• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-15 20:00:26 följande:

Wime: Grattis till att blivit utskrivna! Hur mkt hade hon gått upp i vikt sen sist? 

Elma: Stort grattis! Skönt att allt har gått bra!!

Qatteriin: Grattis till 10 000, nu är det fritt fram för bebis! :D

Jag har 2 veckor kvar till BF. Är redan så less, så jag kan inte föreställa mig hur ni som passerat BF känner, men jag misstänker starkt att jag kommer få reda på det om 2 veckor. Lillutt ligger högt i magen fortfarande och allt tyder på att hon inte har några större planer på att komma ut förtidigt. Jag är sjukt trött hela tiden, men fasar för nätterna då allt gör ont, höfterna värker, magen värker, ljumskarna värker och ryggen. Jag har gått upp 9 kg sen inskrivningen, men då hade jag ett par kilo för mkt innan jag blev gravid, sen kräktes jag så mkt de första månaderna att jag gick ner 7 kg och efter det så har jag verkligen kämpat för att gå upp i vikt. Trodde aldrig jag skulle få höra av någon att ät vad fasen du vill bara du går upp i vikt...

Tack känns jätteskönt. Hon hade gått upp 50gr sedan i onsdags. Så det var bra

Jobbigt med smärtan om nätterna. Kan inte föreställa mig hur du har det. Alla mina sympatier till dig <3
  • Lisasmor
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-15 20:35:55 följande:
    Åh jag förstår dej hur du känner! Jag har inte passerat BF än( BF imorgon!) man blir så jäkla trött när man gått in på övertid. Men det kommer säkert att gå jätte bra ska du se! Förståligt att du är nervös inför igångsättningen men dy fixar det!!! Får jag fråga varför du blev snittad förra gången?
    Tack för dina snälla ord, det behövs just nu!
    Jag blev snittad eftersom dottern satt i säte. Gjorde vändningsförsök som inte lyckades. Hade planerat snitt BF-9 men på BF-10 gick vattnet och jag fick ganska snabbt regelbundna värkar. Snittades odramatiskt ett par timmar senare. Därför hade jag, dumt nog, trott att även denna bebis skulle komma tidigt. Har väntat "aktivt" i över 3 veckor nu! Och så slutar det såhär, suck. Jag håller verkligen tummarna för en positiv upplevelse med igångsättning och vaginal förlossning, för annars lär jag ångra mig maximalt. Mitt KS var en jättefin och väldigt smärtfri upplevelse och jag oroar mig för att på nåt sätt bli fysiskt skadad eller känslomässigt traumatiserad så jag inte kan/ vill ta hand om varken dottern eller bebisen :(
  • Förstaförsökaren26
    Lisasmor skrev 2016-01-15 20:45:11 följande:
    Tack för dina snälla ord, det behövs just nu!
    Jag blev snittad eftersom dottern satt i säte. Gjorde vändningsförsök som inte lyckades. Hade planerat snitt BF-9 men på BF-10 gick vattnet och jag fick ganska snabbt regelbundna värkar. Snittades odramatiskt ett par timmar senare. Därför hade jag, dumt nog, trott att även denna bebis skulle komma tidigt. Har väntat "aktivt" i över 3 veckor nu! Och så slutar det såhär, suck. Jag håller verkligen tummarna för en positiv upplevelse med igångsättning och vaginal förlossning, för annars lär jag ångra mig maximalt. Mitt KS var en jättefin och väldigt smärtfri upplevelse och jag oroar mig för att på nåt sätt bli fysiskt skadad eller känslomässigt traumatiserad så jag inte kan/ vill ta hand om varken dottern eller bebisen :(
    Där kan jag verkligen känna med dej! Snittades oxå förra gången å det gick bra men vill testa på vaginal förlossning denna gång. Men har ni skrivit något förlossningsbrev? Tänker så de vet hur du känner å verkligen tar åt sig?
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-15 20:41:41 följande:
    Tack känns jätteskönt. Hon hade gått upp 50gr sedan i onsdags. Så det var bra

Jobbigt med smärtan om nätterna. Kan inte föreställa mig hur du har det. Alla mina sympatier till dig <3
    Tack sötnos, men det är väl mördan värt när hon väl tittar ut... :)

Skönt att hon fått till amningen iaf! Kommer ni fortsätta ge ersättning?
  • qatteriin

Nu är vi på väg in till sjukhuset, men inte för bebis utan för sonen... Han vaknade med ont i magen som inte ville ge sig och på inrådan från 1177 åker vi in. Stackars lilla plutt, vi har inte varit på sjukhuset med honom sen han var ett par månader och vi var rädda för rs... kom jag på nu... bäst bebis stannar inne ett tag till.

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-16 00:20:28 följande:

Nu är vi på väg in till sjukhuset, men inte för bebis utan för sonen... Han vaknade med ont i magen som inte ville ge sig och på inrådan från 1177 åker vi in. Stackars lilla plutt, vi har inte varit på sjukhuset med honom sen han var ett par månader och vi var rädda för rs... kom jag på nu... bäst bebis stannar inne ett tag till.

åh nej!! hoppas att han kryar på sig!!! styrkekramar
  • elinville

Min tur o gnälla lite...ligger och kan inte sova för jag grubblar så... Jag har en MYCKET...hrm...speciell svärmor som alltid ska stå i centrum och som överhuvudtaget inte kan känna av andras signaler i sociala sammanhang. Jag är beräknad till 18/1 (månd) och svärmor fyller år 25/1, BF+7, och nu är jag så fruktansvärt orolig att bebis ska komma på hennes födelsedag!! Jag vet att det låter så löjligt, men vi/bebisen skulle få höra det vaaaaarje år och hon skulle ta över hela showen från bebisens födelsedag varje år. Just nu känner jag att jag hellre går över 3 veckor än föder på hennes födelsedag! Det har liksom satt sig på huvudet på mig! Så löjligt för viktigast är ju att bebisen mår bra o allt det där men kan inte sluta oroa mig... Bebisen kommer säkert komma den dagen bara för att det är den ENDA dagen jag ABSOLUT inte vill att bebis ska komma på.... :(

• elinville
    Lisasmor skrev 2016-01-15 20:20:44 följande:

Jättestort grattis till alla ni som fått era bebisar! <3

Jag är på BF+13 idag och inga tecken på att bebis vill komma ut. Imorgon blir jag igångsatt. Har varit peppad på förlossningen fram tills nu ikväll, jag vill bara gråta över allt! Jag ångrar att vi skaffade ett barn till, jag vill inte åka till sjukhuset och vara borta flera dygn från dottern, det känns som att kommer förstöra hennes liv med en lillebror...! Jag är rädd för att igångsättningen inte ska fungera, jag är rädd för att den SKA fungera, jag är orolig för att behöva göra ett till KS samtidigt som jag känner att "nu skiter jag i det här och ber om ett KS direkt". Massa känslor alltså, minst sagt...

Håller tummarna för att alla ni som väntar får träffa era småttingar snart!

Ååh förstår din kluvenhet! Jag ska hålla både tummar och tår för att din upplevelse av förlossning blir bra! Lycka till!!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-16 00:20:28 följande:

Hua. Stackars stackars! Hoppas hoppas han blir bättre snabbt lilla gubben <3
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-15 23:26:09 följande:
    Tack sötnos, men det är väl mördan värt när hon väl tittar ut... :)

Skönt att hon fått till amningen iaf! Kommer ni fortsätta ge ersättning?
    Ja, det tror jag absolut att du tycker

Inte att vi måste ge henne ersättning, men hon har stunder som hon inte blir riktigt nöjd så då har jag fått rekommendationen att ge henne ersättning istället. Så vi har hemma men hoppas att hon ska få igång produktionen lite till så hon blir nöjd