara väldigt populärt att framhäva hur tiiiiiiiiiiiiidig lilla Lisa är med allt.
    Skäms du för att hon onanerar eller?
    Du sa ju att det är normalt?
    Märkligt resonemang.
Svar på tråden Onanerande barn