• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Mijjan
    Jomila skrev 2017-07-15 19:24:21 följande:

Tack för svar! Menar du att du tror att NC kommer sätta ut min äl (trots negativa tester) som tex CD15 (dagen innan temphöjning)...Det är första gången någonsin som jag testat med ältest så är verkligen helt ny på detta men är lite paff över att jag inte fått någon glad gubbe...Hur stor är möjligheten att bli gravid om ägget bara har tio dagar på sig från lossning till BIM??

Stor... blir ägget befruktat och sätter sig spelar det inte någon roll när bim skulle vara eftersom den uteblir :) har också korta cykler med ca tio dagar emellan men blir lätt gravid ändå. Tyvärr får jag också lätt missfall men det har nog andra orsaker :)
  • Lillafisfia
    MistyM skrev 2017-07-15 20:40:30 följande:
    Nej, ser inte alls ut som mens-dipp. Snarare åt andra hållet, tycker det ser bra ut. 
    Mijjan skrev 2017-07-15 22:35:00 följande:
    Jättefin kurva :) instämmer med föregående :)
    Åh, då känns det lite bättre, får väl se vad morgondagens temp säger! Är ny på NC så överanalyserar ju varenda liten temp-skillnad!

• Eloons
    Jomila skrev 2017-07-15 19:24:21 följande:

Tack för svar! Menar du att du tror att NC kommer sätta ut min äl (trots negativa tester) som tex CD15 (dagen innan temphöjning)...Det är första gången någonsin som jag testat med ältest så är verkligen helt ny på detta men är lite paff över att jag inte fått någon glad gubbe...Hur stor är möjligheten att bli gravid om ägget bara har tio dagar på sig från lossning till BIM??

Jag tror det när jag började med NC och äl-tester fick jag aldrig utslag på de digitala testerna... körde med vanliga stickor istället och körde två gånger om dagen, en förmiddag och en kväll för att kolla stegring. Ibland kan ju tester inte visa positivt heller men temperaturen slår aldrig fel, man litar hellre på temp än test

Jag tror 10 dagar är en okej tid faktiskt! Den frågan är jag lite osäker på men det ska nog hinna fästa då
  • Jomila
    Eloons skrev 2017-07-15 17:57:20 följande:

Jag tror att äl kommer sättas ut imorgon om temperaturen är hög imorgon också

Du hade rätt! Idag hittade NC min äl för första gången och det blev på CD15...sambon var inte hemma den dagen eller dagen innan men vi fick till lite mys dagen efter så nu är det bara att hålla tummarna och hoppas på tur! Så tråkigt att clearblue missade!
  • Jomila
    Mijjan skrev 2017-07-15 22:37:48 följande:

Stor... blir ägget befruktat och sätter sig spelar det inte någon roll när bim skulle vara eftersom den uteblir :) har också korta cykler med ca tio dagar emellan men blir lätt gravid ändå. Tyvärr får jag också lätt missfall men det har nog andra orsaker :)

Jag får helt enkelt bara hålla tummarna nu..,åh, så tråkigt med missfall! Är det något du får hjälp med?
  • elil87

Det här är min graf. Mensen är beräknad idag men dagens temp tyder väl på att den inte kommer komma idag i alla fall. Tog ett Cb Early igår som visade ett svagt plus, tog ett Cm digitalt idag som visade negativt. Vet inte vad jag ska tro. Vad säger ni?

Jag och sambon har bestämt att vi ska vänta till på torsdag innan vi testar igen så får vi se om mensen dyker upp innan dess. Hoppas att den inte gör det!

• MistyM
    Lillafisfia skrev 2017-07-16 06:23:00 följande:

Med hur mycket sjunker tempen vid mens? Ska den ner under det "tjockare" strecket?

ganska mycket och hastigt, oftast sjunker det samma dag som mensen kommer, eller dagen innan mensen. för mig var det - 0.3 dipp. Skulle du testa idag, var det inte BIM för dig idag?
  • Jomila
    elil87 skrev 2017-07-16 07:41:17 följande:

Det här är min graf. Mensen är beräknad idag men dagens temp tyder väl på att den inte kommer komma idag i alla fall. Tog ett Cb Early igår som visade ett svagt plus, tog ett Cm digitalt idag som visade negativt. Vet inte vad jag ska tro. Vad säger ni?

Jag och sambon har bestämt att vi ska vänta till på torsdag innan vi testar igen så får vi se om mensen dyker upp innan dess. Hoppas att den inte gör det!

Ett plus är alltid ett plus så jag säger grattis! ????
  • MistyM
    elil87 skrev 2017-07-16 07:41:17 följande:

Jag skulle nog säga att det är hög sannolikhet att du är gravid!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles