• Linux1003

Onanerande barn

Vet inte hur jag ska berätta detta men vi har 3 barn varav mellersta är en flicka på precis 7 år. Vi har upplevt henne något översexuell sedan hon lärde sig sitta i en vanlig barnstol. Redan när hon var knappa året så satt hon och gned sitt underliv mot sin barnstol och stundtals så såg hon ut att hon skulle svimma av. Hon fortsatte med barnstolen i bilen och när hon blev äldre så spände hon med benen genom att sätta sina händer i skrevet när hon t ex tittar på barnprogram. Vi har påpekat detta då och då att hon får sluta spänna sig så hon förstår att det är något hon inte får lov att göra då hon hoppar till när vi kommer på henne.

Hon har dessutom fått en ny ung manlig lärare på 27 år som hon berättar vitt och brett om och hur vacker han är och hon är så kär i honom etc. Vår äldsta son har reagerat och frågat vid flera tillfällen vad hon håller på med. Vi har pratat med en nära vän till oss med barn i samma ålder och hört att en i deras bekantskapskrets dotter har betett sig likadant och att det har gått över i samband med att flickan börjat förskolan. Vi tog upp det tidigt på barnavårdcentralen men de tyckte också att detta var övergående och viftade bort det.

Vi kan inte påstå att det är övergående och nu är hon extrem intresserad av sitt kön. Självfallet så cirkulerar även andra tankar om hon blir utnyttjad i skolan eller andra sammanhang och oron växer. Ni som har barn och i synnerhet flickor, känner ni igen beteendet och tacksam för era synpunkter och erfarenheter.

• Svar på tråden Onanerande barn
  • Anonym (annie)
    Anonym (!) skrev 2015-04-02 22:05:08 följande:

Nej, inget större fel - annat än att jag går omkring och är konstant kåt. Men det har löst på diverse olika vis.

I övrigt är jag som vem som helst. Förutom att jag har flera sexpass efter jobbet, medan kollegorna går på gymmet.

Jag bara tänkte eftersom du sa att detta beteende hos barn inte är normalt och jag anser att barns onani (och all onani) är fullt normalt och precis som att man lär sig att sitta vid bordet när man äter mat, lär jag henne var man är när man onanerar. Så tänkte om detta "onormala" beteende bör bemötas på ett speciellt sätt så att hon inte mår dåligt i vuxen ålder. Kan förstå att det måste varit förvirrande för dig som litet barn att alla sa olika saker till dig. Min dotter hade världens bästa förskola och redan på inskolning vid 1,5 års ålder berättade jag om hennes beteende och hur jag ville att det skulle bemötas, vilket de gjorde. De sa dock att de inte såg något problem, då det kanske hände en gång varannan vecka. Men som förälder tyckte jag att det var lite pinsamt. Men jag bestämde mig för att svälja det och ge min unge stöd och hjälp för att hon i framtiden inte ska skämmas för sitt kön. Jag vill ju min unge det allra bästa i världen, och jag måste faktiskt säga att även om du verkar lite fientlig i tråden, tycker jag i alla fall att det är jättebra att höra en vuxen berätta.
  • Anonym (!)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 22:21:23 följande:

Jag bara tänkte eftersom du sa att detta beteende hos barn inte är normalt och jag anser att barns onani (och all onani) är fullt normalt och precis som att man lär sig att sitta vid bordet när man äter mat, lär jag henne var man är när man onanerar. Så tänkte om detta "onormala" beteende bör bemötas på ett speciellt sätt så att hon inte mår dåligt i vuxen ålder. Kan förstå att det måste varit förvirrande för dig som litet barn att alla sa olika saker till dig. Min dotter hade världens bästa förskola och redan på inskolning vid 1,5 års ålder berättade jag om hennes beteende och hur jag ville att det skulle bemötas, vilket de gjorde. De sa dock att de inte såg något problem, då det kanske hände en gång varannan vecka. Men som förälder tyckte jag att det var lite pinsamt. Men jag bestämde mig för att svälja det och ge min unge stöd och hjälp för att hon i framtiden inte ska skämmas för sitt kön. Jag vill ju min unge det allra bästa i världen, och jag måste faktiskt säga att även om du verkar lite fientlig i tråden, tycker jag i alla fall att det är jättebra att höra en vuxen berätta.

Du förstår inte. Eller så vill du inte förstå.

NEJ, det är INTE normalt att som NIO ÅR onanera så öppet och ingående som din dotter gör.

Fråga dina vänner om deras nioåringar är så gränslösa att de inte förstår bättre än att gå undan.

