• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Mallanmillis
    liinaH skrev 2015-12-14 15:22:50 följande:
    Åh vad kul för er! Att ni får träffa er lilla bebis i morgon! Är du nervös? Jag gick in i vecka 40 idag. (39+0) väntar med spänning. Är såå taggad på att träffa vår son. Har haft lite mens värk till och från i två dagar nu. Vet inte om det betyder något speciellt eller om det bara är kroppen som spelar ett spratt. Men utvecklas inte mer än lite mensvärk bara..
    V. 39+3 idag och har haft mycket sammandragningar och molvärk sen helgen. Så det är skönt att snittet blev två dagar tidigare skulle egentligen snittats på torsdag men nu blev det imorgon istället :)

Har nog inte riktigt fattat det ännu att det liksom är dax. Kommer nog vara mer nervös imorgon när vi väl kommit till sjukhuset men just nu är man bara uppe i varv :)

Håller tummarna att det är något som är på gång för dig inom de närmsta dagarna :)
  • Skånetjej01
    Mallanmillis skrev 2015-12-14 14:53:46 följande:

Har idag varit på inskrivning och imorgon blir det kejsarsnitt under förmiddagen. Känns så overkligt att man har sin bebis imorgon. Allting är packat och klart hoppas bara man får lite sömn inatt och inte är helt uppe i varv och inte kan sova.

Hur går det för er andra?

Vad härligt för dig. Kan tänka mig att sömnen kanske inte blir den bästa.
    Själv så har det inte blivit någon bebis än :( V 38+0 idag. Får sammandragningar så fort jag gör något hoppas att det är dags snart. Känner mig så stor o klumpig nu.
  • Mallanmillis
    Skånetjej01 skrev 2015-12-14 17:40:22 följande:
    Vad härligt för dig. Kan tänka mig att sömnen kanske inte blir den bästa.
    Själv så har det inte blivit någon bebis än :( V 38+0 idag. Får sammandragningar så fort jag gör något hoppas att det är dags snart. Känner mig så stor o klumpig nu.
    Ne känner jag mig själv blir det nog inte många timmars sömn inatt ;) men hoppas få sova lite så tiden går.

Håller tummarna att det snart är dags för dig med!
  • Fiiaaa

Vi fick välkomna en liten fin dotter till världen igår några dagar tidigt. En lång och tuff men normal förlossning. Helt underbart! Kram och lycka till ni som har det framför er.

• emelieen
    Fiiaaa skrev 2015-12-14 19:46:10 följande:

Vi fick välkomna en liten fin dotter till världen igår några dagar tidigt. En lång och tuff men normal förlossning. Helt underbart! Kram och lycka till ni som har det framför er.

Stort grattis!
  • Skånetjej01

Grattis super kul!!!
  • Anny123
    Mallanmillis skrev 2015-12-14 17:59:09 följande:

Ne känner jag mig själv blir det nog inte många timmars sömn inatt ;) men hoppas få sova lite så tiden går.

Håller tummarna att det snart är dags för dig med!

Åh vad spännande! Förstår att det kommer cara svårt att sova inatt. Har planerat snitt nästa måndag och är både nervös och förväntansfull. Du får gärna berätta om dina upplevelser av det efteråt. STORT lycka till imorgon, underbart att bebis kommer till er imorgon.
  • Mallanmillis

Stort grattis!! :)
  • Mallanmillis
    Anny123 skrev 2015-12-14 20:35:37 följande:
    Åh vad spännande! Förstår att det kommer cara svårt att sova inatt. Har planerat snitt nästa måndag och är både nervös och förväntansfull. Du får gärna berätta om dina upplevelser av det efteråt. STORT lycka till imorgon, underbart att bebis kommer till er imorgon.
    Det kan jag absolut göra :)
  • Elinannamaria

På lucia kom vår lilla flicka, vi mår toppen och det är så häftigt att att vara en familj på fyra.
    En spektakulär förlossning, fort gick det, precis som jag varit lite rädd för men man klarar så sjukt mycket mer än man tror!

Svar på tråden BF slutet av december :)