• Anonym (Tjockis)

Tjocka/mulliga tjejer

Är det oftast i våra tjejhuvuden vi nervärderar oss så mycket? Finns det killar som vill ligga med tjejer med fladder här och dör, bristningar och celluliter?

Snygg för övrig och rolig men noll självförtroende för media/världen har skapat den perfekta Barbie kvinnan att ströva efter. Och är man lite överviktig så blir plötsligt oxå kläderna fula.,

Finns ni män som gillar oss BBW?

• Svar på tråden Tjocka/mulliga tjejer
  • badong
    Anonym (Runda mammor) skrev 2015-04-29 12:52:17 följande:

Jag trivs gärna på jobbet, ( plantagen ) det finns truckar men det är trevligare att dra tunga lass med pumpkärran. Nu är det vår så endel utställningsbord med växter ska in till natten, halva uteträdgården ska rullas in och det är trevlig kvällsgymnastik. Alla blommor är dessutom en ögonfröjd.

Wow, inte bara stark och kurvig, utan bra med växter också! :P
    Anonym (Runda mammor) skrev 2015-04-29 13:00:00 följande:
    Hur är det inom vården då? Min mor var starkare än jag då hon var 60 år. (Närvårdare) som lyfte 140 kg patienter. Då började jag träna på allvar. Inom frivilliga brandkåren, sjöräddningen och kanske tjuruppfödning och bondeyrken krävs styrka. Du kan ju skriva en annons att du söker en stor stadig kvinna med former.
    Ja större chans för rejäl kvinna inom vården än på gymmet tror jag :)
    Både sjöräddning, jordbruk och tjuruppfödning har jag vart med på. Inget som kräver råstyrka idag, men visst, bra mycket mer än kontorsarbete :)

• Anonym (Runda mammor)

Det verkar överlag som om folk blivit svagare. Saker som var vanliga förr får folk stora ögon för idag. Tex stordörren av trä till traktorn i maskinhallen hade åkt ur spåren och jag och min man lyfte dit den igen. Det fick bekanta att oja sig. Jag tror norrlänningar är större än folk söderut.

• K grrl
    Anonym (Runda mammor) skrev 2015-04-29 13:43:10 följande:

Det verkar överlag som om folk blivit svagare. Saker som var vanliga förr får folk stora ögon för idag. Tex stordörren av trä till traktorn i maskinhallen hade åkt ur spåren och jag och min man lyfte dit den igen. Det fick bekanta att oja sig. Jag tror norrlänningar är större än folk söderut.

Det stämmer, fetma är vanligare i norrlänen än längre söderut.

/norrlänning
  • Anonym (Runda mammor)

De fick bulka upp sig under sommaren, sedan är det ett hårdare klimat på vintern, hårt jobb och då försvinner fettlagren. Numera är vi bortskämda med snabbmat och för lite kroppsarbete och då tar lätt fetma övertaget. Tex yxan är utbytt mot klyven som kan fästas bakom traktorn.

• K grrl
    Anonym (Runda mammor) skrev 2015-04-29 13:57:18 följande:

De fick bulka upp sig under sommaren, sedan är det ett hårdare klimat på vintern, hårt jobb och då försvinner fettlagren. Numera är vi bortskämda med snabbmat och för lite kroppsarbete och då tar lätt fetma övertaget. Tex yxan är utbytt mot klyven som kan fästas bakom traktorn.

Fetman i norrlänen är kopplat till att vi har högre andel lågutbildade (som generellt, i hela landet, äter mindre grönsaker och frukt samt rör på sig mindre), inte hur vi åt på 40-talet (för att citera svärfar: "Ingen blev fet på gröt, sill och pären").
  • Anonym (Runda mammor)

Jag bor i Finland i Österbotten, de riktigt starka människorna här är bönder, fiskare och skogsbrukare sådana som äter viltkött, älg, hjort, egenfångad fisk ofta egna grönsaker och egna får, kalkoner osv. De rör sig och släpar och bär lyfter och drar i yrket samt på fritiden.

• j a d e d

Fast fet/tjock/överviktig är inte samma sak som stark. Om jag får inflika.

Tror ts noja handlar mer om det förra än det senare, s a s.

• Anonym (Runda mammor)

Om du är mullig och stark så ser låren jättestora ut och då känner du dig fet. Lite liknande komplex är det.

• j a d e d
    Anonym (Runda mammor) skrev 2015-04-29 14:28:46 följande:

Om du är mullig och stark så ser låren jättestora ut och då känner du dig fet. Lite liknande komplex är det.

Måhända.
  • K grrl
    Anonym (Runda mammor) skrev 2015-04-29 14:28:46 följande:

Stark är inte samma sak som att ha stor volym på musklerna.
    Stor volym på musklerna är inte samma sak som att vara stark.
Svar på tråden Tjocka/mulliga tjejer