• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • weeme

SL, jag tyckte inte jag kunde amma heller i början, men kollade på bilderna på magsäcken på bebis; som en ärta först, då lugnade jag mig.. En dag kom en sur kärring (syrra) och tyckte jag skulle pumpa för ungen var hungrig (hon hade just ätit men skrek för sambon tog henne på promenix så jag skulle få vila). Då fick jag ut 5 ml på båda sammanlagt.... Som jag sedan skulle försöka hälla i bebisen (hon glömde visa hur man använder koppen) så allt rann förstås ut och då var ju brösten tomma. Heja amningshjälpen... Jag tog det piano och matade lite men ofta, purelan på tuttarna hela tiden mot smärtan. (Fick på BB första provet men hade köpt med en tub till BB efter tips av en vän). Väl hemma rann mjölken till bättre och bättre, mata ofta eftersom det var det bebis ville. Hon gick knappt upp det hon skulle, men det tog sig till mininivån ganska snart. När mjölken sinade vid tre månader (hon åt dåligt och jag stressade av andra skäl) fick jag amma varje timme dagtid, varannan nattetid ett par dagar. Pumpade efter många av de amningarna. Efter ett tag kom mjölken tillbaka. Ammandet var som lättast efter ettårdagen, bara att ösa på haha. Lycka till, försök tro på att det kommer gå!

Tyckommig, så sött jag dånar!!!

FRK Röd, lycka till!

• JZ79
    Frk Röd skrev 2015-07-12 20:10:26 följande:

KUB i morgon för mig. Lite nervöst är det men jag hoppas att allt ska gå bra.

Det kommer säkert gå jättebra!! Kram och lycka till!
  • hjärtebubblan
    Snart lycklig skrev 2015-07-12 16:42:46 följande:

Förlåt att jag inte läser och kommenterar judt nu, men ändå kommer medlem fråga. Allt pga av tidsbrist. :)

Jag får inte igång amningen. Jag pumpar och pumpar, blir galen snart. Gråtit mest hela dagen för detta. Det kommer bara lite ibland, typ max en 1 ml spruta. Jag vill verkligen amma! Har ni några tips? Snälla ge mig dem i så fall.

Har inte glömt er! Kram.

Det tar lite extra tid för amningen att komma igång efter ett snitt som Redan nämner. Ju mer du har din bebis vid dig dessto bättre, det triggar mjölkproduktionen. Det tog lätt tre veckor innan vi fick ordning på det hela och flera gånger var jag beredd på att ge upp. Kändes inte bra att ge ersättning som mättar betydligt mer och längre än vår mjölk. Jag har druckit alkoholfri öl, tips från andra som inte fått igång mjölkproduktionen och inbillar mig att det hjälpt. Jag struntade tillslut i alla tider som skulle hållas för jag orkade inte väcka stumpan var och varannan timme, de måste ju få sova och återhämta sig. Detta gjorde att jag ammade i tid och otid men hellre det att ha en nöjd plutt än ett monster som skriker förtvivlat för det är minsann en timme tills nästa matning. :) Lycka till, ge inte upp och behöver du mer pepp så skicka ett pm! Kram
  • Snart lycklig

Tack raringar för era fantastiska svar! Blödig som jag är, rinner tårarna.

Lycka till Frk Röd!

Så bedårande barn TyckOmMig.

Kram på er.

• Frk Röd

Tusen tack för lyckönskningar. KUB gick bra. Fick se en livlig liten krabat som låg och sparkade med benen och viftade med armarna. Sannolikheten för att något skulle vara "fel" var låg, 1: 20 000.Glad

• bullenochgrisen

Härligt! Vi fick också 1: 20 000 :)

Frk Röd skrev 2015-07-13 10:54:58 följande:

Tusen tack för lyckönskningar. KUB gick bra. Fick se en livlig liten krabat som låg och sparkade med benen och viftade med armarna. Sannolikheten för att något skulle vara "fel" var låg, 1: 20 000.

• bullenochgrisen

Idag välkomnar vi vecka 40! Jag är så tacksam för att jag i det stora hela har fått må bra under denna graviditeten. Imorgon får vi äntligen träffa vårt lilla hjärta, underbart, nervöst men så spännande!

• Frk Röd

Snart har du din lilla prinsessa i famnen Bullen. Stort lycka till i morgonGlad

• weeme

Frk Röd, grattis till fint KUB!

Bullen lycka till snart får ni pussas!

SL, jag drack också lättöl/ alkoholfri öl när min mjölk försvann. Drack mycket vatten också. Och såg till att aktivt slappna av och bara försöka njuta av livet... Med bebis.

Och så klart kan barn ha vilka kläder som  helst. Vår dotter älskar tåg..

• MillaQ2

Stooort lycka till Bullen ! Ska tänka på er imorgon, äntligen dags! :D Kramar!!!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus