• swede

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Så spännande Milla :) Lycka till på onsdag.

Jmt, hoppas att du återhämtar dig bra. Väldigt tråkigt att höra vad du varit med om, men så skönt att höra att du fått hjälp och förhoppningsvis mår bättre dag för dag. Vilken vecka för dig. Skickar dig en stor kram

• swede

Milla2016, håller alla tummar jag kan för dig. Förstår det är en tuff väntan för dig just nu. Bra att du är hemma och vilar, samtidigt mer tid till att tänka...Håller som sagt tummarna och hoppas på det bästa. Stor kram

• swede

Milla2016, tänker på dig och skickar dig en stor kram i cyberspace. Åk in till gynakuten, så slipper du vänta...om du har ett i närheten.

Vad skulle vi göra utan dig Redan och all den kunskap du besitter!?

• swede

Milla2016, fantastiska nyheter du kommer med! Vad skönt att ni fick se ett pickande hjärta och att det såg bra ut :) Stort grattis!

Förstår din oro...Jag tyckte de första veckorna efter plusset var jobbiga...man oroar sig för det värsta. Jag hade en hel del blödningar, som stressade mig...men det verkar ha gått bra ändå (är i v 17+2) Förstår helt din oro. Hoppas att blödningen lugnar ner sig, så att du kan få lite ro på det. Så glad för din skull idag :)

Bling bling, härligt att höra om dina framsteg! Lycka till i din fortsatta graviditet :)

• swede

Supertjejen och Milla2016 det gör ont i hela min kropp när jag läser era inlägg :( Helt tom för ord. Så ledsen att höra. Skickar er båda de största kramarna. Tänker på er.

• swede

Lycka till på TUL idag, Redan. Hoppas att du får positiva besked.

Milla2016, jag håller med Zaq. Jag har alltid kört på direkt efter missfallen. Så länge man känner att man klarar det psykiskt, så har det inte varit något annat alternativ för mig/oss. Jag tycker att man väntar så mycket hela tiden ändå...och för mig har väntan betytt att livet i stort sett varit på paus...MEN det är ditt liv och ditt val. Det är som känns rätt för mig, känns kanske fel för någon annan. Känn efter vad det är du/ni vill, vad du/ni orkar. Lycka till i dina/era beslut!

Frazze, mår du bättre idag eller har du fortfarande ont? Håller tummarna för att det är växtvärk!

• swede

Frazze, förstår du är orolig när det kommer blod...och det hjälper väl inte att höra att det är vanligt vid äggdonation. Hoppas det onda går över. När jag fått missfall har det inte varit någon tvekan om att det varit missfall på gång. Väldigt ont och mycket blod. Detta försök har jag blött mycket de första veckorna...varit på gynakuten två gånger för att få stilla oron. Har som sagt blött mycket, men det har inte varit någon fara...Hoppas att det lugnar ner sig för dig. Oron är jobbig. Stor kram till dig och hoppas att provet gick bra idag :)

• swede

Redan, vad skönt att höra att viktkurvan på tvillingarna följer "kurvan", eller vad man säger, även om nu tvåan dippar lite. Hoppas det beror på mätningen av lårbenet!

Låter väldigt olustigt med andnöd och tryck på bröstet på natten. Vad bra att du fått förklaring och att du håller koll på blodtrycket själv! Helt otroligt att du redan är i v 32+3! Jag tycker tiden springer iväg hos dig nu!!

Frazze, även om ett embryo släpper så kan det andra sitta kvar. Det hände mig i mitt sista misslyckade försök. Vi satte in 2 blastos. Fick missfall med det ena först, jag fick kolla upp det o då satt det andra kvar. Senare kom tyvärr även det andra ut, men jag har läst om flera som satt in två och där de fått missfall där det ena embryot kommit ut, medan det andra suttit kvar...och till slut resulterat i barn :) Blöder man ut ett embryo så kan det både komma mycket blod och göra ont. Hoppas verkligen inte att det är fallet för dig nu Frazze, utan att ett eller två embryon hakat sig fast riktigt ordentligt!!

Själv var jag på RUL idag. Fick se ett hjärta ticka (fantastiskt), men tyvärr kunde läkaren inte se/få fram så mycket mer, så det blev en ny tid och nytt försök nästa vecka. Men jag är så glad att vi fick se ett pickande hjärta, har varit väldigt orolig att så inte skulle vara fallet.

Kram till er alla

• swede

JZ79, beklagar verkligen. Förstår att det är jobbigt just nu, och tomt. Önskar jag kunde ge dig några uppmuntrande ord. Du får tänka tillbaka på alla fina stunder som ni haft tillsammans :)

Weeme, du har inte länge kvar nu!? När är det beräknat till?

Frazze, får börja med att beklaga missfallet, väldigt tråkigt att höra. Men fantastiskt att ni fick se ett litet hjärta idag! Förstår att det måste vara dubbla känslor nu...men hoppas att ni kan glädjas åt det fantastiska liv som ni fått se idag :) Håller tummarna att det trivs där inne och att det stannar!!

Redan, jag blir så känslomässigt berörd av dina inlägg. Jag tänker på vad du har kämpat ...och nu är du snart i mål, efter en lång, tuff kamp. Tänk vad fantastiskt! Du är verkligen en förebild för oss som kämpar :) Blir så glad när du skriver att alla experiment, alla försök och all ilska försvunnit. Det känns som att du funnit harmoni, även om du måste ha benen i högläge ;) Lycka till den sista biten nu!!

• swede

Kristin, vad underbart att höra att du redan går in i v 10. Men förstår att du tycker att tiden segar sig fram...Angående symptom så har jag nästan inte haft några alls, förutom illamående v 6-12 (mest kvällarna) o toalettbesök på natten. Men jag har inte känt något i magen alls, o nu har ju illamåendet o toalettbesöken försvunnit...eller klart jag går på toaletten, men inte alls lika ofta på natten.

Jag trappade ner medicinen från v 10, precis enl Arletas behandlingsplan. Men igår när jag var till läkaren (RUL), så ville han sätta in blodförtunnande igen. Han tyckte att man bör äta det till v 34 och minst 100 mg/dag. Jag ska ta 160mg/dag. Han sa att det bästa skulle ha varit om jag aldrig hade slutat att äta de...kanske något för sig att fråga din gyn om?

Min inskrivning hos BM var mest information. Hon förklarade i korta drag vad som kommer att ske framöver, glukostester mm. Fick informationsfoldrar om graviditet, mat, hälsa mm. Är så glad för hon som jag fått. Jag hade inga direkta frågor just då, lite funderingar mest. Tog allt eftersom. Lycka till nu Kristin. Glad att höra att det går framåt. Förstår också din oro när det hugger till i magen, men jag tror att det är ganska normalt. Tänk vad mycket som händer "där nere" just nu. Och blödningar är jobbiga. Jag vet jag kollade efter blod varje gång jag gick på toan...o gör det nog tyvärr fortfarande, dock inte lika hysteriskt. Håller alla tummar att din graviditet kommer förlöpa fint nu.

Kram

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus