Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-09-04 22:03:48 följande:

Åh vad skönt för dig. Hoppas du kommer känna dig mkt bättre

Om man hade en så tillmötesgående chef. Min förmildrade hela vårdtyngden i mina papper till FK när det gäller hur mkt våld som förekommer hos oss för hon var rädd att få Arbetsmiljöverket på sig, what The säger jag bara, det är vår vardag.

Hoppas du får igenom din graviditetsledighet trots allt. Vet att ni i vården har det mycket värre än vi i skolan. Tunga lyft och våld och säkert lika mycket stress. Jag har tack och lov fina elever, inga utåtagerande och våldsamma. Det är mest den yttre sressen och alla krav som stressar.

Min chef är kanon! Kan ha viss betydelse att hon är kvinna och småbarnsförälder.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-09-05 03:30:23 följande:
    Det brukar ju inte vara problem att få grav.penning. Så det är det nog inte nu heller.

Min chef är också kvinna och småbarnsmamma men inte så hjälpsam mot sina anställda alla ggr. Suck! Hon var bättre innan hon själv fick sitt minsta barn. Ska bli så skönt att slippa mitt jobb, hoppas f-ledigheten ska ge mig en chans att gå vidare till annat jobb sen.
    Föräldraledigheten brukar vara ett bra tillfälle att reflektera över tillvaron och att göra något nytt när det är dags för jobb igen.
  • minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-09-05 08:47:03 följande:
    WiMe06 skrev 2015-09-05 03:30:23 följande:

Det brukar ju inte vara problem att få grav.penning. Så det är det nog inte nu heller.

Min chef är också kvinna och småbarnsmamma men inte så hjälpsam mot sina anställda alla ggr. Suck! Hon var bättre innan hon själv fick sitt minsta barn. Ska bli så skönt att slippa mitt jobb, hoppas f-ledigheten ska ge mig en chans att gå vidare till annat jobb sen.

Min chef är jättebra, väldigt "utanför ramarna" så att säga. 60 år men fick barn vid 42 med 15 år yngre man...

Hon har fixat min tjänst så att jag kan jobba fram till bf om jag så skulle vilja. Hon frågade helt enkelt: hur känner du, vad tänker du? Hade jag velat ha ett bra intyg för hp hade hon skrivit det istället. Nu hade jag iof fått göra deSsa andra uppgifter ändå, men inte i så här stor utsträckning.
    Så ska det låta! En bra chef är allt för att arbetet ska funka tycker jag. Jag har haft många dåliga chefer genom åren särskild den jag hade när jag var gravid med min son. Jag jobbade på förskola då med små barn 1-3 år. Hon tyckte att graviditet inte var en sjukdom och att jag skulle jobba till dagen innan bf i princip. Kan ju tillägga att det ledde till sjukskrivning på heltid. Denna gången hoppas jag kunna jobba mina 80% fram till jullovet.
  • minahjärtan0609

Va roligt att se vad ni köpt och sytt till era små! Jag har också börjat handla. Köpte en säng begagnat i helgen av en kompis. Sen har jag gjort en beställning på nätet idag. Blev ett babynest och en skötväska. Nästa helg ska vi kolla på vagn! Längtar
    Känns som om det närmar sig när man börjar handla.
    Jag bor ganska nära Ullared (Gbg-trakten) och kommer ev åka dit. Men jag föredrar att handla på nätet i första hand, gott att slippa trängas.

• minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-09-13 21:44:04 följande:
    Skönt att ha nära. Då jag fött dem andra barnen tidigare är jag inställd på att det lika gärna kan bli december för vår del så jag känner att jag inte skulle ha ro att vänta till efter jul/nyår smile1.gif känner att jag kommer vilja vara förbered i tid den här ggr, med risk för att få mkt dötid och väntan istället smile5.gif

Spelar det ngn roll om man åker precis innan barnbidrag eller lön t.ex.?
    I november och dec brukar det vara mycket folk oavsett när man åker. Många som vill köpa julklappar. Bättre att åka så snart som möjligt. Söndagar är bättre än lördagar. Fredagskvällar ännu bättre.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-09-14 05:29:24 följande:
    Om det går att få ihop tänkte jag försöka åka en vardag, är ju ledig mitt i veckorna ibland. Och efter 17 nov är jag ju helt ledig, är det mindre folk då tror du?
    Jag vet inte. Har aldrig åkt en vardag men rimligtvis borde det vara bättre då. Kanske någon annan som vet?
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-09-16 20:24:43 följande:

Idag fick jag min grav.penning beviljad från f-kassan. Den 17 november blir min sista dag på jobbet smile1.gif

Grattis!
  • minahjärtan0609

Jag har haft min lediga onsdag idag och det har varit så skönt! Tror faktiskt att jag kommer fixa att jobba fram till den 18 dec som planerat. Siktar in mig på det iallafall.

• minahjärtan0609

Jag äter ungefär som vanligt men har blivit bättre på mellanmål. En frukt, smörgås eller så. Jag har inga cravings för sötsaker, har inte haft tidigare graviditeter heller, så jag är inte orolig för vikten. Jag tänker att kroppen sköter det bra. Jag har gått ner överflödiga kilon efter ca 6 månader efter förlossning. Jag har gått upp ca 12kg/graviditet.

• minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-09-22 05:58:24 följande:

Oh idag är jag seg... Det är jobbigt att jobba kväll-dag nu har jag märkt. Kroppen orkar inte riktigt återhämta sig. Hade helst velat ligga kvar i sängen och bara soooova!!
    Får nog trappa upp lite på järntabletterna. Har tagit varannan dag nu men får nog börja med varje.

Denna kramp om nätterna är ju hemsk, fler som har det? Jag kan även känna av som domningar ibland på dagen, men det kan även vara i armarna. Precis som man liksom legat på armen länge eller suttit konstigt på benet.

Jag har också kram på nätterna. Jättejobbigt. Har haft det alla mina graviditeter så det känns igen men det är jobbigt.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)