Kristin, vad underbart att höra att du redan går in i v 10. Men förstår att du tycker att tiden segar sig fram...Angående symptom så har jag nästan inte haft några alls, förutom illamående v 6-12 (mest kvällarna) o toalettbesök på natten. Men jag har inte känt något i magen alls, o nu har ju illamåendet o toalettbesöken försvunnit...eller klart jag går på toaletten, men inte alls lika ofta på natten.
Jag trappade ner medicinen från v 10, precis enl Arletas behandlingsplan. Men igår när jag var till läkaren (RUL), så ville han sätta in blodförtunnande igen. Han tyckte att man bör äta det till v 34 och minst 100 mg/dag. Jag ska ta 160mg/dag. Han sa att det bästa skulle ha varit om jag aldrig hade slutat att äta de...kanske något för sig att fråga din gyn om?
Min inskrivning hos BM var mest information. Hon förklarade i korta drag vad som kommer att ske framöver, glukostester mm. Fick informationsfoldrar om graviditet, mat, hälsa mm. Är så glad för hon som jag fått. Jag hade inga direkta frågor just då, lite funderingar mest. Tog allt eftersom. Lycka till nu Kristin. Glad att höra att det går framåt. Förstår också din oro när det hugger till i magen, men jag tror att det är ganska normalt. Tänk vad mycket som händer "där nere" just nu. Och blödningar är jobbiga. Jag vet jag kollade efter blod varje gång jag gick på toan...o gör det nog tyvärr fortfarande, dock inte lika hysteriskt. Håller alla tummar att din graviditet kommer förlöpa fint nu.
Kram