• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Mallanmillis
    Preggo151220 skrev 2015-12-10 11:55:52 följande:

Jag har oxå vart hemma ca 7 veckor och jag håller på att dö. Som du säger alla andra jobbar ju och sen orkar man inte göra så mkt heller. Kan tv tablån utantill vid de här laget. Så sjukt tråkigt att enbart vänta. Kissa gör jag extremt mkt på dagen men brukar klara mej med att vakna en gång på natten ungefär.

Ja tv tablån kan man utan och innan vid det här laget. Vädret här gör det inte roligare heller då det typ är mörkt hela dagarna och de känns då längre. Längtar hela tiden tills sambon kommer hem från jobbet vid 18 varje dag så man får lite vuxet sällskap att prata med. Men snart helg och folk är lediga sen är det "bebisveckan" som väntar så får la bara härda ut :)

När ska du ha? :)
  • Elinannamaria

Har inte skrivit så mycket här, denna graviditeten har liksom inte hamnat i fokus med en 19 månaders hemma men nu på slutet har jag äntligen börjat gå in i att vi faktiskt skall bli en till och också längta!

Blev extra tydligt i tisdags när jag dagen efter hemsk magsjuka vaknade upp med värkar och bitar av slemproppen lossnade, vi ringde min mamma, packade färdigt BB väska och letade fram babyskydd och alla tillbehör. När mamma kom trodde jag vi skulle åka in men pga magsjuka hos både mig och sambon fick jag höra att han då inte får vara med på förlossningen ???? därefter avtog värkarna mer och mer och på eftermiddagen var dom helt borta. Säkerligen pga min oro och stress över att få föda utan honom.
    Sen dess har jag varit inställd på att det skall dra igång igen varje natt, men hittills bara enstaka onda "förvärkar". Födde sonen 11 dagar innan bf, vilket skulle vara idag men här är hur lugnt som helst.

Någon som dricker hallonbladste eller gör några andra igångsättningsknep?

• Preggo151220

Ja vädret är inget kul de bara blåser och är mörkt. Min man slutar kl 16 på dagarna så har han hemma hyffsat tidigt iaf :) jag är beräknad den 20e :) men med min otur kommer jag väl säkert gå över typ 10 dagar eller nåt haha. Dudå?

• Elinannamaria

"När mamma kom trodde jag vi skulle åka in men pga magsjuka hos både mig och sambon fick jag höra att han då inte får vara med på förlossningen ????"

Skulle inte vara massa frågetecken i slutet på den meningen, förstår ju att man inte skall smitta ner alla småttingar med magsjuka i onödan. Hade lagt in en rädd emoji.

• Fiiaaa

6 dagar kvar till bf. Börjar kännas segt nu. Alla era tips på hur man får igång förlossningen tack ;)

• Elinannamaria
    Fiiaaa skrev 2015-12-10 13:25:40 följande:

6 dagar kvar till bf. Börjar kännas segt nu. Alla era tips på hur man får igång förlossningen tack ;)

Jag kör på hallonbladste denna gången, med storebror tryckte jag också på akupressurpunkter (muskeln mellan tummen och pekfingret). Får iaf mer sammandragningar av båda men har också rätt lättretlig livmoder :) födde 11 dagar före bf sist och hade en väldigt effekt förlossning. Är bf -11 idag.
  • Preggo151220

Dricker oxå Hallonbladste. Kanske inte gör nån nytta men varför inte lixom! Ska ju bara bra på många sätt :)

• Skånetjej01
    Fiiaaa skrev 2015-12-10 13:25:40 följande:

Haha hade jag haft några hade jag inte suttit här trött o tjock ;)
  • Mallanmillis
    Preggo151220 skrev 2015-12-10 12:07:47 följande:

Ja vädret är inget kul de bara blåser och är mörkt. Min man slutar kl 16 på dagarna så har han hemma hyffsat tidigt iaf :) jag är beräknad den 20e :) men med min otur kommer jag väl säkert gå över typ 10 dagar eller nåt haha. Dudå?

Jag hade från början planerat snitt på bf 17/12 men så ringde de idag och jag ska snittas den 15/12 istället :) skönt att det blir i alla fall två dagar tidigare men kommer nu missa dotterns luciafirande med frukost o sång på förskolan på morgonen. Så nu har jag lipat och haft ångest för det hela em då jag vet att hon sett fram emot att vi skulle komma dit. Mormor o morfar får hoppa in i stället men såklart skär det i mammahjärtat ändå.
  • Preggo151220

Men ajdå stackarn :( men skönt att få träffa nya lillen snabbare iaf :) de är ju om bara några dagar. Är du nervös?

Svar på tråden BF slutet av december :)