• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Olivia1995
    caerr skrev 2017-07-16 12:44:02 följande:

Jag trodde ägglossningen kom igång när de slemmiga flytningarna började... men iofs står det ägglossning upp till 48h efter lh stegring?

När kom dom då??
  • Olivia1995
    caerr skrev 2017-07-16 13:28:28 följande:

För ett par timmar sen..

Ja men då var säkert äl nu isåfall :)
  • caerr

Känns så tidigt att ha äl nu, sista mensdagen förra lördagen. Jag har alltid humörsvängningar vid mens och ägglossning. Märkte i fredags att jag var på så dåligt humör och jättearg. Det var då jag hade min lh stegring. Vi hade sex i onsdags och då hade jag jättevattniga flytningar och dagen innan med. Risken kan inte vara så stor för grav om jag har ägglossning idag och sex i onsdags? Eller?

• Mirs115

Hej!

Använt NC sen i slutet av december. Hade enligt den ÄL 29 juni (trots negativa LH-test). Är idag på ÄL+17 och fortfarande ingen mens men inte heller positivt gravtest. Fattar inget! Är det ens möjligt att ha längre lutealfas än såhär? Eller har den helt enkelt satt fel ÄL dag? Tycker tempen svajat en del upp och ner så vet inte vad jag ska lita på. Har problem med ÄL i övrigt och detta är den andra ägglossningen jag haft sen jag började tempa.

• Eloons
    Mirs115 skrev 2017-07-16 21:45:51 följande:

Hej!

Använt NC sen i slutet av december. Hade enligt den ÄL 29 juni (trots negativa LH-test). Är idag på ÄL+17 och fortfarande ingen mens men inte heller positivt gravtest. Fattar inget! Är det ens möjligt att ha längre lutealfas än såhär? Eller har den helt enkelt satt fel ÄL dag? Tycker tempen svajat en del upp och ner så vet inte vad jag ska lita på. Har problem med ÄL i övrigt och detta är den andra ägglossningen jag haft sen jag började tempa.

Tror kanske äl har vart runt cd 28-30?
  • Mirs115
    Eloons skrev 2017-07-16 22:11:48 följande:

Tror kanske äl har vart runt cd 28-30?

Tycker detsamma om man kollar tempen. Förstår inte varför NC satt ut den där den har dock. Mailade de och frågade men de tyckte att den saott på rätt ställe. Förvirrande minst sagt :'D får väl avvakta några dagar till hekt enkelt. Tack för titten
  • Jomila
    CinnamonGirl skrev 2017-07-17 05:02:51 följande:

Blä, mensen kom igår... fast vi fick till det bra med sexet samma dag och dagarna innan.

Åh vad tråkigt! Vilket försök är ni på?
  • vivieran456

Försök 12 denna månad. Äntligen fått koll på när ÄL faktiskt är tackvare NC så "egentligen" är det kanske försök 2-3 som vi faktiskt prickar. BIM imorrn + min födelsedag. Ska testa då med morgonurin om ingen mens kommit än. men försööööker att inte ha några förväntningar, men ni vet hur det är....
    Kram på er alla som kämpar!

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles