• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • LillaAw
    Lillafisfia skrev 2017-09-12 21:45:28 följande:

Aldrig haft en dipp så tidigt... känns märkligt? Eller nojar jag bara?

Tror att så länge den är över medelkurvan så är det ändå en "högre" temp än innan ägglossning. Jag hade en dipp på dag 7 efter äl som va långt nere men gick upp igen idag. Brukar inte heller ha en så låg dipp.. konstigt.

• Lillafisfia
    LillaAw skrev 2017-09-12 22:00:54 följande:
    Tror att så länge den är över medelkurvan så är det ändå en "högre" temp än innan ägglossning. Jag hade en dipp på dag 7 efter äl som va långt nere men gick upp igen idag. Brukar inte heller ha en så låg dipp.. konstigt.

Men dag 7 skulle ju kunna vara då ägget fäster, har för mig att det är typ där någonstans man kan få en sådan dipp! Min kändes dock för tidig för att vara en sådan, och inte så stor dipp. Din däremot ser ju lovande ut!!
  • Eloons
    Ceep skrev 2017-09-12 17:02:11 följande:

Ja, efter mitt första barn kom första mensen efter tre månader, men nästa kom efter fem-sex månader och sedan blev jag gravid vid ägglossningen som följde. Det var den första ägglossningen vi hittade, så kroppen "haltade" även då. Känner verkligen igen mig i frustrationen du känner, men det kommer nog gå vägen snart ska du se :)

Så kul med någon som är lika ivriga som vi med syskon!

Ah okej, då gäller det bara att tålmodigt vänta... lättare sagt än gjort haha :) ja vi hoppas det!

Men verkligen, känns jättekul att kunna följa varandra! Men har du en regelbunden cykel nu?
  • Eloons
    Bobno1 skrev 2017-09-12 20:31:39 följande:

Jag är tillbaka! Plussade idag för prick ett år sedan (första försöket, tack NC!) och har en tremånaders bebis. Sugen på syskon tätt och undrar om någon har tips på hur man kan få igång ägglossningen trots att man helammar?

Kul! Har en 5 månaders hemma och helammar jag med! Fick trots helamningen min mens för cirka 20 dagar sen, så väntar på nästa ägglossning.... men den har inte dykt upp, så vi väntar och väntar. Har tyvärr inga tips om hur man får igång den! Vi har haft långt mellan amningarna på nätterna då tösen sover hela nätter, vet inte om er beror på det att mensen kom.
  • Sofande

God morgon!

Jag var helt säker på att mensen skulle komma igår, har haft en stadig nergång i temp. Men den kom aldrig! Imorse hade tempen stigit igen så håller tummarna. Kan nergången ha varit en

• Sofande
    Sofande skrev 2017-09-13 07:03:07 följande:

God morgon!

Jag var helt säker på att mensen skulle komma igår, har haft en stadig nergång i temp. Men den kom aldrig! Imorse hade tempen stigit igen så håller tummarna. Kan nergången ha varit en

Ojdå gick inte så bra det här, haha! Kan det ha varit en implementationsdipp på flera dagar? Har ganska kort lutealfas på ca 10-11 dagar.

• Ceep
    Eloons skrev 2017-09-12 22:12:55 följande:
    Ah okej, då gäller det bara att tålmodigt vänta... lättare sagt än gjort haha :) ja vi hoppas det!

Men verkligen, känns jättekul att kunna följa varandra! Men har du en regelbunden cykel nu?

Ja, det är lättare sagt än gjort :)

Tyvärr ingen regelbunden cykel ännu. Nu kom mensen på dag 46. Det var precis såhär mellan graviditeterna men då blev jag gravid när dottern var drygt 7 månader vilket jag hoppas sker även nu, eller inom snar framtid i alla fall. Min mens hann inte bli regelbunden innan förra graviditeten.
    men när jag läst och hört mig för både bland mammor och vårdpersonal verkar det vanliga vara att den kommer igång rätt snabbt när den väl kommit. :)

• Eloons
    Ceep skrev 2017-09-13 08:14:14 följande:

Ja, det är lättare sagt än gjort :)

Tyvärr ingen regelbunden cykel ännu. Nu kom mensen på dag 46. Det var precis såhär mellan graviditeterna men då blev jag gravid när dottern var drygt 7 månader vilket jag hoppas sker även nu, eller inom snar framtid i alla fall. Min mens hann inte bli regelbunden innan förra graviditeten.

men när jag läst och hört mig för både bland mammor och vårdpersonal verkar det vanliga vara att den kommer igång rätt snabbt när den väl kommit. :)

Okej! Ja vi får hoppas att det tar sig för oss båda två snart. Har ju en konstant molvärk så jag hoppas den kommer snart. Dock kände jag såhär i kanske 1,5 månad förra cykeln och sen kom mensen haha..
  • Malin Annie Carolina
    Poppla skrev 2017-09-12 19:54:18 följande:
    Skumt att jag inte hör då. De ska skicka en ny nu igen, som de får testa ljudet på innan. Hjälper inte det får jag testa hörseln och sen får jag driva en kampanj om termometer anpassad för hörselnedsättningar;)
    Jag tror inte att det beror på att den piper högt men att du inte hör. Min har alltid pipigt väldigt högt men igår slutade den. Hade den i munnen väldigt länge men stängde tillsut av och testade igen. Då funkade den igen. Samma sak idag. I mitt fall kanske det har något att göra med batteriet, fast jag vet inte.

Är det någon som vet om det spelar någon roll ifall man mäter en gång till direkt efter? Tempen skiljer sig ju alltid åt även om man testar 10 sekunder efter. Kanske inte gör något?
  • lakritspipa93

Hej alla,

Jag och sambon har bestämt oss för att skaffa en liten en - vi säger att vi ska ta det som det kommer men jag använder NC för att hålla koll på min cykel och för att få översikt på hur min kropp fungerar.

Jag tog ur min hormonspiral 22/8, därefter fick jag en blödning 2 dagar efter- ej säker på att det räknas som mens men har skrivit in det för enkelhetens skull i appen. Idag satte NC ut min ÄL på dag 21, lite sent men jag kan tänka mig att kroppen inte helt hoppat igång än :) det intressanta är att jag skriver in tempen i en annan app, och den lade ut min ÄL på dag 12. Litar dock mer på NC så sitter still i båten tills vidare.

Min temp har verkligen levt sitt egna liv denna cykeln, så märkligt :)

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles