• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Mallanmillis
    Preggo151220 skrev 2015-12-10 19:07:00 följande:

Men ajdå stackarn :( men skönt att få träffa nya lillen snabbare iaf :) de är ju om bara några dagar. Är du nervös?

Lite nervöst är det väl men det ska nog gå bra :)
  • anaconda
    Elinannamaria skrev 2015-12-10 12:07:17 följande:

Har inte skrivit så mycket här, denna graviditeten har liksom inte hamnat i fokus med en 19 månaders hemma men nu på slutet har jag äntligen börjat gå in i att vi faktiskt skall bli en till och också längta!

Blev extra tydligt i tisdags när jag dagen efter hemsk magsjuka vaknade upp med värkar och bitar av slemproppen lossnade, vi ringde min mamma, packade färdigt BB väska och letade fram babyskydd och alla tillbehör. När mamma kom trodde jag vi skulle åka in men pga magsjuka hos både mig och sambon fick jag höra att han då inte får vara med på förlossningen ???? därefter avtog värkarna mer och mer och på eftermiddagen var dom helt borta. Säkerligen pga min oro och stress över att få föda utan honom.
    Sen dess har jag varit inställd på att det skall dra igång igen varje natt, men hittills bara enstaka onda "förvärkar". Födde sonen 11 dagar innan bf, vilket skulle vara idag men här är hur lugnt som helst.

Någon som dricker hallonbladste eller gör några andra igångsättningsknep?

Åhhhh! Har tänkt på dig massa om hur de gått mm men hitta inte dig!

Hur har graviditeten varit?
  • Elinannamaria
    anaconda skrev 2015-12-10 21:44:26 följande:
    Åhhhh! Har tänkt på dig massa om hur de gått mm men hitta inte dig!

Hur har graviditeten varit?
    Men hej!!
    Graviditeten har varit bra, väldigt lik den förra med foglossning och mycket sammandragningar men det är ju så fullt upp med annat nu andra gången. Hur går det själv? Har du några känningar?
    Hur tycker du det går att vara höggravid med en "liten" hemma?
  • anaconda
    Elinannamaria skrev 2015-12-10 21:59:28 följande:
    Men hej!!
    Graviditeten har varit bra, väldigt lik den förra med foglossning och mycket sammandragningar men det är ju så fullt upp med annat nu andra gången. Hur går det själv? Har du några känningar?
    Hur tycker du det går att vara höggravid med en "liten" hemma?
    Min graviditet har varit hemsk, migrän, foglossning, ont överallt mm plus en vild unge som kräver allt o lite till!

Kom hem från fl precis typ för jag har kraftiga sd med menssmärta både vid stockar o rygg. Ctg visade allt bra med bebis men värkar som är intensiva, läkaren trodde de berodde på uvi så fick antibiotika och hoppas värkarna avtar, tappen va tydligen opåverkad 2-3cm.
  • Elinannamaria
    anaconda skrev 2015-12-10 22:16:57 följande:
    Min graviditet har varit hemsk, migrän, foglossning, ont överallt mm plus en vild unge som kräver allt o lite till!

Kom hem från fl precis typ för jag har kraftiga sd med menssmärta både vid stockar o rygg. Ctg visade allt bra med bebis men värkar som är intensiva, läkaren trodde de berodde på uvi så fick antibiotika och hoppas värkarna avtar, tappen va tydligen opåverkad 2-3cm.
    Usch! Har ni förskola nått? Jag har Egon 30 timmar nu för att jag är sjukskriven men att hämta och lämna är inte helt lätt, har tur eftrrsom min sambo kan jobba hemifrån en hel del så vi kan hjälpas åt.
    Synd att värkarna inte haft nån effekt, eller vill du gärna föda nästa är?
    Mina värkar är rätt vassa imellan åt med, känns riktigt som om de öppnar upp där nere men det är säkert bara inbillning.
  • anaconda
    Elinannamaria skrev 2015-12-10 22:33:26 följande:
    Usch! Har ni förskola nått? Jag har Egon 30 timmar nu för att jag är sjukskriven men att hämta och lämna är inte helt lätt, har tur eftrrsom min sambo kan jobba hemifrån en hel del så vi kan hjälpas åt.
    Synd att värkarna inte haft nån effekt, eller vill du gärna föda nästa är?
    Mina värkar är rätt vassa imellan åt med, känns riktigt som om de öppnar upp där nere men det är säkert bara inbillning.
    Jo som tur har vi dagis 9-15 varje dag och Izabella älskar att vara där oxå de som tur. Är oxå sjukskriven sedan 1sep till bf 11/1 (blev flyttad 12 dagar :( urs) ev blir de igångsättning första veckan i januari.

För min del kan bebis komma nu om hon vill.

När är du beräknad? Var i Sthlm bodde du?
  • Elinannamaria
    anaconda skrev 2015-12-10 22:47:09 följande:
    Jo som tur har vi dagis 9-15 varje dag och Izabella älskar att vara där oxå de som tur. Är oxå sjukskriven sedan 1sep till bf 11/1 (blev flyttad 12 dagar :( urs) ev blir de igångsättning första veckan i januari.

För min del kan bebis komma nu om hon vill.

När är du beräknad? Var i Sthlm bodde du?
    Samma som här då med fsk, väldigt skönt!

Vi har faktiskt flyttat från Stockholm, i augusti tog vi vårt pick och pack och flyttade till Göteborg där jag kommer ifrån. Kände att vi inte klarar två barn så tätt utan släkten nära, ett toppenbeslut känns det som!

Åh va drygt att bli framflyttad, men hoppas du får igångsättningen om det blir för jobbigt.
  • anaconda
    Elinannamaria skrev 2015-12-11 09:09:21 följande:
    Samma som här då med fsk, väldigt skönt!

Vi har faktiskt flyttat från Stockholm, i augusti tog vi vårt pick och pack och flyttade till Göteborg där jag kommer ifrån. Kände att vi inte klarar två barn så tätt utan släkten nära, ett toppenbeslut känns det som!

Åh va drygt att bli framflyttad, men hoppas du får igångsättningen om det blir för jobbigt.
    Ja tur dagis finns och speciellt när barnen älskar att vara där, jag får ju typ dra hem Izabella 4 av 5 dagar :)

Så pass att ni beslutade att flytta, inte en liten flytt häller ;) fast de är ju mycket skönare att bo nära o kära när man har två små barn.

Vi ska bygga nytt hus här på vår tomt, tror huset kommer v7 (slutet på feb) så de är väldigt spännande men samtidigt känner jag stress mm (en VILD 2åring, en nyfödd, massa folk som kommer vara här o markarbete mm kommer bygga 2 meter framför vårt nuvarande hus precis vid vår ytterdörr typ) men de blir säkert jätte bra när allt är klart

Får se vad bm o läkare säger om igångsättning, just nu känns de helt ok igen o speciellt eftersom min man fick ledigt över jul o nyår så han jobbar en vecka till sen ledig till 7/1.
  • Mallanmillis

Har idag varit på inskrivning och imorgon blir det kejsarsnitt under förmiddagen. Känns så overkligt att man har sin bebis imorgon. Allting är packat och klart hoppas bara man får lite sömn inatt och inte är helt uppe i varv och inte kan sova.

Hur går det för er andra?

• liinaH
    Mallanmillis skrev 2015-12-14 14:53:46 följande:

Har idag varit på inskrivning och imorgon blir det kejsarsnitt under förmiddagen. Känns så overkligt att man har sin bebis imorgon. Allting är packat och klart hoppas bara man får lite sömn inatt och inte är helt uppe i varv och inte kan sova.

Hur går det för er andra?

Åh vad kul för er! Att ni får träffa er lilla bebis i morgon! Är du nervös? Jag gick in i vecka 40 idag. (39+0) väntar med spänning. Är såå taggad på att träffa vår son. Har haft lite mens värk till och från i två dagar nu. Vet inte om det betyder något speciellt eller om det bara är kroppen som spelar ett spratt. Men utvecklas inte mer än lite mensvärk bara..
Svar på tråden BF slutet av december :)