Redan47 skrev 2015-07-18 23:34:09 följande:
Tyckommig ja jag har nu kommit in i fasen att förstått jag är gravid på riktigt och njuter av de små som finns o frodas i mig.
Weeme precis som du säger, kostar även på mig att glädjas och väljer sanningen att jag ska klä små bebisar. Skönt med grönt ljus efter vägen!
SL : hur mår du? Är ni hemma? Har blodtrycket stabiliserats? Mediciner ?
Bullen: knackar även på hos dug och din baby bubbla! Hemma?
Frk röd o jz hur mår ni? Har ni fattat??
Hej, jag mår sådär, önskar så att jag mådde bättre och kunde njuta mer av graviditeten. Illamåendet är mycket bättre, bara vissa lukter som utlöser det nu, tar Lergigan Comp på morgonen bara, sen klarar jag mig rätt ok. Det som gör jag inte mår bra är konstant huvudvärk. Blodvärde och blodtryck ligger bra, men nu när jag haft ont i huvudet i över 4 veckor och de sista veckorna fått flera migränanfall/vecka så tyckte bm att min läkare på vårdcentralen måste hjälpa mig. I fredags ringde min läkare upp mig, vi diskuterade olika sorters mediciner att ta vid migränen då han ansåg det var viktigt att försöka bryta ett anfall när det kommer. Han skrev ut Citodon att ta vid behov. Nu har jag ju i andra trimestern och den medicinen är typ det enda jag får ta just nu. Huvudvärken beror sannolikt på graviditetshormoner, han sa tyvärr att eftersom jag alltid haft besvär av huvudvärk och migrän så är det väl så att det blir värre för mig vid graviditet, andra slipper ju skiten helt. Ingen kan säga om det kommer bli bättre...bara att hoppas. Han justerade även min medicin som jag har förebyggande mot migrän, kan vara så att jag reagerar annorlunda med den nu när jag är gravid så det är den som ger mig mer huvudvärk. Testar nu att minska dosen, ev ta bort helt eftersom jag ändå har så mycket migrän så verkar den inte göra nytta.
Jag börjar få en rejäl bebismage

Köpte mammabyxor igår, kan inte ha något annat.. V 15 nu (14+4) Hu ska detta sluta när magen redan känns så stor, haha! Känns som vi har förstått nu att vi ska bli föräldrar, vi har berättat för fler vänner och bekanta