Din dotter ÄR översexuell. Ingen tvekan om saken. Men det är inget "fel" (men det är heller inte NORMALT då det inte tillhör NORMEN). I behöver inte säga eller göra nånting. Det finns liksom inget du kan göra.

Börjar hon spela in amatörporr så kanske du kan leda in henne på en bättre bana, men det är ju flera år tills dess.
  • Anonym (annie)
    Anonym (!) skrev 2015-04-02 22:32:27 följande:

Du förstår inte. Eller så vill du inte förstå.

NEJ, det är INTE normalt att som NIO ÅR onanera så öppet och ingående som din dotter gör.

Fråga dina vänner om deras nioåringar är så gränslösa att de inte förstår bättre än att gå undan.

Din dotter ÄR översexuell. Ingen tvekan om saken. Men det är inget "fel" (men det är heller inte NORMALT då det inte tillhör NORMEN). I behöver inte säga eller göra nånting. Det finns liksom inget du kan göra.

Börjar hon spela in amatörporr så kanske du kan leda in henne på en bättre bana, men det är ju flera år tills dess.

Ja eller så vill inte du förstå. Jag har beskrivit att det var när hon var liten som detta hände offentligt. Och två gånger senaste halvåret då hon titta på tv och glömde sig. Det är ju inte som att hon drar av sig byxorna och skrevar inför oss. Vi är en filt-familj och har alltid filt och gosar med i soffan. Och någon gång har hennes händer gått ner och börjat onanera och då har jag påmint henne och hon slutar. Alltså inget hon tänkt på och gjort under filten.

Och sen anser inte jag att något är onormalt bara för att det inte tillhör normen. Normen är konstant i förändring, vilket gör att jag tycker att man ska skita fullständigt i norm.
  • Anonym (!)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 22:41:34 följande:

Ja eller så vill inte du förstå. Jag har beskrivit att det var när hon var liten som detta hände offentligt. Och två gånger senaste halvåret då hon titta på tv och glömde sig. Det är ju inte som att hon drar av sig byxorna och skrevar inför oss. Vi är en filt-familj och har alltid filt och gosar med i soffan. Och någon gång har hennes händer gått ner och börjat onanera och då har jag påmint henne och hon slutar. Alltså inget hon tänkt på och gjort under filten.

Och sen anser inte jag att något är onormalt bara för att det inte tillhör normen. Normen är konstant i förändring, vilket gör att jag tycker att man ska skita fullständigt i norm.

Du är rädd, det märks. Så jag ska sluta. Du får vänta och se helt enkelt.

För övrigt borde du googla ordet "normal" eller kolla ordet i ett synonymlexikon,
  • Anonym (annie)
    Anonym (!) skrev 2015-04-02 22:44:41 följande:

Du är rädd, det märks. Så jag ska sluta. Du får vänta och se helt enkelt.

För övrigt borde du googla ordet "normal" eller kolla ordet i ett synonymlexikon,

Haha! Jag är inte alls rädd. Jag är intresserad av dina åsikter. Bara för att man inte håller med varandra, behöver ju inte någon vara varken dum, rädd eller löjlig.

Jag är dessutom förskollärare och möter mååååååånga barn och dessutom genusvetare och utbildad genuspedagog samt specialpedagog. Det finns inget i min dotters onani som skrämmer mig, även om jag första tiden tyckte att det var pinsamt. Normalitet är en illusion skapad av kulturen för att vi är flockdjur. Det ändras hela tiden då kulturen ändras hela tiden. Jag säger att man ska strunta i norm.

Och vill min dotter spela in porrfilm som vuxen, skulle jag absolut inte tycka om det. Men om hon verkligen vill (alltså inget tvång pga droger, grupptryck eller pengar) så får hon göra det.
  • Anonym (!)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 22:53:23 följande:

Haha! Jag är inte alls rädd. Jag är intresserad av dina åsikter. Bara för att man inte håller med varandra, behöver ju inte någon vara varken dum, rädd eller löjlig.

Jag är dessutom förskollärare och möter mååååååånga barn och dessutom genusvetare och utbildad genuspedagog samt specialpedagog. Det finns inget i min dotters onani som skrämmer mig, även om jag första tiden tyckte att det var pinsamt. Normalitet är en illusion skapad av kulturen för att vi är flockdjur. Det ändras hela tiden då kulturen ändras hela tiden. Jag säger att man ska strunta i norm.

Och vill min dotter spela in porrfilm som vuxen, skulle jag absolut inte tycka om det. Men om hon verkligen vill (alltså inget tvång pga droger, grupptryck eller pengar) så får hon göra det.

Fint! Men du kan aldrig komma och påstå att hennes beteende är normalt.

Testa med en omröstning så får du se.
  • Anonym (annie)
    Anonym (!) skrev 2015-04-02 23:04:21 följande:

Fint! Men du kan aldrig komma och påstå att hennes beteende är normalt.

Testa med en omröstning så får du se.

Jag möter så många barn och anser att det som klassiskt kallas för onormalt, är det normala. Jag har mött barn som varje gång hen blev arg slet antingen sitt eget eller andras hår. Jag har mött barn som var så varm av sig att hen vägrade byxor, och idag går den ungen på högstadiet och bär shorts i stort sett året runt. Små exempel men så här ser det ut. Och folk skrattar och bryr sig inte nämnvärt. Men så handlar det plötsligt om onani och det farliga ordet SEX. Och då blir det genast skämmigt, onormalt och äckligt, speciellt om det är flickor. Jag förstår inte detta. Jag lär min unge var man är när man onanerar, och det tycker jag räcker. Något som skulle ge varningssignaler hos mig, det vore om hon gav sig på andra eller försökte dra ner kläder eller frågade konstiga saker. Då hade jag blivit orolig. Men onani är varken farligt eller skämmigt. Det är skönt! Och "normalt"!
  • Anonym (Aurora)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 23:20:35 följande:
    Jag möter så många barn och anser att det som klassiskt kallas för onormalt, är det normala. Jag har mött barn som varje gång hen blev arg slet antingen sitt eget eller andras hår. Jag har mött barn som var så varm av sig att hen vägrade byxor, och idag går den ungen på högstadiet och bär shorts i stort sett året runt. Små exempel men så här ser det ut. Och folk skrattar och bryr sig inte nämnvärt. Men så handlar det plötsligt om onani och det farliga ordet SEX. Och då blir det genast skämmigt, onormalt och äckligt, speciellt om det är flickor. Jag förstår inte detta. Jag lär min unge var man är när man onanerar, och det tycker jag räcker. Något som skulle ge varningssignaler hos mig, det vore om hon gav sig på andra eller försökte dra ner kläder eller frågade konstiga saker. Då hade jag blivit orolig. Men onani är varken farligt eller skämmigt. Det är skönt! Och "normalt"!
    Inte om man är nio år.
    Du borde söka hjälp till henne.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Aurora) skrev 2015-04-02 21:48:36 följande:

Jag håller faktiskt med här.

Har aldrig hört talas om något liknande.

Nä det är väl ingenting man direkt sitter och skyltar med bland vänner och bekanta direkt. Har du egna barn? Fråga på BVC te.x , dom kommer att svara dig att det är helt normalt att utforska sin kropp, detta är något ALLA barn gör någon gång, mer eller mindre. Jag minns att jag själv utforskade min kropp när jag var barn och vet många vänner som också gjorde det , är inte mer sexuell idag än "normalt"
  • Anonym (Samma här)
    Linux1003 skrev 2015-04-02 14:34:57 följande:

Tack för återkopplingar och främst de som känner igen beteendet från egna barn. Vi har rätt många barn på båda sidor och hon avviker på detta sett och är enligt vårt sätt översexuell. Att man är översexuell innebär inte heller att det är fel på personen ifråga. Allt handlar om tidpunkt och en helt annan medvetenhet och mognad både fysiskt och mentalt som ett barn ej besitter.

Och att uppmuntra en nyss fyllda 7 åring som förälder är inte bara absurt men också på gränsen till perverst. Det kommer att utvecklas på ett naturligt sätt utan att vi behöver påskynda processen mer än nödvändigt.

Nej skulle aldrig falla mig in att uppmuntra min dotter till det, dock skrev jag att man måste akta sig för att göra det till något fult och skamligt då det kan påverka dem negativt i framtiden. Jag tyckte det var fruktansvärt jobbigt när min dotter gned sig mot saker, visste inte vad jag skulle göra och började få för mig alla möjliga saker som kunde ha hänt henne. Tog upp detta på BVC och även med barnläkare som lugnade mig och förklarade att det är något som de allra flesta barn gör mer eller mindre och att det kommer "försvinna" efter ett tag. Vad jag kan minnas så gned hon sig som sagt vid 2-3 års ålder, försökte förklara för henne att man inte gör så när andra ser. Sen har jag märkt att hon gjort det någon gång när hon ska sova och slutat om man gått in i rummet. Det försvann dock ett tag efter att hon börjat i skolan för 2-3 år sedan.
Svar på tråden Onanerande barn