• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Snart lycklig
    HRE skrev 2015-06-07 21:58:14 följande:

Snart lycklig, låter lite jobbigt..... men tur du blivit sjukskriven, kan du inte få 100%?

Bra också de håller koll på dig. Vilken vecka är du i nu?

Själv går jag in i v. 17 imorgon - heltokigt ju!

Oj, är du redan i v 17! Tiden går fort.

Jag kan nog få 100% sjukskrivning. De ville sjukskriva mig 100% för knappt två veckor sedan, men då tyckte jag det var bra med 50% i två veckor och sedan 100%. Vi får se i veckan.

Idag är jag i vecka 31, 30+3.

Sitter nu och trycker mig mot en spikmatta lutad mot sängkanten för att försöka få cirkulation i bröstryggen och skulderbladen. Hjälper kanske lite.

Imorgon måste jag brottas med min rädsla för tandläkaren oxå, har nog tappat en plomb och måste boka en tid.........
  • Snart lycklig

Jag är lite emot listor hit och dit, men det är nästan så att jag önskar en sådan här, då det är lite svårt att hålla reda på alla, och det vill man ju. Jag börjar i ett separat inlägg, så får jag se om ni andra hänger på.

• Snart lycklig

Snart lycklig, 49 år, tidigare återfört 26 st embryon med egna ägg, endast ett tidigt missfall, gravid vid 1:a ÄD, bf 13/8, ett barn, vet ej kön.

• HRE
    Snart lycklig skrev 2015-06-07 22:22:53 följande:

Snart lycklig, 49 år, tidigare återfört 26 st embryon med egna ägg, endast ett tidigt missfall, gravid vid 1:a ÄD, bf 13/8, ett barn, vet ej kön.

HRE, 46 år - väntar tvillingar! 6 IVF med egna ägg och 3 ÄD, gravid på 4:e. Tidigt dubbelmissfall IVF nr 2. Försökt bli gravid i 4 år, först med pojkvän och nu själv. Fått donerat ägg av min syster. BF 22 november, men har bestämt de kommer i oktober;.)
  • Blomman701
    Snart lycklig skrev 2015-06-07 22:13:46 följande:
    Oj, är du redan i v 17! Tiden går fort.

Jag kan nog få 100% sjukskrivning. De ville sjukskriva mig 100% för knappt två veckor sedan, men då tyckte jag det var bra med 50% i två veckor och sedan 100%. Vi får se i veckan.

Idag är jag i vecka 31, 30+3.

Sitter nu och trycker mig mot en spikmatta lutad mot sängkanten för att försöka få cirkulation i bröstryggen och skulderbladen. Hjälper kanske lite.

Imorgon måste jag brottas med min rädsla för tandläkaren oxå, har nog tappat en plomb och måste boka en tid......?
    Leta upp en kiroprakitker som kan behandla gravida! Jag hade visserligen sjukt jobbig foglossning men han var tog hand om hela min rygg. Dyrt men värt varenda krona då jag mår mycket bättre i hela ryggen. Var själv väldigt stel i samma område som du och inte ska du behöva vanka runt i lägenheten för att du har så ont!
    Kram
  • Snart lycklig

Snart lycklig, 49 år, tidigare återfört 26 st embryon med egna ägg, endast ett tidigt missfall, gravid vid 1:a ÄD (Aten, Life Clinic, Dimitri), stark immunsupport, bf 13/8, ett barn, vet ej kön.

HRE, 46 år - väntar tvillingar! 6 IVF med egna ägg och 3 ÄD, gravid på 4:e. Tidigt dubbelmissfall IVF nr 2. Försökt bli gravid i 4 år, först med pojkvän och nu själv. Fått donerat ägg av min syster. BF 22 november, men har bestämt de kommer i oktober;.)

Kopiera och fyll gärna på.

• Snart lycklig
    Blomman701 skrev 2015-06-08 07:21:36 följande:

Leta upp en kiroprakitker som kan behandla gravida! Jag hade visserligen sjukt jobbig foglossning men han var tog hand om hela min rygg. Dyrt men värt varenda krona då jag mår mycket bättre i hela ryggen. Var själv väldigt stel i samma område som du och inte ska du behöva vanka runt i lägenheten för att du har så ont!

Kram

Tack Blomman! Jag har inte gravidmassage förrän nästa tisdag, så ngt måste jag göra. Inatt har det varit lika jobbigt, usch. Vandrat, provat gästsängen, legat på spikmattan och värmt en vetekudde.

Stackars dig med så jobbig foglossning. Det har jag ännu klarat mig ifrån.
  • MillaQ2

Kul med nytt plus, grattis Bling Bling!

Bra med lista, har önskat det också, bra initiativ, kopierar och fyller på :)

Appen fungerar fortfarande inte, fungerar den för er andra?

• MillaQ2

Snart lycklig, 49 år, tidigare återfört 26 st embryon med egna ägg, endast ett tidigt missfall, gravid vid 1:a ÄD (Aten, Life Clinic, Dimitri), stark immunsupport, bf 13/8, ett barn, vet ej kön.

MillaQ2, 43 år, flera MF efter "naturlig" befruktning, 1 MF v 8 efter IVF m egna ägg, 2 ÄD utan graviditet (en färsk, en frusen), gravid på 3e ÄD (frusen) IVF Riga, (Levaxin denna gång) BF 31/7, planerat snitt 22/7, moderkaka långt ner plus ett tidigare snitt. Har två pojkar 11,14 år. Min nuv sambo har inga barn.Det tog tre år för oss att komma hit (v33 nu) men hade flera dödsfall i familjen som troligen förlängde tiden. Vet ej kön på denna, är bara lyckliga för ett barn oavsett :)

• bullenochgrisen

Bullenochgrisen: 25 år och gravid genom äd i vecka 35. BF 19 Juli. Inga tidigare IVF försök, blev gravid på första försöket med äd ( ett två dagars embryo) via ks Huddinge. Medicin vid ET: Lutinus och Progynon. Har hittills haft en bra graviditet, mådde pyton til vecka 17 men efter det så har allting rullat på Med värden och blodtryck, inga direkta gravidkrämpor förutom sammandragningar. Väntar en flicka :)

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus