• Anonym (Tjockis)

Tjocka/mulliga tjejer

Är det oftast i våra tjejhuvuden vi nervärderar oss så mycket? Finns det killar som vill ligga med tjejer med fladder här och dör, bristningar och celluliter?

Snygg för övrig och rolig men noll självförtroende för media/världen har skapat den perfekta Barbie kvinnan att ströva efter. Och är man lite överviktig så blir plötsligt oxå kläderna fula.,

Finns ni män som gillar oss BBW?

• Svar på tråden Tjocka/mulliga tjejer
  • SIS79

Undrar varför överviktiga ffa kvinnor har så jävla mycket omskrivningar för sin fetma. Mulligt, BBW, kurvig, rund, kramgo osv.

Kurvig = stora bröst, smal midja och rundade höfter. Ex. Marilyn Monroe. En tjej som väger 90 kg till 165 cm är INTE kurvig utan fet. Hon har inte midja utan utputande bilringar.

Jag är det man menar med mullig - väger 68 kg till mina 165 cm och har storlek 40 i kläder. Har man XL eller 46 är man inte mullig, då är man fet.

Sedan undrar jag också varför feta kvinnor tar på sig tights, en tunika och sedan spänner ett bälte under brösten? Om det är för att skapa en illusion av en midja så vill jag bara informera om att midjan sitter inte där.

Om man trivs med sin övervikt - bra, men kalla det för vad det är och kom inte med löjliga omskrivningar. Det är som att kalla en städerska för hygientekniker och tro att det framstår som något annat.

• Anonym (Tjockis)

Tights används för byxorna i dom stora storlekarna är asfula och obekväma.

• Anton Chigurh
    LaLola skrev 2015-04-08 22:29:48 följande:
    Enligt BMI är jag det. smile1.gif

Samma här, enligt BMI. Så är jag på gränsen till fet.

BMI är dynga.

Jupp.

Jag vet.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Celines Essence
    LaLola skrev 2015-04-08 22:32:36 följande:

Jag vill bara påpeka att jag inte la in en bild på mig själv för att jag ville ha en massa komplimanger eller för att jag tokälskar min kropp o vill visa upp den.

Jag ville bara visa hur en kropp med definitionen fetma enligt BMI kan se ut.

En del tänker sig att man är i 150 kilosklassen för att ha fetma men så är det inte alltid.

Oavsett anledning till att du lade upp bilden, så kan det vara bra att tacka för en komplimang.

Jag förstår att jag låter skittjurig när jag skriver så, men jag bryr mig INTE DET MINSTA om att du inte tackade mig. Det handlar inte om det. Jag lovar

Jag bara vet hur många kvinnor liksom alltid ska prata bort en komplimang, liksom inte ta emot den. (vet av egen erfarenhet) Hur är det med dig i verkligen. Säger du tack när du får komplimanger... Om inte så börja med det
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (fet med midja)
    SIS79 skrev 2015-04-09 03:12:49 följande:

Undrar varför överviktiga ffa kvinnor har så jävla mycket omskrivningar för sin fetma. Mulligt, BBW, kurvig, rund, kramgo osv.

Kurvig = stora bröst, smal midja och rundade höfter. Ex. Marilyn Monroe. En tjej som väger 90 kg till 165 cm är INTE kurvig utan fet. Hon har inte midja utan utputande bilringar.

Jag är det man menar med mullig - väger 68 kg till mina 165 cm och har storlek 40 i kläder. Har man XL eller 46 är man inte mullig, då är man fet.

Sedan undrar jag också varför feta kvinnor tar på sig tights, en tunika och sedan spänner ett bälte under brösten? Om det är för att skapa en illusion av en midja så vill jag bara informera om att midjan sitter inte där.

Om man trivs med sin övervikt - bra, men kalla det för vad det är och kom inte med löjliga omskrivningar. Det är som att kalla en städerska för hygientekniker och tro att det framstår som något annat.

Jag håller med dig om din definition av mullig och tycker också att det är synd att folk kallar sig mulliga när de är tjocka. Jag är tjock och glad med det, men eftersom alla andra tjocka kallar sig mulliga så tvingas jag in i att definieras som mullig för folk protesterar när jag säger att jag är tjock då de tror jag menar det som något negativt. Däremot kan man mycket väl vara kurvig OCH tjock (eller ha fetma) så att feta människor alltid saknar midja och har en massa bilringar är bullshit!

• LaLola
    Celines Essence skrev 2015-04-09 05:43:52 följande:
    Oavsett anledning till att du lade upp bilden, så kan det vara bra att tacka för en komplimang.

Jag förstår att jag låter skittjurig när jag skriver så, men jag bryr mig INTE DET MINSTA om att du inte tackade mig. Det handlar inte om det. Jag lovar

Jag bara vet hur många kvinnor liksom alltid ska prata bort en komplimang, liksom inte ta emot den. (vet av egen erfarenhet) Hur är det med dig i verkligen. Säger du tack när du får komplimanger... Om inte så börja med det
    Jag törs fan inte tacka eller visa att det uppskattades för då kommer något pucko att som vanligt bli otrevlig mot mig (händer för ofta i trådar där man kan vara anonym).
    Jo, Irl säger jag tack men det har tagit lång tid innan jag kunde göra det.
  • Kyrkby
    Fjäril kär skrev 2015-04-07 21:44:50 följande:

tjejer med fladder, bristningar o celluliter - det låter som typ 95% av den kvinnliga befolkningen. Det är så vi ser ut. 

gift sedan 11 år tillbaka. Klart det finns karlar som vill ha en vanlig tjej.

" en vanlig tjej " hur definierar du detta ?
  • Anonym (Suck)

Ni som skriver att större kvinnor är vackrare ect är ju och nedvärdera kvinnor som kämpar för och gå upp i vikt. Varför ens diskutera om folks kroppsvikt, varför så fixerad vid denna ytlighet? Skulle man ifrågasätta en överviktig persons vikt så är det hus i helvete men uppenbarligen är inte det samma sak mot en smal person. Tycker det är illa åt båda hållen..

Folk får väl se ut som man vill...

Och sådana här trådar känns en aning tjatigt, folk som enbart vill ha bekräftelse och döva sin dåliga hälsa med och få komplimanger.

Nä det är inte bra för hälsan och vara överviktig likaväl underviktig.

• Anonym (BMI)

Överviktig är när du har ett BMI tal, som internationellt är satt efter en lång studie och forskning, indikerar en ohälsosam vikt.

Alla med övervikt, enl BMI, skall erhålla hjälp stöttning och aktiv rådgivning för att gå ner i vikt.

Det är trots allt bara ett sätt för att gå upp i vikt, äter för mycket och fel !
    Inget annat orsakar övervikt.

Vissa försvara sin övervikt med genetiska och ärftliga orsaker, använder detta som försvar, som är helt fel.

Enkelt uttryck så är det att äta rätt ända sättet att undvika övervikt.

Vet själv, har gått ner 128 kg, idag väger jag 98 kg till mina 189 cm.
    Ej opererad.

Kan jag kan alla !!

• Kyrkby
    LaLola skrev 2015-04-08 20:40:53 följande:
    Misslyckande? Jaha, så man är bara lyckad som människa om man är normalviktig?
    Arbetar du som försvarsadvokat ??
    Skevt synsätt på sin egen kropp och sin egen hälsa......
Svar på tråden Tjocka/mulliga tjejer