• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Idag var min temp högre än vad den någonsin har varit, svårt att inte få upp förhoppningarna då... :)
  • Eloons
    Bell13 skrev 2016-06-16 07:15:04 följande:

Gjorde gravtest på morgonen och det visade ingenting så det har nog inte blivit någonting. Testade med ett testa tidigt så det borde visat idag på äl + 12 dagar.

Blir semester i Florida på måndag i 3 v så gör det och kopplar bort bebisverkstan under tiden hoppas du får ett positivt besked sedan.

Samma här faktiskt... Får se när jag testar igen eller om mensen dyker upp!

Du får ha en trevlig semester! :)
  • Eloons

Jag har ju inte ännu fått en ordentlig mens sen jag slutade med minipiller i slutet av april, så vi får se om jag är en låghormonare eller om mensen kommer... Längtar efter både en graviditet och mens sen här månaden typ, vill bara veta att allt funkar som det ska :)

• Eloons
    Bell13 skrev 2016-06-17 07:25:51 följande:

Dagens graf. Negativt gravtest igår 12 dagar e äl. Idag tog tempen ett skutt uppåt igen. Blir inte klok på det här. Bim på måndag får se om den dyker upp.

Tyckte jag hade metallsmak i munnen igår och lite molvärk men vet inte om jag letar symptom som inte finns egentligen.

Din graf ser jättefin ut! Idag sjönk min rejält och jag har legat med ordentlig mensvärk nu på morgonen så jag hoppas den kommer idag så att vi kan köra på nästa äl :)
  • Eloons
    Lovemycatz skrev 2016-06-17 12:50:19 följande:

Nä jag vet, vet inte vad man ska tro. Det står bara osäker på NC också.

Någon som vet varför det ser ut som det gör, och vad det kan bero på?

Har du precis slutat med preventivmedel? Om du kollar på min graf högre upp så är jag uppe på CD50 något, jag slutade med minipiller i slutet av april och nu har jag antagligen (?) fått min ägglossning för cirka 12 dagar sen enligt äl. Det kan ta sin lilla tid, annars har jag hört att man inte alltid får ägglossning varje månad :)
  • Eloons
    EnBoll skrev 2016-06-17 12:42:06 följande:

Då ser min graf ut såhär, har bim idag då enligt Nc. I vanliga fall när jag haft äl (händer väldigt sällan) brukar tempen sjunka några eller nån dag innan bim, nu är den ju fortfarande hög.

Har däremot mensvärk som bitvis är jätteond så jag antar ändå att jag får mens trots tempen.

Tagit ett test ännu? :)
  • Eloons
    Agge83 skrev 2016-06-17 13:47:33 följande:

Ingen som vet detta med dippar?

Tyvärr har jag inte så bra koll alls på det! Har min första äl med NC just nu så jag kollar runt överallt och frågar efter svar också :) hoppas du får svar!
  • Eloons

Höjd temperatur idag... Blir knäpp. BIM idag? Vet inte riktigt men idag är det iallafall äl+13. Om inte mensen dyker upp under dagen gör jag nog ett test imorgon :)

• Eloons
    Bell13 skrev 2016-06-18 09:57:23 följande:

Så trist jag har bim på måndag och tycker det känns som den ska komma när som helst.

Ja men det känns ändå okej! Första mensen efter pillerstop så det känns skönt att kroppen har kommit tillbaka :) får hoppas att den håller sig borta!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles