• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • skade

Grattis Bullen till den underbara flickan och grattis Tyckommig till utskrivning. Snart har 28 veckor passerat och tiden går ju så långsamt.

Vi har TUL på måndag och har bestämt att om det ser bra ut måste vi  börja utgå från att allt kommer att gå bra, hittills har vi inte vågat tänka tanken.

Håller tummarna för alla!

• Redan47

Så skönt Bullen att det kändes bra tillslut. Nu skördar du insatsen av allt efter vägen. Passa på och njut nu innan ni åker hem, låt amning komma igång. Jätte fin vikt och Alicia låter jättefint! Kram

• weeme

Skönt att allt rullar på Tyckommig!

Jag köpte ett andningslarm av en kompis som fick prematur så hon hade ett. Efter att vår dotter slutade andas när hon låg på mig på BB och blev blåare och blåare kändes det lugnande att ha ett larm i sängen... Givetvis var det inget fel på henne när de kolladepå BB, men hade hon den tendensen tänkte jag inte chansa! Hände två gånger där men aldrig sedan vad jag vet. Larmet var en platta man la mot sängbotten om jag inte minns fel, det funkade i alla fall då man lyfte bebis och glömde stänga av...

• MillaQ2

Varit på inskrivningssamtal och information på Danderyds sjukhus. Det kändes jättebra men ändå nervöst och lite overklighetskänsla. Fick nu instruktion att sluta med trombyl tre dagar innan. Levaxinet ska jag däremot fortsätta med även efter förlossningen och ta nya prover framöver. Hemms fixar vi matlådor och fryser in och har köpt allt vi behöver till bebisen nu utom andningslarm som vi nog ska ha så man vågar sova. Börjar känna oss redo. Måtte nu allt gå bra! Aldrig varit så orolig i hela mitt liv.

• MillaQ2

Nej onsdag men inskrivningen var redan idag, tror de har dessa på torsdagar och fredagar och snitten görs mån-ons. Känns bra att ha haft inskrivningssamtalet för barnmorskan sa igår att bebis lagt sig tillrätta med huvudet i bäckenet nu och förbereder sig på att komma ut.

• Redan47

Vad tiden ändå gått super fort!!! Förstår att det känns pirrigt, just när ett datum o tid typ bestämt. När det kommer spontant så är det ju bara gilla läget....

Idag, 20+5, är mina inneboende så alerta och stora att de känns ordentligt när de jazzar! Mysigt. Idag har jag till o med inhandlat lite beg. Kläder pytte storlek på FB tvillingprylar. Känner mig modig. Lovat min man att fixa för en ev tidig leverans... Nu blir han lugnare. ;))

• TyckOmMig

Redan-smart drag att förbereda för era underverk man vet liksom aldrig riktigt när det kan hända...Ska jag skriva som inte ens hade packat ngn väska eller så utan fick ta det som det kom!!!Din bästa period är här i graviditeten min vän tillåt dig att bara vara i nuet och njut lite extra skriver jag som är mitt uppe i amning nattvak men dom är underbara mina små raringar och det fungerar alldeles perfekt trots kejsarsnittet att dubbelamma även dessa två!

• TyckOmMig
    Sunlight skrev 2015-07-15 14:40:10 följande:

Tyckommig du som är ett proffs. Vilka vitaminer är bra att ta innan Fet?

Mamma
    Jag intar E-vitaminer,zink+C-vitamin komb,Magnesium.D-vitamin och extra mkt folsyra även tagit bidrottningsgele i flytande form elixir för att hjälpa slemhinnan på traven och att inte glömma antibiotika kur innan Flagyl/Doxyferm även tagit Pednisolon och Levaxin.
    Hoppas jag fick med allt och att det var/är till hjälp.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus