• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Mallanmillis
    Anny123 skrev 2015-12-16 07:16:30 följande:
    Hur har det gått för dig?? Har bebis kommit? Hur var det att göra snitt?
    Hej! Igår förmiddag kom vår lille kille till världen helt perfekt. Kejsarsnittet gick jättebra och vi hade ett grymt team inne på op.salen. Alla berättade vad de gjorde och var noga med att jag och min sambo hade det bra. Mycket förberedelser innan men när narkissköterskan som stod bredvid mig sa att nu börjar de så tig det typ 2 min så var han ute och skrek som bare den. Underbar känsla. Tog sedan ett tag att sy igen allt men under tiden tig personalen kort pt oss och han blev vägs och mätt m.m. Sen hamnade vi på uppviket i 2 timmar innan vi kom till bb.

Nu kämpar vi med amningen. Haft/har väldigt ont efter snittet så det är väl det negativa. Känner mig handikappad och sambon gör just nu precis allt. Längtar tills vi får komma hem och bara vara.
  • liinaH

Åh stort grattis till er som har fått era små bebisar! själv går jag bara i väntas tider.. BF på söndag.

• Preggo151220
    liinaH skrev 2015-12-16 17:13:09 följande:

Åh stort grattis till er som har fått era små bebisar! själv går jag bara i väntas tider.. BF på söndag.

Söndag jag med :)
  • Elinannamaria
    Skånetjej01 skrev 2015-12-16 10:18:10 följande:

8.31 kom vår lilla prinsessa :)

Grattis! Då gick det rätt fort när värkarna väl började eller?
  • Skånetjej01
    Elinannamaria skrev 2015-12-16 18:36:04 följande:
    Grattis! Då gick det rätt fort när värkarna väl började eller?
    Tack ja, det gjorde det. Vi va på fl i 4 timmar.
  • BowserSchnauzer

BF idag, än så länge ingen bebis och inga känningar. Har en känsla av att det tar några dagar till ;). Fler som väntar efter BF?

• Anny123
    Mallanmillis skrev 2015-12-16 16:47:18 följande:

Hej! Igår förmiddag kom vår lille kille till världen helt perfekt. Kejsarsnittet gick jättebra och vi hade ett grymt team inne på op.salen. Alla berättade vad de gjorde och var noga med att jag och min sambo hade det bra. Mycket förberedelser innan men när narkissköterskan som stod bredvid mig sa att nu börjar de så tig det typ 2 min så var han ute och skrek som bare den. Underbar känsla. Tog sedan ett tag att sy igen allt men under tiden tig personalen kort pt oss och han blev vägs och mätt m.m. Sen hamnade vi på uppviket i 2 timmar innan vi kom till bb.

Nu kämpar vi med amningen. Haft/har väldigt ont efter snittet så det är väl det negativa. Känner mig handikappad och sambon gör just nu precis allt. Längtar tills vi får komma hem och bara vara.

Åh men grattis till er lillkille, vad underbart! Skönt att höra att allt gått bra trots smärtan. Har du fått nåt smärtstillande emot det onda? Kan du vara uppe och gå nåt? Hade oxå lite kämpigt med amningen när vår dotter föddes, men med litet tid, tålamod (och smärta) så kommer det funka bra snart! Vet du när det kan bli aktuellt med hemgång? Hur stor var han? Åh nu längtar jag tills på måndag
Svar på tråden BF slutet av december :)