• swede

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Maijo, stort grattis och välkommen i tråden! Vad härligt med ett plus :) Ett stort lycka till!

• swede

"Jag är bara jag"...åh vad jag blir ledsen när jag läser ditt inlägg :( Fy f-n (förlåt ordvalet) vad livet är orättvist. Så ledsen för din skull. Förstår att du bara ser barn och barnvagnar hela tiden...förstår att det är fruktansvärt jobbigt.

Du som hade kommit så långt i din graviditet också...det gör ont i hela min kropp och jag förstår att du är frustrerad. Skickar dig den största kramen av de alla och hoppas att det kan lindra lite, lite...Tack för att du orkar delge oss din historia, även om den gör ont att läsa. Just nu önskar jag bara att du får vila och läka. Massor med kramar fina du

• swede

Tycker det har varit mycket ledsamheter i tråden nu :( Till alla er som har det tungt nu, hoppas att ni snart kan hitta styrka igen.

Kcb, om ni har hittat ert drömhus...slå till! Man kan ju alltid flytta igen, även om det är jobbigt. Förstår hur du tänker.

Jag har varit på UL idag, v 24+1. Det såg bra ut. Den lille väger ca 770 gram, 70 gram över kurvan. Känns fortfarande så overkligt och har svårt att ta in. Är glad för att det såg bra ut idag.

Stor kram till er alla, var ni än befinner er i denna känslomässiga berg-o-dalbana!

• swede

Liten uppdatering från mig. Vattnet gick förra veckan, v25 (trodde det var rikliga flytningar), åkte till slut upp t förlossningen hemma, för att checka upp. Från vårt sjukhus, blev det ambulans direkt ner till Lund och neonatal. Jag är öppen 2 cm o det var fostervatten som kom. Efter 2 dygn med "bromsmediciner", kortison, dropp, antibiotika mm fick vi flytta upp till perinatalavdelningen, där vi är nu. Strikt sängläge, har äntligen fått dispens för att gå på toaletten (potta i sängen innan). Så här blir vi kvar tills den lille vill komma ut, hoppas verkligen att han kan tänka sig att stanna kvar riktigt, riktigt länge!
    Allt är så väldigt omtumlande just nu. Mycket känslor, slits mellan hopp o förtvivlan. Finns inte så mycket annat att göra, än att försöka hålla humöret uppe o se positivt på det...men det är så svårt. Har BF 6 mars o det här är alldeles för tidigt :(

Massor med kramar till er alla o lycka till var ni än befinner er. Vi kämpar vidare här nere i Lund!

• swede

Tack för alla fina ord kära kämparvänner! Er omtanke värmer! Speciellt skönt att höra om din son Tyckommig, det ger mig hopp :)

Jättestort grattis Weeme! Äntligen i mål :) Underbara nyheter!

Grattis Niki74 och PinkLily och välkomna i tråden!

Jag har läst "ikapp" de senaste dagarna och tycker det är härligt att få följa med på alla era resor! Önskar er alla lycka till, även om jag inte kommenterar allt. Lite mossig hjärna skyller jag på, men jag läser era inlägg och önskar alla lycka till :)

Är inne på 10:e dagen på Lunds sjukhus. Fick konstaterat UVI igår, så har fått antibiotika. Jag/vi tar det lite i taget. Varje dag, varje timme är en vinst känns det som. Imorgon är det 27+0 .

Önskar er alla en trevlig advent :)

• swede

Weeme, stort grattis till din lilla tös :) Så härligt att höra att hon äntligen har kommit nu!

JZ79, jag tror inte PinkLily är ordinerad sängläge, men jag är. Blev kanske ihopblandat? Jag har fått UVI o får ta Selexid 200 mg 3 gånger om dagen. Den är ok för gravida. Vilka antibiotika har du ätit PinkLily? (Jag har ordinerat strikt sängläge pga vattenavgång o att jag är öppen 2 cm).

KCB, jag önskar att jag kunde ge dig några tips om hur man slappnar av under graviditeten...men jag tycker att det är väldigt svårt själv. Man får väl försöka att bli "sams" med sin oro...lättare sagt än gjort, jag vet...Hoppas att du kan hitta några bra alternativ att gå vidare i din graviditet :)

• swede

JZ79, ah där står det ju. Det har jag helt missat. Och som du skriver, den läkare som ordinerat PinkL sängläge, måste ju hjälpa till så hon får rätt vård. Annars kan hon ju komma hit, jag har bäcken, antibiotika, spec BM, extra säng ;)

Lycka till på upploppet nu JZ79, nu är det inte länge kvar :) Jag läser din blogg, du ligger lite före mig så det är intressant att läsa om hur du går framåt :)

Här är ok. Alla är så omtänksamma och gulliga, så jag kan verkligen inte klaga. Längtar lite ut till den friska luften dock och få ta en riktigt promenad. Men, men...varje dag här är en seger!

• swede

JZ79, så spännande :) Ett stort lycka till, nu är det inte lång tid kvar!

Själv är jag inne på 18:e dagen på sjukhus, strikt sängläge :( Är väldigt glad för varje extra dag vi får. Infektioner upp o infektioner ner, berg-o-dalbanan fortsätter. Just nu känns det ändå "ganska" stabilt, under omständigheterna.

Lycka till alla kämpande tjejer, var ni än befinner er i processen!

• swede

Maijo, min klinik ordinerade progesteron (utrogest) full dos tom v 10 (2-0-2). Sedan nedtrappning enl följande:
    v 11 1-1-1
    v 12 1-0-1
    v 13 0-0-1
    Jag tog någon extra utrogest under v 11, pga en blödning. Lycka till :)

• swede

JZ79: Fantastiska nyheter! Ett stort grattis till den lille pojken :)

Niki74: Vilken fin milstolpe. Det är stort att få se ett litet hjärta picka! Lycka till framöver i din vidare graviditet.

• swede

PinkLily, jag har också mått dåligt på kvällen, nästan aldrig på morgonen

Kristin2015, tack för din omtanke :) Läkarna kan inte säga så mycket, utan det är bara att ta en dag i taget. Jag mår ganska ok, men är fruktansvärt kissnödig hela tiden, vilket gör att jag sover riktigt dåligt. Sen börjar jag tycka att det är riktigt jobbigt att det rinner fostervatten hela tiden, när man reser sig, när man vänder sig och även när man inte gör någonting alls :(

Stor kram till er alla :)

• swede

God fortsättning till er alla!

Här kommer en liten uppdatering från mig. Hamnade på sjukhus för vattenavgång i slutet av nov, blev sängliggandes på perinatal i Lund sedan den 27 nov. I söndags den 20 dec skulle jag göra en vaginal undersökning för att jag tyckte det rann väldigt mkt vatten de sista dagarna. Jag var då helt öppen, men utan värkar. Det blev direkt till förlossningen. Fick dropp i 10 timmar för att starta värkar, men det kom inga. Skulle då försöka krysta ut den lille på order, men det gick inte. Läkaren beordrade akut kejsarsnitt, så åkte direkt upp på op. Kl 21.56 den 20 dec kom vår lille prins ut. Sedan blev läget mkt kritiskt för mig. Läkarna kunde inte stoppa blödningen o jag förlorade en massa blod. Moderkakan hade vuxit ihop livmodern, sk placenta accreta, så det fanns ingen annan utväg än att operera bort både moderkaka och livmoder.

Jag har fått extra blod i 3 dagar nu o börjar äntligen känna mig någorlunda ok igen. Vår lille prins fick dessvärre en hjärnblödning av grad 4 (den värsta), så han kommer att få men, men vi vet inte ännu hur pass stora det blir. Mitt i detta kaos är vi enormt lyckliga och glada. Vår lillprins är här, alldeles för tidigt (28+6), men han är här och lever :) Vi njuter av en mycket annorlunda jul och kämpar vidare!

God fortsättning till er alla! Och en massa kärlek och kraft till er!

• swede

Men oj vad det hinner att hända mycket i tråden Glad. Tack för alla kommentarer och tips, speciellt tipset om den fina bloggen med de prematura tvillingarna.

Och Frazze, stort grattis! Det är ju fantastiskt! Vad glad jag är för din skull! Håller alla tummar för att det går vägen, det är ju en riktigt bra start! 

Beklagar Azurea, jag kan inte föreställa mig den sorg som ni måste uppleva. Glad att läsa att ni blickar framåtGlad. Grattis och lycka till i graviditeten!

Grattis till alla ni andra som också har plussat.

Idag är vår lille kille 31+5 och han går sakta upp i vikt. Läkaren här vill "skriva ner" hjärnblödningen som vår lille son fick tidigare, från en 4:a till en 3:a, vilket vi blev väldigt glada för. I slutet av nästa vecka kommer de därför göra nya UL, för att se hur  hjärnblödningen "utvecklats"/ser ut nu, så vi håller tummarna för att det blir lite positiva nyheter. Trots omständigheterna har vi det väldigt bra på Neo. Vi njuter av lillen och att vi fått bli föräldrar, lite tidigare än planerat...men nu hoppas vi att han växer sig stor och stark.

Lycka till alla ni som är gravida och alla ni som kämpar på. Massor med kramar till er.

• swede

Snart lycklig och Tyck om mig, tack för era värmande ord. Vi tar en dag i taget och försöker att leva och njuta i nuet. Morgondagen kommer tids nog. Vi känner oss lyckligt lottade, även om framtiden kanske inte blir som vi tänkt oss...den kanske blir ännu bättre!? Vem vet?

• swede

Hej alla!

Här har det verkligen hänt saker!! Stort grattis till alla er som har plussat och all styrka till er som är mitt i era behandlingar eller som väntar på behandlingsstart. Läste precis om dig, KCB. Förstår att du har många tankar just nu. Jag vill bara berätta att vi är precis utskrivna från neonatalen (14 februari) och de är verkligen helt fantastiska och duktiga där. Du är på helt rätt ställe. Jag ska tänka på dig och hålla tummarna för att den lille vill stanna kvar lite, lite till, varje dag nu är bra!

Vår lille son kom ju i vecka 28 och vi har fått fantastisk bra hjälp på neo. Nu är vi helt utskrivna och vår lille son har varit så stark. Han fick en hjärnblödning vid födseln, men det är otroligt hur små bebisars hjärnor fungerar, den har gått ganska mycket tillbaka. Ville bara skicka dig lite positiv energi KCB, de är så duktiga på sjukhuset och glöm inte att små bebisar kan göra mirakel.

Stor kram till er alla

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus