• Linux1003

Onanerande barn

Vet inte hur jag ska berätta detta men vi har 3 barn varav mellersta är en flicka på precis 7 år. Vi har upplevt henne något översexuell sedan hon lärde sig sitta i en vanlig barnstol. Redan när hon var knappa året så satt hon och gned sitt underliv mot sin barnstol och stundtals så såg hon ut att hon skulle svimma av. Hon fortsatte med barnstolen i bilen och när hon blev äldre så spände hon med benen genom att sätta sina händer i skrevet när hon t ex tittar på barnprogram. Vi har påpekat detta då och då att hon får sluta spänna sig så hon förstår att det är något hon inte får lov att göra då hon hoppar till när vi kommer på henne.

Hon har dessutom fått en ny ung manlig lärare på 27 år som hon berättar vitt och brett om och hur vacker han är och hon är så kär i honom etc. Vår äldsta son har reagerat och frågat vid flera tillfällen vad hon håller på med. Vi har pratat med en nära vän till oss med barn i samma ålder och hört att en i deras bekantskapskrets dotter har betett sig likadant och att det har gått över i samband med att flickan börjat förskolan. Vi tog upp det tidigt på barnavårdcentralen men de tyckte också att detta var övergående och viftade bort det.

Vi kan inte påstå att det är övergående och nu är hon extrem intresserad av sitt kön. Självfallet så cirkulerar även andra tankar om hon blir utnyttjad i skolan eller andra sammanhang och oron växer. Ni som har barn och i synnerhet flickor, känner ni igen beteendet och tacksam för era synpunkter och erfarenheter.

• Svar på tråden Onanerande barn
  • Anonym (Aurora)
    Anonym (Samma här) skrev 2015-04-03 10:15:50 följande:
    Jag gjorde en jämförelse, det trodde jag du skulle förstå. Visst vill man dela med sig av sina barns utveckling, dock finns det gränser precis som det gör för oss vuxna. Folk skryter med att dom fått löneförhöjning, vunnit på lotto eller klarat ett prov har dock aldrig vart med om en vän som talat om hur mycket hon onanerar eller vilken fantastisk orgasm hon fått igår...... fattar du inte skillnaden?
    Läs ovanstående.

Du får mig att tvivla på mänskligheten om du skriver allt det där i nyktert tillstånd.

Nej, nu väntar solen, kaffe och en bok.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Aurora) skrev 2015-04-03 10:17:29 följande:

Läs ovanstående.

Du får mig att tvivla på mänskligheten om du skriver allt det där i nyktert tillstånd.

Nej, nu väntar solen, kaffe och en bok.

Ja tvivla på du. Jag är så nykter som man kan bli, dricker inte sådan skit som alkohol.
  • tobbe01

Såna här trådar med beskrivningar av hur småbarn gör när de onanerar dyker upp då och då och de får mig alltid att må illa. 

• Anonym (Gnuggis)

Vi föds med ett kön och det är ju inte som att det inte sitter någon känsel däri förrän man kommer i puberteten! Jag var själv jätteförtjust i känslan man kunde få i snippan redan som fem, sexåring. Det verkar som föräldrar till flickor blir förskräckta om de upptäcker att barnet upptäckt och experimenterar med sitt kön.. Små pojkar går ju runt nakna och drar i snorren hursomhelst. Men det är ju bara roligt och charmigt! Hallå... Det är liksom ingen skillnad. Tycker ni ska slappna av. Det är individuellt från människa till människa vad man tycker om.

• Anonym (Samma här)
    Anonym (Gnuggis) skrev 2015-04-03 11:04:05 följande:

Vi föds med ett kön och det är ju inte som att det inte sitter någon känsel däri förrän man kommer i puberteten! Jag var själv jätteförtjust i känslan man kunde få i snippan redan som fem, sexåring. Det verkar som föräldrar till flickor blir förskräckta om de upptäcker att barnet upptäckt och experimenterar med sitt kön.. Små pojkar går ju runt nakna och drar i snorren hursomhelst. Men det är ju bara roligt och charmigt! Hallå... Det är liksom ingen skillnad. Tycker ni ska slappna av. Det är individuellt från människa till människa vad man tycker om.

Precis så är det! Jag tror det är svårt att förstå om man själv ej har upplevt det. Jag tyckte själv det var jobbigt när min dotter började med detta och hon är dessutom mitt första barn så jag var inte speciellt erfaren. INGEN reagerar dock på att min son petar och kliar sig på snoppen i tid och otid, kanske för att tjejer tillslut förstår att det är en privatsak medan killar fortsätter krafsa sig på snasen ända ner i graven.
  • Anonym (Samma här)
    tobbe01 skrev 2015-04-03 10:48:07 följande:

Såna här trådar med beskrivningar av hur småbarn gör när de onanerar dyker upp då och då och de får mig alltid att må illa. 

Fast barn gör ju inte det på samma sätt som vuxna. Dom förstår inte vad sex är eller vad det innebär, för dem är det att utforska kroppen och en slags avslappning. Hur skulle du reagera om du själv hade ett barn som gjorde detta? Skulle du må illa då också?
  • ememi

Jag gjorde mycket sånt som liten och fick höra att så gör man inte.idag är jag 27 år. Jag förlorade oskulden när jag var tjugo år och än idag har jag svårt att onanera. Det känns skämsigt även om jag vet att jag är helt själv. Det är svårt med såna situtioner för man vill ju inte att barnet ska ses som anorlunda eller bli retad på något sett. Förstår ändå eran oro. Ta hjälp igen om det fortsätter :)

• Anonym (Heaven)

Har bara läst TS,

En vän till mig hade något liknande med sin dotter. Kanske inte lika extremt som ditt barn, men ex i kundvagnen på affären satt hon och gned sig mot pinnen barnen har mellan benen, likadant om hon satt i en stol med pinne eller så satte hon sig liksom snett mot något och gned. Hon var runt 4-4,5 år. Dagis hade märkt detta också och kallade in föräldrarna på ett möte pga detta. Där sa dom typ att "ja, vi har märkt ett beteende och hon gör si och så.." dom fick rådet iallafall att undvika situationer där flickan kunde gnida sig. Fröknarna sa att ett sånt här beteende beror på att flickan mår dåligt över något, dom trodde det var en sen reaktion på föräldrarnas separation ett år tidigare. Är det inget du hört från någon, skola, BVC?

• Anonym (!)

Träffade några mammor i parken tidigare idag och tog upp denna tråd till samtal. Ingen av dem hade hört något liknande - dvs om barn som onanerar sig till orgasm, helt ogenerat.

• Anonym (rdyguhjk)

Jag har inte läst allt så jag kanske svarar lika som någon annan.

Låt ditt barn onanera. Men lär det att det är något man gör för sig själv i sitt rum. I övrigt måste ni ju, utan att skuldbelägga, prata noga noga med henne, i en takt hon kan förstå, att man ska vara rädd om sig och sin kropp så att hon inte råkar illa ut.

Svar på tråden Onanerande barn