• swede

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Får jag hoppa in här hos dig Redan och dina samlade pärlor? Vilken fin grupp!

Efter att vårt senaste ÄD-försök resulterade i ännu ett missfall (dec 14) har jag mer eller mindre haft en liten paus från FL. Misslyckandet tog hårt på mig, det var våra sista embryon i Riga och vi visste inte hur vi skulle gå vidare. Efter mycket diskuterande bestämde vi oss till slut för att byta klinik. Vi åkte ner till Arleta i Tjeckien och gjorde tester. Jag fick konstaterat endometrios och fick börja spraya med Synarel för att dämpa endon.

Vi åkte ner en andra gång och på midsommarafton satte vi in två morulas. Min slemhinna var inte bra, bara 6.3 mm (har alltid haft ca 11-12 mm vid insättning). MEN...det gick med liten slemhinna också, för på testdagen testade jag positivt. Och nu är jag i v 10+5 med ett litet pyre. Jag/vi tar verkligen en dag i taget. Har fått tid till KUB den 27 augusti.

Jag känner igen flera "nicks" i gruppen, vilket gör mig otroligt glad. Grattis till er alla! Jag ska försöka att läsa ikapp lite nu. Stor kram

• swede

Åhhhhhhh ni är så underbara! Tack för alla "grattis", nu blir jag också alldeles tårögd. Åh fina Zaq, vi som träffades i Riga vid mitt sista försök där. Ditt försök resulterade i en liten dotter. Så fantastiskt! Grattis! Och Redan, du som alltid kommer med uppmuntrande ord. Grattis till din tvillinggraviditet! Jag har sett pickande hjärta två gånger nu och har fått tid till KUB den 27 Augusti.

TyckOmMig, SnartLycklig, Missne, FrkRöd, JZ79, Blomman701, bullenochgrisen, Zaq och Redan...tack så jättemycket! Och grattis till er också. Vet inte riktigt hur ni ligger till i tiden o så, men jag ska läsa igenom tråden nu. Kram alla fina

• swede

Weeme, stort tack för välkomnandet! Som jag har längtat efter att få komma med i den här gruppen.

Lisma18, åhhhhh tack fina du. Minns när vi skrev i en annan tråd...så härligt att höra att du har kommit så långt med din graviditet. Då är det ju dax när som helst för dig/er! Ett stort lycka till!

• swede

Lisma18, stort grattis till din lille son:) Verkar har varit en tuff förlossning, skönt att allt gick bra till slut. Krya på dig nu och njut!!

• swede

Jmt; Oj, då har du en mycket spännande morgondag framför dig! Ett stort lycka till! Massor med kramar

• swede

Tyck om mig; Så skönt att höra att ni får förtur i kön till op. Måste vara hemskt att se sitt barn ha ont och inte kunna göra något. Hoppas att Valentin snart ska slippa smärtan. Så söta de äldre tvillingarna är :)

Jmt; Förstår att du var nervös, men nu är du mamma till en helt underbar liten tjej. Så fin hon är Malia och så mycket hår hon har :) Ett stort grattis till den lilla!

Själv var jag/vi på KUB idag, men efter 2.5 timme gav läkarna upp och skickade hem mig med en ny tid på tisdag. Den lille ville inte alls röra på sig, utan trivdes ganska bra med tillvaron som den var. Jag fick springa i korridoren, hoppa, ligga på sidan, magen, gå in i rummet bredvid och en ny läkare fick göra VUL, men icke sa Nicke...den lille hade ingen lust att röra på sig alls. Så det blir ett nytt besök på tisdag för oss och då hoppas vi på mer tur.

Jättekul att få läsa om era olika resor. Blir  så glad när jag ser att det föds en liten i tråden :) Hoppas att ni mår bra, var i resan ni än befinner er.

• swede

Oj vilken härlig aktivitet i tråden :)

Stort grattis Kristin2015, Lana68 och Jag är bara jag! Välkomna i tråden.

Kristin2015, det kan vara skönt att ta fler HCG. Och som Redan skriver är det ju enkelt att göra det genom Werlabs. Jag tog HCG, progesteron och TSH (för att se att sköldkörtelvärdet var ok). Jag har samma nedtrappningsschema som du, tror jag. Är också på Arleta. Fasade ut och tog de sista progesteron i v.12, är nu i v.16

Werlabs har fungerat ok, tycker jag. Inte optimalt, men ok. Senast tog jag HCG med tre dagars mellanrum och då råkade de "tappa bort" mina svar :( Tyvärr fick jag aldrig svaren och var tvungen att ringa flera olika innan jag kunde få någon hjälp över huvud taget. Det slutade med att jag fick pengarna återbetalade. Mycket strul och utan något testresultat :(

Blir så glad över den här fina tråden. Tack Redan för att du startat den. Jättebra initiativ.

• swede

Lana68, vi satte in två embryon och ett av de tog sig, så vi väntar ett. Åh vad det känns konstigt att skriva, att vi väntar ett barn. Det känns så overkligt och det är svårt att ta in.
    Har du också gjort ÄD Lana? På vilken klinik? Hur många satte du/ni in?

Redan, ja det är helt otroligt vad tiden går fort. Jag förstår det inte. Känns fortfarande väldigt overkligt. Hur mår du nu? Tänk vad tiden sprungit iväg hos dig också :) Blir så glad när jag läser om din resa.

• swede

Lana68, jag är i v 16. Så spännande för dig, då vet du inte om det är en eller två som fäst än!? Jag har mått lite "konstigt" vid tidigare försök, men det är kanske inte så konstigt med tanke på allt man proppat i sig.

Zaq, ja tiden går helt plötsligt lite snabbare nu. Du menar RUL va? Fick kallelse idag, 7 okt vilket blir v 19. Hur går det för dig/er? Får du sova någonting?

• swede

Milla2016, jag tror inte jag har sett någon lista med BF. Någon som vet?

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus