• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47
    weeme skrev 2015-06-17 22:37:43 följande:

Hormoner är toppen Demon. Men inte bra för blodtrycket alla gånger. I morgon ska jag in och ta extra prover och ta trycket igen. Har börjat yoga andas så ofta jag kommer ihåg, hoppas det hjälper....

Tror jag absolut hjälper blodet! Jag ska investera en gravid cd från institutet för medicinsk yoga.
    Och vila!!!

Milla, så kände jg oxå, jag vill flytta, men hade ju hela veckan med olika möten! Haha!
  • Kakolina

Jag hoppar på denna tråd nu, har följdt denna och några av ÄD-trådarna, men inte skrivit så mycket. Var på ultraljud idag och såg hjärtat slå (är i vecka 7.0 idag). Har gjort ÄD på Art Medica på Island och blev gravid på första insättningen. Är singel, en killkompis donerade sperman. Då jag blev diagnostiserad med förtidigt klimakterium när jag var 37, ungefär när jag började försöka bli gravid, så hoppade jag över IVF och började kolla upp ÄD direkt. Det blev ett års väntetid på Island, innan de hade donator åt mig, men hon gav 24 ägg (jag fick 12, de delade på två). Har 5 tvådagars embryon i frysen också.

• Blomman701

Välkommen! :)

Kakolina skrev 2015-06-17 22:54:24 följande:

Jag hoppar på denna tråd nu, har följdt denna och några av ÄD-trådarna, men inte skrivit så mycket. Var på ultraljud idag och såg hjärtat slå (är i vecka 7.0 idag). Har gjort ÄD på Art Medica på Island och blev gravid på första insättningen. Är singel, en killkompis donerade sperman. Då jag blev diagnostiserad med förtidigt klimakterium när jag var 37, ungefär när jag började försöka bli gravid, så hoppade jag över IVF och började kolla upp ÄD direkt. Det blev ett års väntetid på Island, innan de hade donator åt mig, men hon gav 24 ägg (jag fick 12, de delade på två). Har 5 tvådagars embryon i frysen också.

• Blomman701

Mmmm Redan du har nog rätt, i varje fall har inte hon klippt! Maken blev dessutom ensam kvar med sin mamma och fick vid 14 års ålder ta hand om spillrorna av en kvinna som tog till alkohol för att komma över att mannen träffat en annan som dessutom han lämnade henne för. :( Det spelas mycket på tyck synd om mig kort...

• JZ79

Välkommen Kakolina!!

Redan.. Tackar som frågar läser dagligen men har inte mycket ork att skriva. Har gått in i vecka 10, mår fortfarande väldigt illa (även om Lergigan comp hjälper en hel del), galet trött.. Jag hade ju mycket blödningar i början, de sista dagarna har det varit lugnt..så skönt! KUB ultraljud 3/7...vi längtar efrer att få se Pyret igen.

• Redan47

Jz vet precis hur det känns. Och jag tycker det är precis som det ska, vi tar del av gemenskapen och noterar när vi orkar! Precis min andemening med tråden!
    Mitt konstanta illamående kunde o kan hållas genom att äta fyra-fem ggr/ dag och näringstätt. Kroppen vill inte äta fett eller socker, vilket ocå underlättar illamående. Frukt ja! Grönt ja! Kokt ägg 7min ja, linser/bönor ja, gravad lax ja (den fryser jag först 3dgr), yougurt naturell eko hög fetthalt 4% ger bättre mättnad o näring, fetaost.
    Trött trött ... Ja - medicin plus grav. Jag sov i förrgår flera timmar på em.

Nu iväg på bm.

Välkommen kakolina, väntat på dig! Så härligt med detta plus!

• HRE

Välkommen Kakolina, kul med en till singel här;.)

Stackars er med hormonsvängingar;.( Jag vågar knappt skriva det men mår jättebra. Visst, lite illamående ibland men nu tar jag bara Lergigan ibland. Kramperna har lagt sig och halsbrännan också. Ingen aning om varför - jag har inte gjort något.
    Däremot kissade jag på mig häromdagen när katten dragit in en mus jag försökte fånga, haha! Bebisarna tryckte på väldigt!

Humörmässigt mår jag toppen hela tiden! Ibland får jag såna glädjerus och bara sitter och ler!

Sen är det nog på ett sätt skönt att inte ha en sambo/man att störa sig på;.) Jag gör precis vad jag vill!

På onsdag är det dags att få reda på vilka kön bebisarna har - spännande!

• Blomman701

Mina humör svängningar kom mot slutet och känslotårar för inget sedan sessan fötts! :) Grät flodhästtårar när maken inte ville ge henne sitt namn plus dotter i efternamn.... Nu inser jag att det är lite komiskt att tycka det var världens ände.

HRE skrev 2015-06-18 09:24:50 följande:

Välkommen Kakolina, kul med en till singel här;.)

Stackars er med hormonsvängingar;.( Jag vågar knappt skriva det men mår jättebra. Visst, lite illamående ibland men nu tar jag bara Lergigan ibland. Kramperna har lagt sig och halsbrännan också. Ingen aning om varför - jag har inte gjort något.

Däremot kissade jag på mig häromdagen när katten dragit in en mus jag försökte fånga, haha! Bebisarna tryckte på väldigt!

Humörmässigt mår jag toppen hela tiden! Ibland får jag såna glädjerus och bara sitter och ler!

Sen är det nog på ett sätt skönt att inte ha en sambo/man att störa sig på;.) Jag gör precis vad jag vill!

På onsdag är det dags att få reda på vilka kön bebisarna har - spännande!

• Snart lycklig

Ego: Jag går ju på kontroller två ggr i veckan nu, pga begynnande havandeskapsförgiftning. Har ju klarat mig ifrån äggvita i urinen hittills, tills idag. Det var pusselbiten som fattades för diagnosen HF. Också haft huvudvärk och flimmer framför ögonen. Mitt blodtryck var också lite högre, trots medicinering. Min vanliga BM ringde till förlossningen för en extra koll av mig i em. Tänkt resa bort över helgen, men BM lät inte så glad över det. Snopet när allt är packat och klart för att åka. Vi får se efter kollen på förlossningen.

Idag vecka 33, 32+0.

Tack och lov var bebisens hjärtljud helt normala, idag 145-150. Lite lägre sist.

Mina bruna flytningar/blödningar som jag haft sedan i måndags är nu helt borta. Eftersom de var bruna (gamla) och inte ökade i mängd eller ändrade färg till mera rött, behövde jag aldrig åka in och kolla.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus