• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Snart lycklig

Weeme, lycka till imorgon!

Milla, små gulliga fossingar. Jag såg också det på UL i söndags. :)

Ego: glömde, var på ny kontroll idag på specen. Bättre värden än i söndags (blod- och urinprover) och blodtrycket kanonbra, nu efter medicinering. Nästan så att denna läkare tyckte att jag kanske inte behöver medicinen. Ingen äggvita. Dock har jag haft huvudvärk igår och idag, brukar aldrig ha det. Behöver inte vara begynnande havandeskapsförgiftning, utan kan vara en biverkning på blodtrycksmedicinen. Nya prover på fredag.

Ctg kanon. Idag såg jag själv på skärmen under bevakningen och hjärtljuden var allt från 125 - 164, mest runt 145-150 tror jag.

• Snart lycklig
    weeme skrev 2015-06-09 22:52:27 följande:

Hoppas du får sova i natt! Smärta är sååå jobbigt.

Tack. Ja, denna smärta har varit hemsk. Ät så trött att jag fysiskt dåligt. Haft lite halsbränna några dygn också, så det spär ju på det dåliga måeendet.

Lite gnällig just nu.
  • singhatjejen

Missne: tack för din input och grattis till resultatet :)
    Har nu mejlat ovh frågat om historik på några av de intressanta donatorerna efter tips här i tråden.
    Hoppas allt slutar i att jag snart kan ansluta mig till er tråd på riktigt. Lycka till allihopa :)

• TyckOmMig

Uppdatering från mig då jag varit först på väldigt givande trevlig Tvillingträff hela fm idag med väldigt bra upplägg från två som jobbar på NEO information trots jag låg där själv med tvillingflickorna nov-13 finns alltid saker man så här inför ny tvillingfödelse kan ta till sig man blir aldrig fullärd och sen hade vi besök av ett jätte härligt tvilling par en pojke & en flicka totalt olika precis som mina som var drygt 8 månader och deras föräldrar som gav tips råd och hur dom överlevde tiden som nyblivna tvåbarns föräldrar!

På em var det dags för mitt tredje TUL är i v 32+1 idag och tvilling gossarna fortsätter att öka på sig rejält fast denna gång skiljde det lite mer dom åt i vikt Tv 1 lite drygt 2 kilo och Tv 2 han drar ifrån och vägde hela 2,3 kg vilket är mkt!Trodde det skulle klinga av lite nu men nåja jag får vara glad och nöjd trots att det nu är rejält tungt!Datum för igångsättning är också fastställd till den 13/7 om inte det drar igång av dig själv vilket jag tror att det kommer göra...Det som ännu inte är klart är vilken position dom kommer inta ännu ligger bägge med huvudena uppe har alltså inte vänt sig och mitt nästa TUL den 25/6 blir avgörande där om det blir vaginalt eller kejsarsnitt.Så jag lär inte göra annat än be till högre makter att Tv 1 väljer att inta önskvärd position med huvudet ner den närmaste tiden.

• Blomman701
    Snart lycklig skrev 2015-06-09 22:48:30 följande:

Natten till idag var helvetisk, jag hade så ont i ryggen (bröstryggen). Kl 02.00 ca vaknade jag hade sedan ett helsike. Imorse satt jag i min ensamhet på toalettstolen och bara störtgrinade högt och ljudligt, orkade inget mera. Tänkte "ta ut ungen, så jag kan överleva". Den tanken är nu borta. ;)

Idag har jag varit till min kiropraktor, fantastiska Petra, och än så länge har det känts lite bättre. Hon tyckte det släppte bra i bröstryggen. Hoppas hoppas att denna natt blir lite bättre, helst mkt bättre. Ska till henne igen på måndag.

Hoppas du fick sova i natt! :)
  • zaq1234

Weeme.tsh ska ligga runt 1 så det är ju bara bra. Äter du ngn levaxin nu?

Vad hade du för värde vid et/fet?

• zaq1234

Tyckommig, bra att de växer! Låter dock som du säger..rätt så tungt... Räcker det att bara den ena tvillingen ligger med huvudet ner?

Milla, härligt att det såg bra ut för dig med!

Styrke kram till dig snart lycklig... Verkar jättejobbigt att ha så ont.

• TyckOmMig

zaq-Tv1 måste ligga med huvudet nedåt sen har det lite mindre betydelse hur Tv2 väljer att ligga då det efter Tv1 födelse står beredskap med både UL och att man försöker hålla ett fast grepp om Tv2 så han/hon inte kan vända sig dock hände det ju mig då Elisa skulle till att födas att hon hann vända sig och valde att födas fram i säte vilket är lite kämpigare...och barnet får inte riktigt samma utgångsläge press så hon mådde sämre då hon kom ut och det var egentligen därför vi hamnade på NEO.

• Blomman701

Imorgon kommer vårt pyre till världen! Tyvärr blir det ett snitt men men jag har fått gå en full graviditet och klarat mig utan havandeskapsförgiftning och leverpåverkan! Försöker hitta positiva saker men jag har ju en tendens att måla fan på väggen. Ni får gärna skicka en tanke eller två till en lite nervös och nojjig Atenmamma!

Kram

• MillaQ2
    Blomman701 skrev 2015-06-10 20:08:58 följande:

Imorgon kommer vårt pyre till världen! Tyvärr blir det ett snitt men men jag har fått gå en full graviditet och klarat mig utan havandeskapsförgiftning och leverpåverkan! Försöker hitta positiva saker men jag har ju en tendens att måla fan på väggen. Ni får gärna skicka en tanke eller två till en lite nervös och nojjig Atenmamma!

Kram

Å spännande, det kommer gå jättebra, snart får ni er sötnos i famnen, underbart! Stort lycka till!! Kramar <3
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus