• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

sawyer skrev 2016-07-05 19:51:54 följande:

Har försökt att inte tänka för mycket på det här med att bli gravid sista månaderna, men det är svårt, vi är inne på 9e försöket.. Är mitt emellan ÄL och BIM enligt NC.

Skillnaden denna månaden är att jag tycker min tempkurva håller sig mer jämn och stabil än tidigare månader. Den hoppar inte lika mycket. Det har inte dykt upp någon större dipp heller.. Är spänd inför att ta tempen varje morgon, vill bara att den ska hålla sig hög!

Har bestämt mig för att inte testa förrän efter BIM denna gången, eftersom min mens alltid är som en klocka.. Hur mycket eller lite jag än tänker på det, så är den aldrig sen, snarare en eller två dagar tidig isåfall.

Ah, känns som man överanalyserar haha.. Vad tror ni tjejer? :)

Mderle skrev 2016-07-05 20:00:39 följande:

Vad tror ni om min kurva tjejer?

Jag tycker att båda era kurvor ser jättefina ut, väldigt jämna och stadiga temperaturer!
  • Eloons
    Mderle skrev 2016-07-05 21:39:31 följande:

Så vad innebär det? :)

Jag har aldrig varit gravid men kollat väldigt många kurvor och läst att det är positivt att tempen går stadigt upp och håller sig uppe. Kan komma en dipp eller så men bara den går upp :) finns ett forum med gravgrafer där folk har lagt upp sina grafer när dom blivit gravida :)
  • Eloons

Idag sjönk min temp väldigt mycket, så jag hoppas på en höjning imorgon som indikerar ägglossning :) jag har bara haft tid att ta ett test varje dag vid 10 för jag jobbar konstigt den här veckan och kommer hem för sent för att ta ett test då så jag hoppas bara att jag missat stegringen under dagen/kvällen... Förra gången jag hade äl tog jag typ 3-4 på ett dygn och då var stegringen supertydlig och jag fick positivt på kvällen så jag hoppas verkligen ägglossningen sker idag...

• Eloons
    Emhjarta skrev 2016-07-07 13:13:28 följande:

Håller tummarna för äl så får ni köra på :) brukar du ha äl symtom?

Ja komiskt nog så har jag väldigt ont i magen idag, jag har börjat känna min äl efter jag slutat med minipiller så jag håller tummarna! :D
  • Eloons
    lila9 skrev 2016-07-07 14:00:40 följande:

Min Temp sjönk också rätt mycket idag, Mer än vanligt. Har inte haft min ÄL än säger NC. stod att jag hade BIM 15 juli nu ändrades den till 23 juli.

Oregelbunden cykel dessa två månader!

Hur många dagar innan mensen ska tempen sänkas? Eller är det olika för alla?

Ja min sjönk 0.4grader och har även väldigt ont i magen idag, det fick jag min förra äl också så nu hoppas jag att det är ägglossning på gång!

Menar du tempsänkning efter ägglossning? Det är olika för alla, för vissa sjunker nog tempen någon/några dagar tidigare men för vissa kanske samma dag som mensen kommer?
  • Eloons
    lila9 skrev 2016-07-07 17:03:52 följande:

Okej för har inte fått min ÄL än, kanske det är den som är på väg? Visste inte att tempen sänks innan ÄL också. Trodde bara mensen.

Nej jag menade innan mensen tänkte att det kanske är mensen som är på väg. Då min Temp sjönk, men kanske är det ÄL. Vet inte själv nu, då NC ändrar min kalendern hela tiden!

Ja det kan hända att tempen droppar precis vid äl, nu är jag osäker på vad det berodde på men jag har sett flera grafer där tempen droppar innan mens :)

Ja samma här, NC flyttar min äl hela tiden för att jag får neg på äl-tester... Men ska typ sluta med dom och bara köra på tempen för jag känner att jag blir stressad eller dricker dåligt med vatten för att jag inte vill bli för kissnödig osv :)
  • Eloons
    dstrl skrev 2016-07-07 22:21:03 följande:

Är som sagt ny på detta med tempning och har sett på flertal ställen något om "coverline"? Vad är detta? Är det det strecket som går tvärt över grafen? Skall ens basaltemp hamna över det strecket efter ägglossning?

Det stämmer bra :) man vill att tempen ligger över det strecket efter äl och att temperaturen är hög eller höjs :)
  • Eloons
    dstrl skrev 2016-07-08 08:19:44 följande:

Tack för svar :D imorse var tempen 36.4 istället för 35.9 som den brukar ligga runt. Hoppas ägglossningen var igår då som jag misstänkte :)

Nu vill jag att tempen ska hålla sig på minst 36.4 då eller öka mer? Och förbi BIM?

Ja precis, nu vill du att den fortsätter vara hög :)
  • Eloons
    Milie skrev 2016-07-09 08:17:55 följande:

Hej allihopa! Jag har haft NC bra länge, men eftersom jag ammat bort mensen i typ 10 månader så var jag inte så noga med mätningar. Nu på slutet har jag haft fyra cykler och cykeln jag är i nu har jag mätt bra och äntligen fått ÄL utsatt. Men..en fråga. Ska inte ÄL sättas innan temperaturhöjningen? Hur ser det ut för er?

Jo den ska väl sättas där nere vid dippen, har du vart i kontakt med NC? Som jag förstår så kan dom hjälpa till med sånt där :)
  • Eloons
    babypower skrev 2016-07-11 08:02:38 följande:

Men nu blir jag lite galen tror jag... Kolla min graf! Bim idag och ingen sänkning (på mina andra månader brukar sänkning påbörjas redan 4-5 dagar innan bim) helt säker på att jag var gravid och tog CB digital -Inte gravid?? Fattar nada? Jag har iförsig bara 12 dagars lutealfas, kan det vara för tidigt att testa?

Ja det kanske är för tidigt för det testet, vänta i några dagar! Hoppas tempen håller sig uppe :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles