• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Jesss85

[quote=77993064][quote-nick]Sofande skrev 2017-09-06 20:32:00 följande:[/quote-nick][/quote]

Ja precis :) Det har diffat på max 5 dagar sedan februari då jag slutade med p-piller, fram tills denna månad alltså. Så brukar ha ÄL nån gång mellan dag 15-20 ich nu blev det på dag 41, alltså över 20 dagar senare än i vanliga fall, jätteskumt. Vad har du testat med för ÄL-test när du testade i somras?

• Sofande
    Jesss85 skrev 2017-09-06 21:23:02 följande:

[quote=77993064][quote-nick]Sofande skrev 2017-09-06 20:32:00 följande:[/quote-nick]

Ja precis :) Det har diffat på max 5 dagar sedan februari då jag slutade med p-piller, fram tills denna månad alltså. Så brukar ha ÄL nån gång mellan dag 15-20 ich nu blev det på dag 41, alltså över 20 dagar senare än i vanliga fall, jätteskumt. Vad har du testat med för ÄL-test när du testade i somras?

[/quote]

Verkligen, va skumt! Hoppas den går tillbaka till sitt gamla vanliga jag igen! :) Jag tror att de är från graviditetskollen, de billigaste storfacket liksom.

Du hade rätt i att jag skulle vänta! ÄL dag 17 enligt NC.

• Jesss85
    Sofande skrev 2017-09-07 10:47:00 följande:

Verkligen, va skumt! Hoppas den går tillbaka till sitt gamla vanliga jag igen! :) Jag tror att de är från graviditetskollen, de billigaste storfacket liksom.

Du hade rätt i att jag skulle vänta! ÄL dag 17 enligt NC.

[/quote]

Tack, hoppas jag med :) Ok hehe. Jag skulle rekommendera clearblues digitala annars, det rosa. Ja det blir dyrare då men stämmer exakt på mig :) jag har även kört RFSUs så dom är ju billigare men då måste man tyda själv och funkar inte med morgonruin vilket är drygare tycker jag.

Åh vad bra, skönt :)
  • Pacific

Jag förstår inte.. "Hög fertilitet" men kommande dagar är rosa innan väntad ägglossning? Tog ägglossningstest idag som var negativt.

• Gabbi194
    Line91 skrev 2017-09-05 11:44:29 följande:

Jag tycker mig se en skugga där och graden ser riktigt fin ut! :)

Måste varit ett spökstreck! Idag kom mensen, så himla tråkigt och besvikelsen ska vi inte ens tala om..
  • Flisan41
    Pacific skrev 2017-09-07 19:07:21 följande:

Jag förstår inte.. "Hög fertilitet" men kommande dagar är rosa innan väntad ägglossning? Tog ägglossningstest idag som var negativt.

Man är ju fertil dagarna innan ÄL eftersom spermierna kan överleva flera dagar därinne!
  • Jesss85
    Gabbi194 skrev 2017-09-07 19:28:14 följande:

Måste varit ett spökstreck! Idag kom mensen, så himla tråkigt och besvikelsen ska vi inte ens tala om..

Åh nej vad tråkigt!!! <3
  • Line91
    Gabbi194 skrev 2017-09-07 19:28:14 följande:

Vad tråkigt! Min mens kom också igår, hade egentligen bim 15/9 men den kom nu och med sänkt temp. Förstår inte vad som händer med min kropp just nu... hade försenad ägglossning i lördags och mens fem dagar efter. Det är ingen nidblödning då jag har mensvärk och sänkt temp för tredje dagen nu.
  • Ceep

Hej!

Hoppar in i tråden!

Här använt NC sedan vi försökte bli gravida med vår två. Då gick det till vår förvåning på första ägglossningen NC hittade.

Nu är min mens en vecka sen och temp

fortfarande förhöjd.

Min mens har inte blivit regelbunden sedan amningen ännu men bör inte mensen ändå komma efter ägglossning nu? Om det nu var ägglossning men NC har bekräftat den och tempen stämmer överens. Min fråga kommer efter flera negativa graviditetstester.

Någon som varit med om samma?

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles