• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Skånetjej01
    emelieen skrev 2015-12-15 18:03:09 följande:
    Startpaket på förlossningen? Jag har redan hämtat ut mitt från libero nämligen :) kläder har jag också massor av. Känner att man kan inte riktigt ha för mycket. :P

Hur är det med bindor? Jag har packat ner ett par vanliga bindor som jag fick med i liberoboxen, bör jag kanske köpa förlossningsbindor också eller brukar dem ha det?

Och när det kommer till mat/snacks på förlossning, vad brukar man som mamman få av dem och är allt ok att ta med? Tuuuusen frågor :p
    Man får väskor med blöjor iallafall på fl. Bindor är jag nästan helt säker på att det fanns inne på toaletten.
    Jag åt inte så mkt under förlossningen men dom tvingade i mig kräm också fick jag saft där. Sen när man har fött så brukar man få mackor.
    Jag vet faktiskt inte om de har några mat förbud. Men jag hade nog inte tagit med något med nötter o mandel i.
  • emelieen
    Skånetjej01 skrev 2015-12-15 18:23:57 följande:

Man får väskor med blöjor iallafall på fl. Bindor är jag nästan helt säker på att det fanns inne på toaletten.

Jag åt inte så mkt under förlossningen men dom tvingade i mig kräm också fick jag saft där. Sen när man har fött så brukar man få mackor.

Jag vet faktiskt inte om de har några mat förbud. Men jag hade nog inte tagit med något med nötter o mandel i.

Okejokej, tack för svar! :) när var det du hade bf?
  • Skånetjej01
    emelieen skrev 2015-12-15 19:38:08 följande:
    Okejokej, tack för svar! :) när var det du hade bf?
    27 har jag bf. Så nära men ändå så långt borta :)
  • Skånetjej01

Jaha, nu har vattnet gått v38+2. Bara o vänta på att värkarna ska komma. Nu är jag så nervös. Bm på fl sa att jag skulle gå o lägga mig, men hur somnar man nu? Jag har packat väska till stora flickan o slängt i några sista saker i bb väskan.

• emelieen
    Skånetjej01 skrev 2015-12-16 00:06:05 följande:

Jaha, nu har vattnet gått v38+2. Bara o vänta på att värkarna ska komma. Nu är jag så nervös. Bm på fl sa att jag skulle gå o lägga mig, men hur somnar man nu? Jag har packat väska till stora flickan o slängt i några sista saker i bb väskan.

Ja, hur somnar man från det? Jag hade inte fått en blund. Lycka till å hoppas allt går bra :)
  • Skånetjej01
    emelieen skrev 2015-12-16 00:16:50 följande:
    Ja, hur somnar man från det? Jag hade inte fått en blund. Lycka till å hoppas allt går bra :)
    Haha det är lättare sagt än gjort. Just nu ligger jag bara o känner efter. Tack så mkt.
  • Anny123
    Mallanmillis skrev 2015-12-14 21:13:06 följande:

Det kan jag absolut göra :)

Hur har det gått för dig?? Har bebis kommit? Hur var det att göra snitt?
  • emelieen
    Skånetjej01 skrev 2015-12-16 10:18:10 följande:

8.31 kom vår lilla prinsessa :)

Grattis! :)
  • Anny123
    Skånetjej01 skrev 2015-12-16 10:18:10 följande:

8.31 kom vår lilla prinsessa :)

Stort grattis!!!
Svar på tråden BF slutet av december :)